خوابگرد قدیم

فراخوان همایش موسیقی شعر حافظ

۲۸ تیر ۱۳۸۹

هم‌زمان با روز بزرگداشت حافظ به همت شهرکتاب مرکزی و با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ی دانشنامه‌ی فارس، همایش «موسیقی شعر حافظ» در مهر ماه ۱۳۸۹ در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

امروزه با گسترش دامنه‌ی فراگیری علوم مختلف و مرتبط شدن هرچه بیشتر دانش‌ها، توجه به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در حوزه‌های ادبیات، فلسفه و هنر بیش از پیش احساس می‌شود. بدین منظور، همایش موسیقی شعر حافظ با حضور حافظ‌پژوهان، زبان‌شناسان، استادان و هنرمندان موسیقی ایران با این موضوعات برگزار می‌شود:

شکل و محتوا در شعر حافظ، اوزان غزل‌های حافظ، تاثیر متقابل موسیقی بیرونی و درونی شعر حافظ، بررسی نظام موسیقایی شعر حافظ، سهم شعر حافظ در موسیقی آوازی ایرانی، کارکرد زیبایی‌شناختی آوا و آهنگ در شعر حافظ، ظرایف قافیه و ردیف در غزل‌ حافظ، حافظ و خنیاگری، حافظ و پرده‌های موسیقی.

این همایش درصدد است ضمن فراهم آوردن فرصتی مغتنم برای اندیشمندان، هنرمندان و حافظ‌پژوهان، برای پژوهش‌هایی تازه در این زمینه، به معرفی آثار برجسته و مطرح بپردازد. صاحب‌نظران و پژوهشگران تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند چکیده‌ی مقالات خود را به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم و یا به نشانی الکترونیکی [email protected] ارسال کنند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top