خوابگرد قدیم

کارگران مشغول کارند؛ لطفاً هم‌چنان بایستید!

۲۵ مهر ۱۳۸۷

کشمکش بر سر رئیس ممیزی کتاب وزارت ارشاد بیش از یک سال طول کشید تا سرانجام به استعفای حمیدزاده، رئیس اداره‌ی کتاب کشید. آن زمان، وزیر ارشاد اعلام کرد حکم رئیس جدید روی میزش است و به زودی حکم را ابلاغ و اعلام می‌کند. «به‌زودیِ» وزیر حدود چهارماه طول کشید تا به این‌جا رسید که وی اعلام کند، رئیسِ فعلیِ شخص مذکور راضی به از دست دادن او نیست.

وزیر ارشاد هم‌چنین گفته “به هر حال ما دنبال این بوده و هستیم که جایگزین آقای حمیدزاده را مشخص کنیم و دائماً به دنبال این بوده‌ایم که فردی دارای مشخصات متناسب با چنین سمتی را معین کنیم. اتفاقاً کسانی هم برای این منظور مطرح هستند که در مورد یکی از آن‌ها جدی‌تر به یک نقطه‌‌ی تصمیم اساسی رسیده‌ایم و اگر به مسأله‌ای برنخوریم، مدیری فارغ از دغدغه‌های دیگر را بالای سر اداره‌ی‌ کل کتاب خواهیم داشت، که زمان اعلام آن هم چندان دور نخواهد بود.”

ـ اگر «به‌زودیِ» وزیر چهار ماه طول کشید، فقط خداوند آگاه است که «نه‌چندان دور» او کی خواهد رسید! اگر این زمان، به دوره‌ی بعدیِ وزارت صفار هرندی در دولتِ آینده‌ی احمدی‌نژاد هم بکشد، عجیب نخواهد بود.

ـ دشواریِ روندِ انتخاب رئیس جدید برای ممیزی کتاب، احتمالاً دو دلیل بیش‌تر ندارد:
یا دایره‌ی «خودی‌ها»ی دولت نهم که در عینِ تعهد، کم‌ترین توانی هم برای مدیریت داشته باشند، آن‌قدر تنگ شده که به زحمت کسی در این دایره می‌گنجد، یا دایره‌ی سیاست‌های فرهنگی وزارت ارشاد آن‌قدر بسته و سخت شده که کم‌تر کسی حتا از دوستان‌شان هم حاضر می‌شود چنین مسئولیتی را بپذیرد!

ـ به نظرم تمامی اهل فرهنگ و ادبیات باید قدردان زحماتِ حمیدزاده باشند که چهار ماه است در عین حال که استعفا داده و به مسئولیتِ دیگرش هم مشغول است، هم‌چنان به رتق و فتق امور اداره‌ی کتاب مشغول است و هم‌چون چند سال اخیر، اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین حقی از اهل فرهنگ و ادبیات ضایع شود!

ـ چند روز پیش، وزیر ارشاد به صدا و سیما نامه نوشت و خواست که این سازمان در هفته‌ی کتاب، فعالانه‌تر از گذشته رفتار کند تا نهضت کتاب‌خوانی در ایران کاملاً محقق شود.

ـ لطفاً یک نفر بانی خیر شود و سلام مخصوص به محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر و نیز نمایندگان «مردم ایران» در کمیسیون فرهنگی مجلس برساند!

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top