خوابگرد قدیم

کارخانه‌ی رؤیاسازی وزارت ارشاد!

۱۶ آبان ۱۳۹۰

کسی هست آیا به ما توضیح بدهد که این «رؤیای محقق‌شده» که آقای اخویِ وزارت ارشاد فرموده‌اند، دقیقاً یعنی چی؟ اخذ تعهد دقیقاً یعنی چی؟ از این به بعد روند صدور مجوز دقیقاً چگونه خواهد بود؟ این قضیه در باره‌ی آثار کدام حوزه است؟ یا اصلاً نکند باز ایشان همین ادعای نامفهوم‌شان را هم قرار است فردا تکذیب یا اصلاح کنند؟ کلاً کسی هست آیا از جماعت «اعتمادساخته‌شده» که به من و دیگرانی چون من بگوید ماجرا چیست؟

متن خبر
معاون وزیر ارشاد از ابلاغیه‌ی اخذ تعهد از ناشرانی که کتاب‌های آن‌ها مشروط شده و اصلاحیه دارد، به منظور صدور بلافاصله‌ای مجوز نشر خبر داد. بهمن درّی با اعلام این خبر اضافه کرد: “این اقدام به منظور اعتمادسازی بیش‌تر و اطمینان‌بخشی به ناشران و هم‌چنین روان‌سازی و سرعت بخشیدن به صدور مجوز کتاب صورت گرفت که به زعم خیلی از دست‌اندرکاران حوز‌ه‌ی نشر و رسانه به مثابه یک رؤیا بود. با پذیرش مسئولیت از سوی ناشر طبق قانون اهداف و ضوابط نظارت بر امور چاپ و نشر کتاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از ۴۰ درصد توان اداره کتاب که صرف تعیین و تکلیف و بازبینی و تطبیق کتابهای مشروطی می‌شد، آزاد می‌شود.” [منبع]

امیدوارم اگر کسی هم نیست این‌جا جوابی بدهد یا توضیحی، دستِ‌کم انگیزه‌ای شود برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران که چندوچون ماجرا را درآورند.

پ.ن
::
چندوچون ابلاغیه‌ی جدید وزارت ارشاد در باره‌ی مجوز نشر

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top