خوابگرد قدیم

ارتباط معنایی دندان و داستان!

۴ اردیبهشت ۱۳۹۰

مریم حسینیان: شاید معرفی ویژه‌نامه‌ای داستانی، پس از تمام شدن وقت اضافه‌ی «عید شما مبارک‌ها» کاری عجیب باشد. اما واقعیت این است که ویژه‌نامه‌ی داستان‌های دندان‌پزشکی ایردن به گمان من اتفاق بسیار خوشایندی ست در عالم داستان. نه به خاطر کنار هم بودن نام‌های آشنا و نه به خاطر داستان‌های این مجموعه. بلکه آن اتفاق مهم، تلاش چند دندان‌پزشک خوش‌ذوق است که معنای دور «دندان‌پزشکی» را ربط داده‌اند به «داستان». و خوب که نگاه کنید حتماً متوجه می‌شوید این ارتباط معنایی بسیار هوشمندانه انجام شده است.

به یقین نگاه حرفه‌ای حامد اسماعیلیون، سیامک شایان امین و علی صالحی در کنار هم سبب شده پس از گذر زمانی ۲۳ ماه و ۲۳ شماره از ماهنامه‌ی دندان‌پزشکی ایردن که اول هر ماه برای دندان پزشک‌ها ایمیل می‌شود، ناگهان ویژه‌نامه‌ای متولد شود با تفکری خاص که تنها دغدغه‌اش داستان است، آن هم فقط داستان‌های دندان‌پزشکی. اگر از ماهی‌های قرمز  و گل و بلبل صفحه‌ی اصلی و فلش‌هایی که به فاصله‌ی پلک‌زدنی عوض می‌شوند و نبودند هم اتفاقی نمی‌افتاد و البته همراهی صدای لیلا فروهر در طول خواندن داستان‌ها صرف نظر کنید، داستان‌های دندان‌پزشکی مجموعه‌ی دلچسبی ست که سلیقه‌ی طیف وسیعی از مخاطب در آن خوب دیده شده است.

نتیجه‌ی اخلاقی: تصور کنید اگر به طور مثال سازمان نظام پزشکی ، نظام مهندسی، برنامه و بودجه و سایر سازمان‌های زمخت و خشک این مملکت هم تکانی به خودشان بدهند و به جای مسئول روابط عمومی که اغلب با آقای رئیس در تمام صفحه‌ها گفت‌وگو می‌کند و یا گزارش تصویری موفقیت‌های چشمگیر، چند داستان‌نویس خوش‌ذوق و البته متخصص آن رشته، امور ماهنامه‌ها و فصل‌نامه‌های داخلی سازمانی را به عهده بگیرند، آن وقت… نه… باورکردنی نیست!

پ.ن:
سپاسگزارم از  مریم حسینیان عزیز به خاطر فرستادن این یادداشت و معرفی این ویژه‌نامه‌ی جذاب

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top