خوابگرد قدیم

جایی میان لبخند و خون

۵ مهر ۱۳۸۸

سردار سعید قاسمیخواندن سخنان سردار قاسمی در جمع برخی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)، برای من بسیار جذاب و تأمل‌برانگیز بود. ما بیش‌تر، یا سخنان نمایندگان لایه‌های فرودست را که پیرامون خودمان زندگی می‌کنند، می‌شنویم یا به نظرگاه‌های امرا و صاحب‌منصبان بالادستی که در ساختار قدرت هستند یا به آن بسیار نزدیک‌‌اند توجه می‌کنیم. شنیدن حرف‌ها و خصوصاً تحلیل‌های افراد مربوط به لایه‌های میانی طیفِ مقابل سبزها، که هم به بالادستی‌ها کمی متصل‌اند و هم با پایین‌دستی‌ها رفت و آمد نزدیک دارند، زاویه‌ی نگاه آدم را بازتر می‌کند و چشم‌انداز پیش رو را روشن‌تر می‌کند. مثلاً اگر محمد نوری‌زاد را نمونه‌ای از این آدم‌ها در میان سبزها بدانیم، شخصیتی چون سردار قاسمی که یقیناً زحمات بسیاری هم در طول هشت سال جنگ کشیده، برابرنهاده‌ی نوری‌زاد در آن سوی خط است. بخش‌هایی از سخنان او را به نقل از خبرگزاری ایلنا، در این‌جا با دقت بخوانید.

سردار قاسمی با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات و جنبش سبز گفت: هنوز سایه‌ی بنی‌صدر بالای سر این جنبش مستدام است. قاسمی با اشاره به سخنان فرزند شهید همت و انتقادات وی از اوضاع فعلی که روز گذشته در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد، اظهار داشت: وقتی فرزند همت این حرف‌ها را می‌زند باید شب‌ها خون گریه کنم، البته من مقصرم ولی وقتی که در دانشگاه‌ها آن‌ها راچیزخورشان می‌کنند چه می‌توانم بکنم؟

این سردار دفاع مقدس با اشاره به سخنان حجاریان، شریعتی و عطریانفر در یک نشست تلویزیونی در هفته گذشته و یاد کردن از آن‌ها به عنوان «سه تفنگدار» گفت: آن‌ها به کتب علوم سیاسی و اساتید مسموم دانشگاه‌ها اشاره کردند که نتیجه‌ی آن درگیری کف خیابان‌هاست و اگر نظام این اشکال را بپذیرد و ما بتوانیم به دانشگاه بیاییم، این‌ها را توضیح خواهیم داد و این همان چیزی ست که حضرت آقا فرمود در ده سال گذشته عده‌ای می‌خواستند فقط اسم جمهوری اسلامی را باقی بگذارند و آن را از درون پوک کنند، لذا باید مرکز فساد را خشکاند و مگر دیوانه‌ایم که کف خیابان بیاییم و با چوب و چماق برخورد کنیم که البته در موقع لازم و هنگام خطر امنیت کشور آن کار را هم می‌کنیم.

وی با مقایسه‌ی حوادث پس از انتخابات با جنگ‌های سه‌گانه‌ی حضرت علی(ع) ابراز عقیده کرد: اتفاقاتی که در زمان انتخابات افتاد فقط مناظره نبود، بلکه یک براندازی بود که از بیرون طرح آن کلید خورد و در داخل هم پیگیری شد و جای سوال دارد که اگر صرفاً مناظره بود چرا با جورج سوروس که به همراه یک یهودی به نام جین شارپ برای انقلاب مخملی برنامه‌ریزی می‌کند، هماهنگی بود؟ چرا دو میلیارد تومان از پول ملت بیچاره برای NGO هزینه شد؟ چرا از دانشگاه آزاد خرج شد؟ و اگر فقط یک انتخابات بود، گرفتن پول از کشورهای عربی برای حزب باران چرا؟

قاسمی با اشاره به سخنان اخیر مجید مجیدی در دیدار با رهبر انقلاب گفت: همان کسانی که تا دیروز دو میلیارد تومان برای کارهای خود پول می‌گرفتند امروز سمفونی ای کاش می‌نوازند! عزیزم مجید مجیدی! درست است که پیش آقا گریه می‌کنی، آقا هم در پاسخ فرمودند این تلخی‌ها زمان جنگ هم بود… اما باید بگوییم آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی، کمر جبهه‌ی اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی.

قاسمی با اشاره به فیلم ۹۰ سیاسی که در ایام انتخابات منتشر شد و بیان این‌که آن فیلم پای خیلی‌ها را لرزاند گفت: در آن شب‌های فتنه می‌خواستیم تصمیم بگیریم که به چه کسی رأی دهیم و حتا از این بالاتر در روز یکشنبه پس از انتخابات و تجمع نیروهای حزب‌اللهی در میدان ولیعصر، پسرعموی جانباز را دیدیم که همراه با گروه دیگر قصد رفتن به صداوسیما را داشت و زانوهایم بخاطراین تفاوت‌ها لرزید. این فتنه همان فتنه‌ای ست که عاملان آن حتا اگر نتوانند آن را ادامه دهند پیروز میدان هستند، زیرا دیگر در داخل کشور کسی حواسش به فلسطین و لبنان نیست. وی با اشاره به شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تصریح کرد: می‌گویند دو میلیون نفر در این تظاهرات شرکت کردند؛ بالأخره ساواکی‌ها،‌ اعضای سازمان مجاهدین خلق و… به همراه خانواده‌هایشان هم در این کشور زندگی می‌کنند و بخشی از جامعه را شامل می‌شوند.

این سردار جنگ با اشاره به این‌که رهبری فرمودند در جنگ نرم اعتقادات ما را می‌گیرند و در حوادث اخیر این گونه هم شد، ادامه داد: در تهران غالب آراء پشت سر […] نبود که […]. اعتراضات کسانی که در مناطق بالای پارک‌وی می‌نشینند، چندان مهم نیست، ولی اگر روزی دیدیم که اهالی شوش و… هم پشت سر ما نبودند باید فرار کنیم.

قاسمی معترضانه گفت: در کجای دنیا این‌گونه است که استاد سکولار در کلاس درس دانشگاه حضور یابد و در نتیجه‌ی آن حتا فرزند شهید هم در مقابل آقا قرار گیرد؟ وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه بصیرت داشتن در چنین روزهایی بسیار سخت‌تر از همیشه است، هشدار داد: اگر کسی کف خیابان‌ها بیاید، نظام موظف است که با او برخورد کند که البته امیدواریم این‌گونه نشود، ولی افرادی که در خیابان‌ها آمدند باید بفهمند که مسموم شدند و این قضایای اخیر داستان یک براندازی بود که قلب ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند و به همین دلیل هم امام(ره) فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top