خوابگرد قدیم

سومین گزارش خبری مسابقه

۳۱ شهریور ۱۳۸۲

خبرهای جدید و توضیح برخی نکات

۱مهرماه ۱۳۸۲

 

۱- از روز انتشار فراخوان تا پایان روز ۳۰شهریورماه، یعنی در بیست روز اول ۸۱داستان کوتاه برای شرکت در مسابقه ثبت شده. اگر هنوز داستان کوتاه خود را برای ما ارسال نکرده‌اید، تا پایان روز ۲۰مهرماه فرصت دارید.

لطفا شرایط شرکت در مسابقه را در صفحه‌ی فراخوان با دقت بخوانید و اثر خود را به نشانی ایمیل مسابقه ارسال کنید.

 

۲- جای خوشوقتی‌ست که تا کنون سه نویسنده‌ی غیرایرانی فارسی‌زبان نیز در مسابقه شرکت کرده‌اند. امید بسیار داریم که این تعداد تا روز آخر خیلی بیش‌تر از این‌ها شود.

 

۳- به جز شهرهای مختلف ایران و عمدتا تهران، تا کنون نویسندگانی مقیم کشورهای استرالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، سوئد، آلمان و انگلستان، آثار خود را در مسابقه شرکت داده‌اند.

 

۴- خوشبختانه شماری از وبلاگ‌نویسان نیز پا به میدان مسابقه گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده بر تعداد این عزیزان افزوده شود. روشن است که حضور چشمگیرتر وبلاگ‌نویسان در مسابقه، همه‌ی ما را به اهداف این رقابت ادبی نزدیک‌تر می‌کند.

 

۵- پس از انتشار گزارش خبری دوم، نکات خاصی درباره‌ی چند وچون مسابقه طرح شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت بوده از :

 

:: اطمینان از سلامت داوری خوانندگان وبلاگ‌نویس

:: انتشار داستان‌های برتر به عنوان جایزه‌ی معنوی

:: نقد کردن همه‌ی آثار ارسالی

:: انتشار داستان‌ها پیش از شروع داوری هیات داوران

:: اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در مسابقه

:: رسیدگی به اشکالات در نحوه‌ی ارسال اثر

:: انتشار داستان‌ها در سایت مسابقه

 

در مورد موارد بالا ضروری‌ست این توضیحات را ارائه کنیم: [متن کامل گزارش]

 

:: شیوه‌ی داوری خوانندگان وبلاگ‌نویس را در فراخوان گفته‌ایم که بعدا اعلام می‌کنیم. اتفاقا عقب‌انداختن زمان اعلام این شیوه مربوط می‌شود به اطمینا‌ن‌بخشی بیش‌تر به سلامت داوری. به هنگام اعلام روش که چیز پیچیده‌ای هم نیست، شما نیز متوجه این نکته خواهید شد.

 

:: آثاری که باید در مرحله دوم داوری شوند و نیز همه‌ی آثاری که توسط خوانندگان وبلاگ‌نویس داوری خواهندشد، همگی در صفحاتی از سایت مسابقه، به‌طور کامل، همزمان و به‌موقع منتشر خواهد شد.

 

:: قطعا ما نیز به این اندیشیده‌ایم که آثار برتر را به عنوان جایزه‌ای معنوی، سوای جایزه‌ی غیرمعنوی‌اش، به‌طور همزمان در شماری از سایت‌های فرهنگی و ادبی منتشر کنیم، و چه بهتر که در وبلاگ دوستانی که داوطلب یاری باشند. اما این کار مسلتزم همدلی‌ست که امیدواریم در پایان مسابقه، عینیت یابد.

 

:: قبول کنید که نقد کردن همه‌ی آثار رسیده نه غیرممکن اما بسیار دشوار، وقت‌گیر و هزینه‌بر است. با این حال و مسلما هر کدام از داوران با توجه به فضای اختصاصی که در وبلاگستان دارند، درصورت امکان و تمایل شخصی، به نقد آثار دلخواه خود که در مسابقه خوانده‌اند، خواهند پرداخت. و چه کار پسندیده‌ای‌ست اگر که به عمل درآید.

 

:: درباه‌ی اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در مسابقه هم اجازه دهید تا روز آخر فراخوان. ما تلاش می‌کنیم مراحل را بر اساس تقویم زمانی که تنظیم کرده‌ایم، پیش ببریم.

 

:: و بالاخره در مورد رسیدگی به اشکالات در نحوه‌ی ارسال اثر، متاسفانه باید بگوییم که هنوز هستند دوستانی که شرایط مندرج در فراخوان را رعایت نمی‌کنند. گرچه ما بسیاری از این اشکالات را نادیده می‌گیریم، ولی در هر موردی که خودمان نتوانیم کاری انجام بدهیم، داستان را به صاحبش برمی‌گردانیم و از او تقاضا می‌کنیم مجددا آن را برای ما ارسال کند. از این موارد بسیار بوده که امیدواریم از این پس کم‌تر باشد.

با این حال همین جا رسما اعلام می‌کنیم که از این پس چنان‌چه ایمیلی حاوی بیش از یک داستان به ما برسد، ما اولین داستان را بدون مطالعه‌ی باقی آثار برای شرکت در مسابقه ثبت می‌کنیم. یک بار دیگر تقاضا می‌کنیم شرایط شرکت در مسابقه را با دقت بخوانید و رعایت کنید. این به نفع همه‌ی ماست.

 

۶- احترام و دلدادگی همه‌ی شما به فرهنگ و ادبیات را ارج می‌نهیم. مطالعه‌ی خبرنامه‌ی مسابقه را به دوستان خود یادآوری کنید. و بالاخره این که اگر آقای شرودر یادگار، ساکن ارومیه از خوانندگان این گزارش است، از او تقاضا می‌کنیم در اولین فرصت، آدرس ایمیل شخصی خود را برای ما ارسال کند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top