خوابگرد قدیم

جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی

۱۸ بهمن ۱۳۸۹

 به پایان‌نامه‌ی برگزیده

تندیس دکتر مجتبایی
از سال ۱۳۹۰ و هر ساله به بهترین پایان‌نامه‌ی دوره‌ی دکتری در زمینه‌ی ادیان و عرفان و ادبیات کلاسیک فارسی و با هدف ارتقاء علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ی دکترا در رشته‌های مذکور، جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی اهدا می‌شود.

مهدی فیروزان، مدیرعامل، و علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهرکتاب، در دیدار با دکتر فتح‌الله مجتبایی درباره‌ی چگونگی برگزاری این جایزه بحث و گفت‌وگو کردند و مقرر شد که در آذر هر سال به بهترین پایان‌نامه‌ی دکتری در حوزه‌ی «ادیان‌  و عرفان» و «ادبیات کلاسیک فارسی» جوایزی اهدا شود.

دانشجویان دوره‌ی دکتری که در سال ۱۳۸۹ از پایان‌نامه‌ی خود دفاع کرده‌اند می‌توانند یک نسخه از پایان‌نامه‌ی خود را به دبیرخانه‌ی این جایزه واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، مرکز فرهنگی شهرکتاب ارسال کنند. پس از بررسی هیات داوران که از برجسته‌ترین صاحب‌نظران و استادان رشته‌های ادیان و عرفان و ادبیات فارسی هستند، در آذر ۱۳۹۰ پایان‌نامه‌ی برگزیده معرفی، و جوایز مادی و معنوی به برگزیده اهدا می‌شود.

دکتر مجتبایی که از اعضای پیوسته‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ست، در دی ماه ۱۳۸۹ در مراسم بزرگداشت خود در شهرکتاب، پیشنهاد برگزاری جایزه‌ای را در حوزه‌ی فرهنگ و ادب ایران داد که نخستین دوره‌ی این جایزه با نام دکتر فتح‌الله مجتبایی و به همت شهرکتاب برگزار می‌شود.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top