خوابگرد قدیم

یک منهای دو!

۲۲ مرداد ۱۳۸۴

چه تعفنی!
زیاد پیش می‌آید که حریفی با ترفندهای ناجوانمردانه غلبه کند و روی سینه‌ی آدم بنشیند و در سکوت تماشاگران و داوران لبخند فاتحانه بزند. ولی خیلی کم پیش می‌آید که حریف چنان جرأتی پیدا کند که بعد از لبخندش، بالای سر طرف هم بایستد، دو تا پایش را از هم باز کند، شلوارش را بکشد پایین و روی صورت طرف بشاشد به این قصد که غرور، شخصیت، هویت، و آدمیت طرف را زیر پا و در حضور جمع له کند. آخرین بار کی چنین احساسی به شما دست داده؟ لطفا جواب‌تان را در دل خودتان بدهید و لعنت را مثل من به خودتان بفرستید.

هم‌چنان هفتان
خوش‌بختانه بازدید روزانه از هفتان دارد برای برخی عادت می‌شود. خوش‌حال‌ام که توانسته اعتماد خیلی‌ها را جلب کند و خوش‌حال‌ام که به این خوبی دارد پیش می‌رود و به مرجعی برای بازدید روزانه‌ی اهل فرهنگ و هنر و اندیشه و ادبیات با هر سلیقه‌ای تبدیل می‌شود. هنوز کسی را ندیده‌ام و از کسی هم نشنیده‌ام که از هفتان دستِ‌خالی برگشته باشد. اگر وبلاگ دارید، لینک هفتان را به لیست بلاگ‌رولینگ و یا لینک‌های ثابت‌تان اضافه کنید. لوگوی کوچک آن را هم در خود هفتان گذاشته‌ام، اگر با آن راحت‌ترید، از آن استفاده کنید. و تا فرصت هست، عضویت در هفتان را به اهالی فرهنگ و هنر پیشنهاد کنید.

فیلترینگ بلاگ‌رولینگ
از روزی که بلاگ‌رولینگ فیلتر شده، آمار بازدید وبلاگ‌ها آشکارا پایین آمده؛ از جمله وبلاگ خود من. دو روز پی در پی به شرکت داتک زنگ زدم و ایمیل فرستادم و محترمانه اعتراض کردم. احتمالا ربطی به اعتراض‌های من نداشت، ولی داتک دو سه روز بعد فیلترش را از بلاگ‌رولینگ برداشت. شرکت‌های دیگر اما هنوز به بلاگرها و وبلاگ‌خوان‌ها دهان‌کجی می‌کنند. تا حالا تبلیغ هیچ ISP ئی را در این‌جا نکرده‌ام، ولی این‌بار چون هیچ کار دیگری از دستم برنمی‌آید و شدیدا هم از پایین آمدن آمار بازدید وبلاگ‌ها از جمله وبلاگ خودم ناراحت‌ام، پیشنهاد می‌کنم از کارت داتک استفاده کنید تا لیست وبلاگ‌ها را هم همه‌جا ببینید. امیدوارم فیلتر بلاگ‌رولینگ کاملا برداشته شود، ولی حدس هم می‌زنم برخی شرکت‌ها صرفا از روی بی‌توجهی به فیلترینگ آن ادامه می‌دهند. به آن‌ها تلفن کنید و برای‌شان توضیح بدهید که صرفا یک سایت فنی را فیلتر کرده‌اند. شاید اثرگذار باشد. اگر هم در آینده همه‌ی شرکت‌ها را ملزم به فیلترینگ بلاگ‌رولینگ کنند، هیچ کار دیگری از دست من برای خودم برنمی‌آید جز این که برگردم به دوران ماقبل تاریخ و لینک‌ها را به طور ثابت بگذارم.

تا وقتی دچار چنین مصیبت کاملی نشده‌ایم، از کسانی که در تهران به خوابگرد سر می‌زنند و ستون سمت چپ (برخی آشنایان) را خالی نمی‌بینند، خواهش می‌کنم کامنت بگذارند و اسم کارت اینترنتی را که استفاده می‌کنند بنویسند تا دیگران هم باخبر شوند. من خودم به‌ناچار کارت داتک از نوع بیست ساعته‌اش را پیشنهاد می‌کنم.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top