خوابگرد قدیم

دوره‌ی آموزشی «مبانی نشانه‌شناسی» فرزان سجودی

۳ اردیبهشت ۱۳۸۸

شهر کتاب دوره‌ی مبانی نشانه‌شناسی را در ده جلسه زیر نظر دکتر فرزان سجودی برگزار می‌کند. مباحثی که در این دوره طرح می‌شوند عبارت‌اند از:

نشانه‌شناسی و جایگاه آن در میان علوم، سیر تحول مفهوم نشانه از ساختگرایی تا پساساختگرایی، انواع نشانه، گذر از نشانه به متن: شرح مفاهیم استعاره و مجاز، گذر از نشانه به متن: دلالت ضمنی، اسطوره‌ی امروز، اقتصاد سیاسی نشانه، زبان‌شناسیِ متن؛ مفهوم متن از نظر ساختگرایان، مفهوم متن در نشانه‌شناسی پساساختگرا، مفهوم متن در نشانه‌شناسی فرهنگی، مفاهیم رمزگان، رمزگان‌های خاص، بیش‌رمزگذاری، کم‌رمزگذاری، نقد و بررسی طبقه‌بندی‌هایی ارائه شده از انواع رمزگان؛ رمزگان‌های پنج‌گانه‌ی بارت و شیوه‌ی اس/زد، تحلیل گفتمان؛ تحلیل انتقادی گفتمان، نشانه‌شناسی انتقادی، نشانه‌شناسی لایه‌ای و کاربرد آن در تحلیل متن.

این دوره آموزشی از دوم خرداد ماه، روزهای شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت در ساعات اداری به روابط عمومی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، پلاک ۸ مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۲۳۳۱۶ تماس بگیرند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top