خوابگرد قدیم

خوابگرد در برابر عزرائیل!

۳ مرداد ۱۳۸۴

چند هفته پیش ناچار شدم میزبان (هوست) خوابگرد را جابه‌جا کنم. در چند روز اخیر حتما شما هم متوجه شده‌اید که هر چند ساعت یک‌بار خوابگرد در دسترس نیست. گاهی وقت‌ها هم این فراق چندین ساعت طول می‌کشد. به عنوان مثال روز چهارشنبه ۵ مرداد از حدود ساعت دوازده‌ونیم بعد ازظهر تا حدود ساعت هفت و نیم عصر خوابگرد در کما بود. دلیل آن شمار نسبتا زیاد بازدید خوابگرد و صفحه‌های جانبی آن است. شاید بد نباشد بدانید که خوابگرد در ماه گذشته نزدیک هشت گیگابایت پهنای باند خورده است! این مقدار برای یک وبلاگ و برای یک قرارداد معمولی با یک میزبان WINDOWS بسیار بالاست. معمولا میزبان‌ها چنین محدودیت‌هایی دارند، ولی میزبان کنونی خوابگرد این محدودیت‌ها را تا وقتی که هزینه‌ی خاص آن پرداخت نشود، اعمال می‌کند و حتا احتمال داون شدن خوابگرد هم در آینده هست که اگر چنین شود نمی‌دانم چه خاکی باید به سرم بریزم. در عین حال برنامه‌ی پشتیبان خوابگرد برنامه‌ی ASP است که برخلاف MT نمی‌تواند روی هوست‌های لینوکس ارزان‌قیمت نصب شود.

رفع این مشکل نیازمند صرفِ پول نسبتا زیادی‌ست به طور ماهانه که بدون شک از توان من بیرون است. می‌شود مشکل را با کمی دست‌کاری فنی هم فروکاست، ولی در حد همان فروکاستن است و چندان اطمینان‌بخش نیست. به همین خاطر این راه را گذاشته‌ام برای آخرین مرحله. تا وقتی که من در حال چک و چانه‌زدن‌ هستم و تا وقتی که همدلی‌های عزیزی که مدیریت فنی سایت خوابگرد را به عهده دارد، به نتیجه برسد و نیز اقدام عزیز دیگری که سایت او هم با چنین مشکلی روبه‌رو شده و حل مشکل او به نوعی می‌تواند به حل مشکل خوابگرد هم بینجامد، هم خودم و هم شما ناچاریم این وضعیت را تحمل کنیم. اگر هم نتیجه نداد که هیچ، می‌ماند همان راه حل فنی که ناگزیر به سراغش خواهم رفت و از نظر فنی تغییراتی در سایت خوابگرد ایجاد خواهم کرد با این امید که چند روزی بیش‌تر سرپا بماند. با همه‌ی این توضیحات اگر در میان شما کسی هست که میزبانی را سراغ دارد که windows باشد و بتواند ASP را پشتیبانی کند، و در عین حال برای پهنای باند ماهانه بین هفت تا ده گیگابایت هم از خوابگرد پول جداگانه‌ای نخواهد؛ مایه‌ی بسی سپاس خواهد بود که دست مرا بگیرد. دوستی می‌گفت چرا با توجه به هیت خوابگرد، خدمات شرکتی را قبول نمی‌کنی که به جای هزینه‌ی جانبی، به قرار دادن لوگوی شرکت در خوابگرد رضایت بدهد؟ به او گفتم به شما هم می‌گویم که کو چنین شرکتی؟

این‌ها را گفتم به سه دلیل: یک این که بدانید چرا خوابگرد گاهی وقت‌ها در دسترس نیست. دو این که بعضی بعدها نگویند چرا مشکلت را نگفتی و سه این که شاید کسی باشد که واقعا بتواند پیشنهادی برای حل مشکل خوابگرد بدهد. البته امیدوارم در میان پیشنهادهای‌تان این نباشد که ASP را رها کنم و مثلا MT شوم. برنامه‌ی اسپ‌سوار را به هزار و دو دلیل رها نمی‌کنم که دو تا از این هزار و دو تا به این قرار است: هنوز هیچ امکانی را پیدا نکرده‌ام که از اسپ‌سوار خواسته باشم و او نتواند پاسخم را بدهد و دو این که نویسنده‌ی برنامه‌ی اسپ‌سوار (نوید خادم) اگر دوست جوان من هم نباشد، یک جوان ایرانی بسیار باسواد، خوش‌ذوق و تواناست که حمایت از برنامه‌ی او برایم وجه شرافت‌مندانه دارد.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top