خوابگرد قدیم

پرشین بلاگ یا بلاگ اسکای؟ مسئله این است!

۲۹ فروردین ۱۳۸۲

چهار روز از انتشار نامه‎ی تحسین‎آمیز تهدیدآمیز خطاب به مدیران پرشین بلاگ می‎گذرد و آن‎ها هنوز هیچ واکنشی نشان نداده‎اند، شاید فرصت بیش‎تری باید به آن‎ها داد. این نامه بازتاب گسترده‎ای داشت و دوستان زیادی به وسیله‎‎ی ایمیل، لینک دادن و حضوری آن را امضا کردند که خبرش را به مدیران پرشین بلاگ داده‎ام. اما در این فاصله اتفاق دیگری هم افتاد که علاقه‎مندان سایت رقیب یعنی blogsky را کمی ترساند. چند ساعت پس از این که مدیران blogsky ایمیلی برای من فرستادند و نوشتند که به‎زودی توضیحات‎شان را درباره‎ی اشکالات سایت و نیز ایمن بودن آن برایم خواهند فرستاد، این سایت و همین‎طور سایت آی تی ایران که درحال یرگزاری جشن تولدش بود، مورد حمله قرار گرفتند. مدیران blogsky اکنون سایت را به حالت عادی برگردانده‎اند و شاید همین اتفاق به آن‎ها فرصت پاسخگویی نداده باشد. به هرحال همچنان درانتظار پاسخ آن‎ها هم می‎مانیم. هک شدن blog sky باعث شد برخی دوستان اثاث‎کشی کرده بلافاصله به پرشین بازگردند و برخـــی هم که کوچ‎شان را رسما اعلام کرده بودند، احتمالا توی رودربایستی خود بمانند و پایداری نشان دهند و به فکر این باشند که درصورت نا امید شدن از blogsky به سوی دات کام شدن پیش بروند.
در مجموع، نظراتی که دوستان درباره‎ی نامه به مدیران پرشین بلاگ به شکل‎های گوناگون بیان کرده‎اند حاوی دو نکته‎ی اساسی ست. یکی این که بیش‎تر مستاجران پرشین به رسم شرقی خود ترجیح می‎دهند پرشین بلاگی‎ها مشکلات سایت خصوصا مشکل سرعت آن را برطرف کنند تا مجبور به ترک مهمانی نباشند و پیش وجدان ایرانی خود متهم به بی‎وفایی! نشوند. و دیگر آن که بیش‎تر دوستان به پایدارماندن سرعت فعلی blogsky در آینده، که شمار کاربران آن بالا خواهد رفت، مطمئن نیستند؛ ضمن این که ناشناس بودن گردانندگان سایت هم آن‎ها را آزار می‎دهد و به قیاس فضای فرهنگی این سال‎ها نسبت به پشتوانه‎ی مالی آن‎ها خوش‎بین نیستند.
باید منتظر ماند و به مدیران هر دو سایت فرصت داد، این طور نیست؟
***
این پیام را هم بی‌کم و کاست بخوانید:

نویسنده: بدون عنوان خاص
شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۸۲، ساعت ۱۲:۶

دوستان توجه کنید ۵شنبه شب سایت بلاگ اسکای هک شد در این سایت مقدار متنابهی از مطالبی قرار گرفته که آن را نسبت به پرشین بلاگ برتر می داند فردای ‌این روز سایت آی تی ایران هک می شود که در آن همین نامه بالا در انتقاد به مدیران پرشین بلاگ آمده بود راستی به نظر شما آیا ارتباطی می تواند وجود داشته باشد؟

E-mail: [email protected]
URL: وارد نشده است

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top