خوابگرد قدیم

فراخوان کارگاه اسطوره‌شناسی و نقد اسطوره‌ای

۳ خرداد ۱۳۸۸

کارگاه اسطوره‌شناسی و نقد اسطوره‌ای شهرکتاب زیر نظر دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور برگزار می‌شود. مباحث این کارگاه در دو  موضوع مبانی اسطوره‌شناسی و اساطیر ایرانی پی گرفته می‌شوند.

در بخش «اسطوره‌شناسی» مباحثی چون اسطوره چیست؛ تاریخچه‌ی اسطوره‌شناسی؛ اسطوره و نماد؛ مکتب‌‌های اسطوره‌شناسی؛ اسطوره و هنر؛ انواع اساطیر؛ افسانه، قصه‌های پریان، فابل؛ حماسه و اسطوره و چگونه نقد اسطوره‌ای بنویسیم مطرح می‌شوند. مبحث اساطیر ایرانی هم به تحلیل و بررسی اسطوره آفرینش؛ امشاسپندان؛ اسطوره میترا؛ اسطوره آناهیتا و تیشتر؛ اسطوره زروان، رپیتوین و هوم؛ اسطوره کیومرث، مشی و مشیانه؛ اسطوره جمشید، هوشنگ، ضحاک و فریدون؛ اسطوره زال، رستم و سهراب؛ اسطوره رستم و اسفندیار؛ اسطوره سیاوش؛ اسطوره کیکاوس و کیخسرو اختصاص دارد.

این دوره‌ی آموزشی به مدت ۲۲ هفته در روزهای یک‌شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود. آغاز آن ۷ تیر ماه است و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۱ خرداد فرصت دارند به روابط عمومی شهرکتاب واقع در خیابان شهید‌ بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸ مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۸۸۷۲۳۳۱۶ تماس بگیرند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top