خوابگرد قدیم

«به شیوه‌ی کیان فتوحی» بخوانید

۴ اسفند ۱۳۹۱

به شیوه‌ی کیان فتوحیهادی معصوم‌دوست چند سال پیش داستان «به شیوه‌ی کیان فتوحی» را نوشت که مثل خیلی از رمان‌های دیگر در این سال‌ها، زیر دستان بررسان اداره‌ی سانسور وزارت ارشاد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. چندوچون سقط شدن آن را هم معصوم‌دوست در رنج‌نامه‌ای نوشت و حدود شش ماه پیش در خوابگرد منتشر شد. و شاید شما هم جزو کسانی بودید که با خواندن آن رنج‌نامه بر او تاختید که این همه پی‌گیری و برو و بیا و عذاب و تحقیر در اداره‌ی کتاب ارشاد چرا؟

معصوم‌دوست حالا نوزاد سقط‌شده‌اش را جانِ دوباره بخشیده و رمان خوش‌‌خوان و خوش‌نام‌ «به شیوه‌ی کیان فتوحی» را با حمایت انتشارات نوگام، روی اینترنت منتشر کرده و در اختیار همه‌ی علاقه‌مندان داستان‌های امروز قرار داده تا بخوانند لذت ببرند و ردی هرچند باریک هم به جوی کم‌آب ادبیات مستقل افزوده شود.


>> برای دانلود این رمان کوتاه این‌جا را کلیک کنید. <<


هادی معصو‌م‌دوست که متولد ۱۳۶۴ است و لیسانس گرافیک دارد و فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی، خودش در باره‌ی خودش می‌گوید: همه‌ی دغدغه‌ی من قبل از هر کار دیگری، اول نوشتن است و بعد سینما، و موضوع بی‌ربط آن‌که از همان اولش می‌دانستم قرار نیست پولدار شوم!

او در باره‌ی داستان‌نویسی‌اش هم می‌گوید: کافی ست موقع پیچیدن توی یکی از فرعی‌ها اشتباه کنی تا سر از یک اتوبان یک‌طرفه در بیاوری. اتوبانی که از همان لحظه‌ی ورود می‌دانی که راه را اشتباه آمده‌ای، ولی تا یک مسافت طولانی هیچ دوربرگردانی در کار نیست. پس مجبوری اذیت شوی و راه اشتباه را آن‌قدر ادامه بدهی تا وقتی برسی به یک بریدگی. آن وقت اگر زوری برایت مانده باشد برگردی راهِ آمده را.

هادی معصوم‌دوست - عکس از مهدی شهسوارداستان «به شیوه کیان فتوحی» هم جلوه‌گر همین مضمونِ نه‌چندان تازه است، اما با روایتِ اختصاصی و در برخی زمینه‌ها منحصربه‌فرد هادی معصوم‌دوست. کیان، شخصیت اصلی داستان، دهه‌ی سی‌سالگی‌اش را می‌گذراند. همسر دارد و پسری پنج‌ساله. گاهی فیلمبردار عروسی‌ها ست و گاهی فیلم‌های خارجی را برای پخش در ایران بی‌خطر می‌کند. زندگی کیان از روزی تغییر می‌کند که در یکی از عروسی‌ها با ناهید آشنا می‌شود. و اولین عدول کیان از زندگی خط‌کشی‌شده‌اش آغاز فوران دردناک سال‌ها سرکوب و تحمیق‌شدگی ‌ست.

ناشر این رمان در معرفی آن هم‌چنین نوشته: معصوم‌دوست در به تصویر کشیدن میل به شورش و فرار و تسلیم که زاییده‌ی خشونت روابط قدرتی آدم‌ها ست موفق عمل می‌کند. اختلاف طبقاتی را به خوبی نشان می‌دهد، به تغییر آرام درک و فهم رایج از مسئله‌ی جنسیت می‌پردازد، نیم‌نگاهی می‌اندازد به معنا و تعریف زن سنتی و زن مدرن و بالأخره در روایت داستانش جایگاه دشنام و کارکرد آن را در زندگی پایتخت‌نشین‌ها به خوبی نشان می‌دهد.

انتشارات نوگام نسخه‌ی کامل و رایگان این رمان را برای دانلود روی سایت خود گذاشته است، هم به صورت پی‌دی‌اف هم با فرمت ویژه‌ی EPUB. «به شیوه‌ی کیان فتوحی» را بخوانید و اگر از خواندن آن لذت بردید، آن را به دیگران هم معرفی کنید.

پیوندها:
:: وبلاگ هادی معصوم‌دوست
:: صفحه‌ی معرفی نویسنده و داستانش، با لینک‌های دانلود
:: دانلود مستقیم داستان «به شیوه‌ی کیان فتوحی» با فرمت پی‌دی‌اف
:: دانلود مستقیم داستان «به شیوه‌ی کیان فتوحی» با فرمت EPUB
:: چندوچون سقط شدن این داستان در اداره‌ی کتاب وزارت ارشاد

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top