خوابگرد قدیم

فاعتبروا یا اولی‌الابصار

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱

۱) علی‌اکبر اولیا، یکی از نماینده‌های ولایت‌مدار مجلس، گفته است: باید پذیرفت که این دولت، دولت خاصی است و یکی دو سال است که مشخص شده دولت، دولت امام زمان نیست ولی پیش از این نمی‌شد گفت بالای چشم دولت ابرو ست.

مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق احمدی‌نژاد هم گفته است: اگر مردم از فساد ناراحت اند، باید اول به خود انتقاد کنند که چرا انتخاب خوبی نداشته‌اند و ناراحتی خود را باید با دقت در انتخاب‌های بعدی خود مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر نشان دهند و افرادی را برگزینند که قانون‌مدارتر باشند. به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید مردم فریب شعارها را بخورند و اگر کسی ادعا کرد کشور و مردم را به اوج اعلا می‌رساند، مردم باید ببینند چه قدر تجربه و ایده‌ی عملی دارند، زیرا اگر اشتباه کنند باید چند سال حسرت بخورند.

من هم معتقدم بیش‌تر (اکثریت قاطع) مردم ایران از بصیرت کافی برخوردارند و این را هم‌پای رهبران خود در انتخابات قبلی به رساترین شکل ممکن فریاد زدند!

۲) در خبرگزاری فارس اعلام کرده‌اند: “در مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس هشتم حدود ۳۵درصد شرکت‌کنندگان مرحله‌ی اول پای صندوق رای آمدند، در حالی که در مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس نهم ۴۵درصد شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی نخست، مجدداً رأی داده‌اند و بدین ترتیب شاهد افزایش ۱۰درصدی میزان مشارکت هستیم.
یعنی مثلاً اگر در مجلس هشتم ۱۰۰نفر شرکت کردند و ۳۵ نفر از این صد نفر در مرحله‌ی دوم رأی دادند، در مجلس نهم از ۵۰ نفری که شرکت کردند، ۲۲ نفر در مرحله‌ی دوم رأى دادند و این در ریاضیات جدید سیاسی، یعنی افزایش ۱۰‌درصدی مشارکت!

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top