خوابگرد قدیم

جایزه‌ی داستان کوتاه + ایمیل مسابقه

۶ آذر ۱۳۸۵

امسال هم‌زمان با «روز جهانی داستان کوتاه» که همایش بزرگی نیز به‌خاطر آن برپا خواهد شد، مؤسسه‌ی «شهر کتاب»، جایزه‌ی داستان کوتاه را راه انداخته است. قرار است یک گروه داوری سه‌نفره، ۶۰ داستان را از بین همه‌ی آثاری که فرستاده می‌شود، برگزینند و به مرحله‌ی دوم بسپارند که داوری‌اش با هفت نویسنده و منتقد دیگر است، و  آخر سر، سه داستان به عنوان بهترین‌ها شناسایی و معرفی خواهند شد. تقدیر رسمی و تندیس و جایزه‌ از نوع نفیس هم که لابد در کار هست. روز جهانی داستان کوتاه، ۲۵ بهمن‌ماه است و همایش و مراسم پایانی در آن روز برگزار خواهد شد.

اگر اهلش هستید، شرایط زیر را با دقت بخوانید:
ـ موضوع داستان‌ها آزاد است، اما حجم هر داستان باید حداکثر ۱۰ صفحه‌ی A4 باشد.
ـ نویسندگان می‌توانند حداکثر دو داستان کوتاه خود را برای شرکت در مسابقه بفرستند.
ـ داستان‌ها نباید قبلاً در هیچ نشریه یا کتابی منتشر شده باشند.
ـ داستان‌هایی که در مسابقات کشوری موفق به کسب عنوان یا جایزه شده باشند، در داوری شرکت داده نمی‌شوند.
ـ داستان‌ها باید تایپ‌شده و بر یک روی کاغذ ارسال شوند.
ـ از هر داستان باید چهار نسخه ارسال شود.
ـ علاقه‌مندان باید آثار خود را تا پایان روز ۱۵ دی‌ماه، با پست سفارشی، به دبیرخانه‌ی جایزه‌ی داستان کوتاه شهر کتاب، به نشانی “تهران، خیابان حافظ شمالی، نبش زرتشت شرقی، شهرکتاب مرکزی، طبقه‌ی چهارم” بفرستند.

:: تقصیر این که دوستان شهر کتاب، امکان فرستادن داستان با ایمیل را فراهم نکرده‌اند، بر گردن بنده نیست؛ اگر چنین کردند، خبرتان می‌کنم.

پی‌نوشت:
به سلامتی، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی داستان کوتاه شهر کتاب، تصمیم گرفته که داستان‌ها را با ایمیل هم بپذیرد. اگر می‌خواهید با ایمیل در این مسابقه شرکت کنید، از نشانی [email protected] استفاده کنید. در این صورت روشن است که نیازی به فرستادن چهار نسخه از داستان با ایمیل نیست (!) ولی مشخصات کامل و نشانی یا تلفن خود را، در کنار داستان‌تان، حتماً برای‌شان ایمیل کنید. (راستی، چی می‌شد همه‌ی توصیه‌های این حقیر، با همین سرعت و اطمینان، مورد توجه قرار می گرفت؟!)

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top