خوابگرد قدیم

نامزدهای دهمین دوره‌ی جایزه‌ی نویسندگان و منتقدان مطبوعات

۳۰ مهر ۱۳۸۸

امسال، دهمین سالی ست که جایزه‌ی ادبی نویسندگان و منتقدان مطبوعات برگزار می‌شود. همین عدد «ده»، باعث شد فکر معرفی «کتاب دهه» هم در ذهن خاک‌خوردگان این جایزه بجوشد. در مورد داوری این دوره، بحث و بررسی‌های زیادی انجام دادیم، تا سرانجام در نشست دیشب‌‌، با بحث بر سر روش انتخاب و نیز توجه به رویکرد خاص این جایزه که در نُه دوره‌ی گذشته، هویت مشخصی هم پیدا کرده، و نهایتاً با رأی‌گیری چند مرحله‌ای، توانستیم نامزدهای بهترین رمان و بهترین مجموعه‌داستان سال ۸۷ را مشخص کنیم.

در بخش رمان، «احتمالاً گم شده‌ام» نوشته‌ی سارا سالار، «مونالیزای منتشر» نوشته‌ی شاهرخ گیوا و «نگران نباش» نوشته‌ی مهسا محب‌علی به مرحله‌ی نهایی رسیدند و در بخش مجموعه‌داستان هم «آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند» نوشته‌ی حامد حبیبی، «برف و سمفونی ابری» نوشته‌ی پیمان اسماعیلی و «دیوانه در مهتاب» نوشته‌ی حمیدرضا نجفی بیش‌ترین رأی را آوردند.

برای «کتاب دهه» هم قرار شد نامزدهای این بخش، شامل ده رمان و ده مجموعه‌داستان برتر از میان تمام نامزدها‌ی ده سال اخیر این جایزه، با رأ‌ی‌گیری از داوران این دوره، تا یک هفته‌ی‌ دیگر مشخص و اعلام شود. داوری دهمین دوره‌ی این جایزه بر عهده‌ی یونس تراکمه، محمدحسن شهسواری، احمد غلامی (که دبیر جایزه هم هست)، حسن محمودی، علیرضا محمودی ایرانمهر، مهدی یزدانی‌خرم  و من است.

پیوندها:
>> واکنش پنج نفر از نامزدهای جایزه به انتشار این خبر
>> تقدیر از ابراهیم گلستان در جایزه‌ی امسال

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top