خوابگرد قدیم

در جست‌وجوی سیما مافیها

۸ مرداد ۱۳۸۶

بعید است کسی ترانه‌های «سیما مافیها» را نشنیده باشد، ولی درباره‌ی خودش چه می‌دانیم؟ شماری از خوانندگان آثار سنتی، بومی و ملی، در غبار زمان گم شده‌اند. یکی از آن‌ها «ناهید دایی جواد»، معروف به ناهید اصفهانی‌ست که از او در حدِ یک آلبوم بیش‌تر باقی نمانده و خیلی‌ها هم آن را نشنیده‌اند. او ترانه‌ی بسیار زیبایی دارد با نام «غروب کوهستان» که حدود دوازده سال پیش لالایی هر شبم بود و هنوز گاهی عجیب بر جانم می‌نشیند. به تصادف، از طریق یکی از آشنایانش فهمیدم که در آستانه‌ی شهرت، خوانندگی را رها کرد و به معلمی‌اش پرداخت و تا چند سال پیش هم در یکی از مدارس اصفهان هم‌چنان شاغل بود.

اما ترانه‌های سیما مافیها را همه‌ی ما شنیده‌ایم که مشهورترین‌اش ترانه‌ی «شب مهتاب» است که اگر این‌جا را کلیک کنید و بلندگوی کامپیوترتان روشن باشد، می‌شنوید. برای شنیدن ترانه‌های دیگر او هم به این‌جا بروید. بعد از تلنگری که امیرعباس ریاضی زد، زیر و بالای وب فارسی و انگلیسی را جست‌وجو کردم، ولی هیچ متن و خبری درباره‌ی او نیافتم. تا دل‌تان بخواهد ترانه‌هایش در وب دست به دست می‌شود، ولی دریغ از یک عکس، زندگی‌نامه، یک خبر از زندگی‌اش، اصلاً هنوز زنده است یا نه، در ایران است یا نه؟ هیچ… حتا دقیقاً نمی‌دانم از میان عکس‌هایی که در این صفحه می‌بینید، کدامش سیما مافیهاست؟ اصلاً در این تصاویر هست یا نه؟

چاره‌ای نماند جز این که در این جا از همه بخواهم هرچه درباره‌ی او، فعالیت، زندگی‌ و عاقبت‌اش می‌دانید و یا عکسی اگر از او دارید، همین جا بنویسید یا ایمیل کنید تا خانواده‌ای را از نگرانی برهانید!

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top