خوابگرد قدیم

بررسی آلبوم «سوییت‌ها» اثر پیمان یزدانیان در شهر کتاب

۲۸ شهریور ۱۳۸۹

آلبوم «سوییت‌ها»‌ی پیمان یزدانیان، که اخیراً نشر موسیقی هرمس آن را به بازار موسیقی عرضه کرده است، با حضور آهنگساز و کیاوش صاحب‌نسق ، در نخستین نشست «نقد و بررسی موسیقی»  شهر کتاب مرکزی ارزیابی می‌شود. در این نشست که ساعت ۱۶:۳۰ شنبه، سوم مهر، برگزار می‌شود، ضمن پخش بخش‌هایی از این آلبوم، ویژگی‌ها و تمایزات این اثر نقد و بررسی خواهد شد.

پیمان یزدانیان آموزش موسیقی و نوازندگی را نزد استادانی از کنسرواتوارهای وین وگراتس گذراند و دوره‌ی پیشرفته‌ی نوازندگی را در مارسی فرانسه نزد پروفسور ژینت گوبر به پایان رساند و در سال ۱۳۷۹ به عنوان نوازندگی اول در پیانو در فرانسه دست یافت.

او برنامه‌ها و کنسرت‌های متعددی در ایران، فرانسه و ایتالیا برگزار کرده است و نیز برای فیلم‌های باد ما را خواهد برد(عباس کیارستمی)، از کنار هم می‌گذریم(ایرج کریمی)، بیگانگان(رامین بحرانی، آب و آتش(فریدون جیرانی)، ایستگاه متروک(علیرضا رئیسیان)، سربازان جمعه(مسعود کیمیایی)، یک شب(نیکی کریمی) و برای چند فیلم خارجی نیز موسیقی متن ساخته است.

کیاوش صاحب‌نسق دکترای موسیقی از اتریش دارد و استاد و مدرس موسیقی در دانشگاه هنر دانشگاه تهران است. در آهنگسازی چیره‌دست است و‌‌آثاری چون «لحظه‌ها»، «لالایی زیر‌آوار»، «… و اینجا سکوت» و «زرمان» به صورت سی دی از او عرضه عمومی شده است و علاوه بر آن آهنگ‌ها و قطعات مختلفی را برای ارکستر نوشته است که در ایران و اروپا اجرای عمومی داشته‌اند. او هم اینک به تدریس آهنگسازی، ارکستراسیون، هارمونی تحلیلی، آکوستیک، مبانی موسیقی قرن بیستم و سازشناسی در دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم قرار دارد و ورود عموم برای این نشست‌آزاد است.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top