خوابگرد قدیم

کارگاه ادبیاتِ روسی

۱۲ تیر ۱۳۹۰

کارگاه ادبیات روسی با تدریس دکتر حمیدرضا آتش برآب در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. دانستنِ زبانِ روسی برای شرکت در این کارگاه الزامی نیست.

در این کارگاه هشت ترمی مباحثی از این دست مطرح خواهد شد: آشنایی با پیدایش و سیر تحول زبانِ روسی، ادبیاتِ روسیِ کهن از قرنِ یازدهم تا قرنِ هجدهم میلادی، ادبیاتِ نوینِ روسی از قرنِ هجدهم تا امروز، تأملی ویژه بر عصرِ طلایی و عصرِ نقره­ای شعرِ روس، آشنایی با مکاتب گوناگونِ مدرنِ ادبی(رمانتیسیسم، رئالیسم و زیرشاخه‌های آن و سمبولیسم، فوتوریسم، آکمئیسم و نمایندگانِ برجسته‌ی آنها)، هم‌چنین در جلسات مختلف از صاحب‌نظران ادبی و مترجمان ایرانی برای آشنایی نزدیک دعوت می‌شود. در ترم نخست پیدایش و سیر تحول زبان روسی (اروپای شرق و آسیاییِ سرزمین روس، نژادها، تمدن و فرهنگ و دین، و پیدایشِ خط و زبانِ اسلاوها) و سیرِ تاریخ و ادبیاتِ کهنِ روس از قرنِ یازدهم تا هفدهم (پیدایش ادبیاتِ مذهبی، شعر، داستان و سفرنامه­ها، استیلای مغول و پیامدهای آن و  ایوانِ مخوف؛ تاریخ­نویسی و دوره تجددِ نخست) بررسی خواهد شد. 

 ترم نخست این کارگاه در دوازده جلسه روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود، آغاز آن ۵ مرداد است و علاقه‌مندان به حضور در آن تا ۲۳ تیر فرصت دارند برای ثبت نام به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند. بدیهی است اولویت با کسانی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top