خوابگرد قدیم

آغاز درس‌گفتارهایی در باره‌ی نظامی

۱۲ تیر ۱۳۸۹

چرا نظامی؟
چرا نظامی و آثار پنجگانه‌ی او تا حدی با بی‌مهری خوانندگان فارسی‌زبان کنونی مواجه شده است، شاعری که در دوران مغول‌ها، تیموریان و صفویان شاعر محبوبی بود. سخن‌سرایی بود که کاتبان‌، بیشترین نسخه‌ها را از نوشته‌های‌اش برمی‌داشتند. داستان‌سرایی بود که نقاشان بیش از هر کس دیگر کتاب‌های‌اش را به تصویر درمی‌آوردند. نوشته‌های نظامی در واقع کلید اساسی فهم «مینیاتور ایرانی» را در اختیار ما می‌گذارد. کسانی که به تمدن گذشته‌ی ایران تعلق داشتند و فردوسی و عطار را می‌خواندند، نظامی را بسیار ارج می‌نهادند. نامش در سراسر قلمرو فرهنگی زبان فارسی بر سر زبان بود و امروز فارسی‌زبانان باید بار دیگر به جنبه‌های مختلف شعر و هنر نظامی بپردازند و ایرانیان باید سرآمد در حوزه‌ی نظامی‌پژوهی باشند.

مرکز فرهنگی شهرکتاب در ادامه‌ی برگزاری درس‌گفتارهایی درباره‌ی مولوی، فردوسی و سعدی، از روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه، درس‌گفتارهایی درباره‌ی نظامی را برگزار می‌کند.



نخستین جلسه‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی نظامی با عنوان «چرا نظامی؟» در روز چهارشنبه ۱۶ تیر ساعت ۱۷ و با حضور دکتر ضیاء موحد، دکتر اصغر دادبه، دکتر سیدعلی موسوی‌گرمارودی و مهنوش مشیری در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی،خیابان شهید احمدقصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم تشکیل می‌شود وورود برای عموم آزاد است.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top