خوابگرد قدیم

دوره‌های آموزشی تازه‌ی دکتر نجومیان در شهر کتاب

۱۷ فروردین ۱۳۹۱

:: دوره‌ی شناخت ویرجینیا وولف
ویرجینیا وولف (۱۸۸۲-۱۹۴۱) داستان‌نویس و مقاله‌نویس شهیر نیمه نخست قرن بیستم است که رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او چکیده سبک و نگرش مدرنیست شمرده می‌شود. آثار او نه تنها نسبت نزدیکی با نقاشی و دیگر هنرها داشت بلکه نگاهی فلسفی به زمان، انسان و روایت هستی را به نمایش می‌گذاشت.

دکتر امیرعلی نجومیان دوره‌ی «شناخت ویرجینیا وولف» را در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌کند. در این دوره‌ی آموزشی تعدادی از آثار ادبی او (به ویژه آثار ترجمه شده به فارسی)  تحلیل و نقد و به دیدگاه‌های وولف در حوزه نقد ادبی  پرداخته خواهد شد.

این دوره روزهای دوشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن چهارم اردیبهشت است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۴ فروردین فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند. بدیهی است با توجه به  محدودیت ظرفیت کلاس، اولویت با کسانی است که سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند.

:: دوره‌ی نظریه‌ی روایت
روایت بحث جدیدی در نقد و نظریه ادبی نیست. تشریح ارسطو از طرح داستان شاید اولین تلاش در طرح مفهوم روایت باشد. اما در قرن بیستم از نظریه‌های فرمالیسم روسی به بعد بحث جدی درباره روایت شروع شد و در روایت‌شناسی، نشانه‌شناسی، ساختگرایی و پساساختگرایی اهمیت بیشتری یافت. در نهایت، در نظریه‌ی ادبی معاصر عقیده بر این است که روایت به عنوان یک پرداخت زبانی نه تنها داستان‌گویی را ممکن می‌کند، بلکه فهم ما از جهان همواره با روایت است و روایت‌پردازی فرآیند معنی‌ بخشیدن به زندگی است.

دکتر امیرعلی نجومیان دوره‌ی «نظریه‌ی روایت» را در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌کند. در این دوره به  مباحث ذیل پرداخته می‌شود: تفاوت داستان و روایت، ساختارهای تجویزی/ساختگرای روایت (روایت‌شناسی)، نقش زمان و نقطه‌نظر در روایت، روایت در ادبیات کودک، نقد گفتمانی روایت، نقد فرهنگی روایت، بررسی تطبیقی روایت ادبی و فیلم، نقش روایت در مطالعات تاریخی، روایت درمانی، روایت در عکاسی و معماری، روایت و رسانه، روایت پساساختگرا.

این دوره روزهای دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود. آغاز آن چهارم اردیبهشت است. علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۷ فروردین فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top