خوابگرد قدیم

فرهنگ و آهنگ ۲۸ در غیاب صاحبان‌اش

۱۶ دی ۱۳۸۸

امروز شماره‌ی بیست و هشتم مجله‌ی «فرهنگ و آهنگ» منتشر شد. «فرهنگ و آهنگ» یکی از چند مجله‌ی تخصصی موسیقی ست و مناسب‌ترین ِ آن‌ها با سلیقه‌ی من. طراحی گرافیک چشم‌نواز و پرونده‌های پر و پیمانِ ویژه‌ی هر شماره از امتیازات این نشریه است.

اما شماره‌ی بیست و هشتم یک‌جا یادنامه‌‌ای ست برای زنده‌یاد پرویز مشکاتیان. هنوز فرصت نکرده‌ام آن را مطالعه کنم، اما از میان فهرست مطالب، این‌ها به نظرم چشمگیرترند: گفت‌وگو با حسین علیزده و یادداشت‌هایی به قلم سیمین بهبهانی، شهرام ناظری، آیدین آغداشلو، جواد مجابی، هوشنگ کامکار. هم‌چنین در این یادنامه دو مقاله از آروین صداقت‌کیش منتشر شده با عنوان‌های «کشف دورنمای ویژگی‌های زمانی در ساختمان آثار سازی مشکاتیان» و «شیوه‌ی سنتورنوازی مشکاتیان».

آروین صداقت‌کیش، پژوهشگر و منتقد موسیقی در حوادث روز عاشورا بازداشت شد و هنوز در بازداشت است. چند روز پیش، کیوان فرزین، مدیر مسئول «فرهنگ و آهنگ» و بهرنگ تنکابنی، سردبیر مجله هم در دفتر نشریه بازداشت شدند. شماره‌ی بیست و هشتم این نشریه در غیاب این سه تن روی دکه‌ها آمده و ایشان خود هنوز رنگ آن را ندیده‌اند. سپاسگزار تلاش ایشان‌ایم در این عرصه و آرزومند آزادی‌شان.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top