خوابگرد قدیم

خوابگردِ نو

۱۶ اسفند ۱۳۸۶

در روزهایی که  همه چیز مملکت به خوبی و خوشی پیش می‌رود، تا انرژی هسته‌ای یک گام بیش‌تر نمانده، یعقوب یادعلی قرار نیست به زندان بیفتد، انتخابات مجلس با شکوه بسیار برگزار خواهد شد، گوشت گوسفند کیلویی ده هزار تومان نیست، قرار است قدرت اول اقتصادی شویم، ناشران ادبیات و فلسفه و… هفتاد تا هفتاد تا کتاب در ارشاد ندارند، نویسنده‌ها چند ماه چند ماه بلاتکلیف نمانده‌اند، وزیر ارشاد معتقد است اصلاح نژاد شده‌ایم، کنسرو ماهی تن هزار و پانصد و پنجاه تومان نشده، روزنامه‌ها از فرط آزادی بیان دیگر حرفی برای گفتن ندارند، مدیران فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از نخبه‌ترین و آگاه‌ترین آدم‌های روزگارند، هیچ کس در بازداشتِ غیرقانونی نیست، اراذل و اوباش از صفحه‌ی روزگار محو شده‌اند، مترو تا تنگ‌ترین کوچه‌های تهران هم ایستگاه زده، دانشگاه‌ها از شدت نشاط در حال ترکیدن هستند، چکمه‌ها‌ی خانم‌ها جملگی درون شلوارهای‌شان رفته، تحریم هیچ اثری بر هیچ جای‌مان ابداً نگذاشته و نخواهد گذاشت، و خلاصه در روزهایی که همه چیز در عالی‌ترین و عادی‌ترین و بی‌مشکل‌ترین وضع ممکن قرار دارد، برای پرهیز از یک‌نواختی، و برای این که تحولی عظیم در این کشور پدید آورم، تصمیم گرفتم این همه عادی بودن اوضاع را تکانی بدهم و لباس تازه‌ای به خوابگرد بپوشانم.

البته روزی که این خانه‌تکانی شروع شد، هنوز سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور بود و اوضاع کشور بسیار وخیم بود و بدحال و آشفته و نابسامان و افتضاح. و اکنون، پس از این همه صبوری برای طراحی، اجرا و نصب، بسیار شادمانم که گشایش خوابگرد جدید، در روزهایی رخ می‌دهد که خدا را شکر خاتمی رئیس جمهور نیست، اوضاع کشور هم اصلاً وخیم، بدحال، آشفته، نابسامان و افتضاح نیست. در چنین اوضاعی بس یک‌نواخت، گشایش خوابگردِ نو قطعاً رخداد بزرگی محسوب می‌شود!

پی‌نوشت:
از آرش خاکپور، که نمی‌دانم اکنون کجاست و به چه پروژه‌ی سنگینِ دیگری مشغول است، بسیار سپاسگزارم که زیبایی این صفحه، نتیجه‌ی طراحی اوست. و از آیدین نصیری عزیزم ممنون‌ام که مثل همیشه مهربانانه و بی‌دریغ یاری‌ام کرد در اجرای فنیِ طراحی. و تعظیم می‌کنم به سرجهازی خوابگرد، نوید خادم که خوابگرد نو هم با پشتیبانی برنامه‌ی «اسپ‌سوار» او در اختیار من و پیش رویِ شماست. و آخر این که، هنوز بخش‌هایی از امکاناتِ جانبی خوابگردِ نو ایراد دارد که به مرور رفع خواهد شد.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top