خوابگرد قدیم روزانه

چوب دوسرنجس در صدا و سیما

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۲

۱- کمیته‎ی تحقیق و تفحص می‎گوید تخلف مالی رئیس و معاون اداری مالی صدا وسیما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که بخش عمده‎ی آن مربوط می‎شود به پول‎هایی که به طور غیرقانونی به صندوق بازنشستگی سازمان ریخته شده. لاریجانی و کردان جواب داده‎اند: “همه‎ی آن‎چه که به عنوان ابهام یا تخلف درمورد این صندوق طرح شده نادرست و خلاف واقع است و اقدامات و فعالیت‎های مالی واقتصادی آن کاملا قانونی و متداول درجهت افزایش و ارتقاء توان صندوق برای خدمات رسانی به بازنشستگان و کارکنان صدا وسیما بوده است.”
با ۵۰۰ میلیارد تومان می‎شود بیش از ۷۱ هزار خودروی پیکان خرید. شمار کارمندان رسمی سازمان در سراسر کشور کم‎تر از ۳۰ هزار نفر است. یکی از دوستان نزدیک خوابگرد به عنوان یک کارمند رسمی با بیش از۱۱ سال سابقه کار در این سازمان و برخورداری از امتیاز ایثارگری و جانبازی، صحم خودش از این خدماط رفاحی را به صاحب‎خانه‎اش داده‎است برای یک آپارتمان ۴۶ متری اجاره‎ای که ۲۰ کیلومتر با جام جم فاصله دارد. باقی آن را هم که مبلغ بیست هزار تومان است در بانک ملی گذاشته برای وقتی که مهمان می‎آید و خرج بالاست. برای آن که دچار حب مال نشود هم، نه حاضر شده مسکن اهدایی سازمان را بپذیرد و نه خودروی اقساطی آن را قبول کند. وی همچنین پس از دریافت آخرین وام از صندوق ایثارگران به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان که از تسویه‎ی آن یک سال می‎گذرد، اندوخته‎ی ۸۰ هزار تومانی خود در صندوق را هم به دلیل خالی بودن صندوق از فرط خدمات رسانی به دیگران، برداشت نکرده است. همسر او نیز برای آن که از سر بیکاری به حیف و میل انبوه خدماط احدایی سازمان نپردازد، در یک شرکت خصوصی شاغل است و اکنون بزرگ‎ترین معضل او در زندگی، چگونه مصرف کردن درآمدی ست که همسر او به منزل می‎آورد. آخرین پیشنهاد، واریز کردن این پول به صندوق سازمان بوده که متاسفانه به دلیل مشخص نبودن شماره حساب مربوطه عملی نشده است.
۲- لاریجانی و کردان معتقدند تهیه‎کنندگان گزارش، حتا اقدامات مسئولان صدا وسیما درجهت امور رفاهی کارکنان و بازنشستگان، پرداخت وام برای تعاونی مسکن و… را در زمره‎ی تخلفات گنجانده‎اند.
خوابگرد دوست دیگری دارد که او هم کارمند رسمی سازمان است و اواخر سال گذشته تصمیم به خرید آپارتمانی ۵۵ متری گرفت با مبلغ ۲۴ میلیون تومان. همه‎ی فامیل و دوستان او بدبخت شدند تا این که او توانست آپارتمان را قولنامه کند. صدا وسیما هم حدود ۶ ماه پیش تقاضای او برای وام مسکن را بررسی کرد و موافقت کرد از مبلغ ۲۴ میلیون تومان بهای کل آپارتمان، ۷۰۰ هزار تومانش را با سود کم‎تر از ۱۵ درصد به کارمند رسمی خود بپردازد، اما به علت خالی بودن صندوق، حتا این وام هم هنوز پرداخت نشده و این دوست خوابگرد تازگی‎ها تلفن خانه‎اش را از پریز مربوطه بیرون می‎کشد!
۳- لاریجانی و کردان که از مهبوبیت فوق‎العاده‎ای در میان کارکنان صدا وسیما برخودارند، معتقدند در گزارش تحقیق و تفحص، تصویری از فرایند امور اجرایی یک دستگاه فرهنگی عظیم ارایه شده که گویی مجموعه‎ی گسترده‎ای از فرهیختگان، هنرمندان، متخصصان و کارشناسان کشور با نهادی سراپا متخلف به همکاری مشغول‎اند و آنان نیز چشمان خویش را بسته و فی‎الواقع در یک فضای ناسالم در تخلفات ادعایی هم مسئول و سهیم‎اند و این گزارش، بدنه‎ی پرسنل سخت‎کوش و سالم و درستکار صدا وسیما را نیز… به‎طور یکپارچه مورد هتک و اتهام و بی‎حرمتی قرار داده است .
از آن جا که خوابگرد خود را جزو دسته‎ای می‎داند که عضو دوسرنجس این بدنه‎ی سخت‎کوش‎‎اند و از یک طرف با حجم انبوهی از خدماط رفاحی سازمان روبه‎روست و از طرف دیگر آماج تهمت و بی‎حرمتی از سوی دیگران، رسما اعلام می‎کند که در دادگاهی که قرار است برای رسیدگی به این گزارش تشکیل شود، تمام حق‎السهم خود از این ۵۰۰ میلیارد تومان را به حساب غوه‎ی غزاییه واریز خواهد کرد و از پیشگاه ملت ایران تقاضای اعاده حیثیت خواهم کرد.

دراین‌باره:تحلیل مسعود بهنود با نگاهی به گذشته‌ی ماجرا

***

عاظادی سینا
رهایی موقت سینا مطلبی از زندان غوه‎ی غزاییه ، خبر مسرت‎بخشی بود. چه سینا خوشش بیاید و چه نیاید و چه حرفی بزند و یا نزند، من از این پس تا زمانی که عاظادی در ایران به آزادی تبدیل شود، سینایی را می‎شناسم که نویسنده‎ی وبلاگ روزنگار بود ولاغیر؛ حتا اگر به اتهام توزیع فیلم‎های مخفی از استخر زنان محاکمه شود، همین!
راستی کسی آیا از علیرضا جباری خبری دارد؟

***

همسایه‌های جدید
با لینک‎‎‎آبادی‎‎‎های جدید خوابگرد هم آشنا شوید: کنج امید معماریان ، نی‎‎‎زن بر دروازه‎‎‎های سپیده‎‎‎دم ، یاشا آن‎‎‎لاین ، افسانه‎‎‎ی ما و سوسک‌نامه

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top