خوابگرد قدیم

یک نامه‎‎ی تحسین‎‎آمیز تهدیدآمیز به مدیران پرشین بلاگ

۲۶ فروردین ۱۳۸۲

این روزها تب انتقال وبلاگ از persianblog به blogsky بدجوری بالا گرفته و خیلی از بلاگرها و حتا چندتا از حرفه‎ای‎ها هم مشعوف سرعت و امکانات ادیتور آن شده‎اند و یواش یواش دارند اثاث‎کشی می‎کنند. خود من هم برای آن که URL خوابگرد را در blogsky از دست ندهم، خیلی زود وبلاگی را با همین عنوان و آدرس در blogsky ثبت کردم که شکل آزمایشی آن را می‎توانید ببینید: http:‎‎‎‎‎‎//khabgard.blogsky.com
(البته این سایت جدید یکی دو اشکال عمده دارد از جمله بی‎‎شناسنامه بودن آن که در مورد آن‎‎ها با مدیران سایت مکاتبه کرده‎‎ام و منتظر جواب‎‎شان هستم. امیدوارم پاسخ‎‎های خوبی را برای شما منتشر کنم.)
و اما این وضعیت باعث شد اقدام کنم برای نوشتن یک نامه‎ی کاملا جدی برای مدیران persianblog و ضمن گوشزد کردن مشکلات خاصی که سایت‎شان دارد، آن‎ها را متوجه کنم که اگر مشکلات فنی و ویرایشی سایت را برطرف نکنند، دیر نیست که از اعضای سایت به تدریج کاسته شود و خصوصا با کنارکشیدن بلاگرهای حرفه‎ای که تا کنون با مشکلات persianblog راه آمده‎اند، این سایت از رونق خواهد افتاد.
به هرحال متن این نامه را با دقت بخوانید و اگر با مضمون آن موافق هستید، یا لینک این یادداشت را در وبلاگ‎تان بگذارید و به من خبر بدهید و یا از طریق فرستادن ایمیل، نامه را تایید کنید تا امضای شما هم پای این نامه ثبت شود. (توجه کنید که صرف گذاشتن پیغام در این جا نمی‎تواند مدرک امضای شما باشد)

متـــــــن نـــــــامــــــــه

مدیران محترم سایت پرشین بلاگ
با درود
مدتی ست با راه افتادن سایت blogsky انحصار راه‎اندازی و پشتیبانی وبلاگ‎های فارسی از persianblog گرفته شده و حتما آگاه هستید که هر روز بر شمار کسانی که وبلاگ خود را از سایت شما به این سایت تازه تاسیس منتقل می‎کنند، اضافه می‎شود. ما امضا کنندگان این نامه به عنوان وبلاگ‎نویس و یا بازدیدکننده‎ی حرفه‎ای وبلاگ‎های زیرمجموعه‎ی پرشین بلاگ بهتر دیدیم نکاتی را با شما درمیان بگذاریم که هدف از آن ایجاد انگیزه در شما برای رفع اشکالات موجود است.
۱- بزرگ‎ترین مشکلی که کاربران سایت شما با آن روبه‎رو هستند، سرعت بسیار پایین سرور پشتیبان شماست. شکایت وبلاگ‎نویس‎ها و بازدیدکنندگان حرفه‎ای از سرعت پرشین بلاگ فراگیر شده و با راه افتادن سایت رقیب، این شکایات جای خود را به اقدام برای انتقال وبلاگ‎ها داده است. البته پایدار ماندن سرعت فعلی سایت رقیب هم خود جای تامل دارد، ولی به هرحال مساله این است که درحال حاضر چنین مشکلی ندارد.
۲- ادیتوری که برای پرشین بلاگ طراحی کرده‎اید در مقایسه با ادیتور سایت رقیب، از امکانات خیلی کم‎تری برخوردار است . در طول مدتی که سایت شما فعال است هیچ گونه تغییر و تحولی در این قسمت ایجاد نکرده‎اید و نویسندگان وبلاگ‎ها هیچ‎گونه آزادی عملی برای تنظیم نوشته‎هایشان ندارند و ناچارند به شکلی دست و پا بسته یادداشت‎های خود را ویرایش کنند.
۳- از امکاناتی مثل اختیار ثبت ویا عدم ثبت پیام‎ها، آپلود لوگو و عکس، ویرایش قالب صفحه‎ی نظرات، شمارشگر اختصاصی و… در سایت شما خبری نیست.
۴- شمارشگر وبلاگ‎های لیست گروه‎های پرشین بلاگ، نمایشگر شمار واقعی بازدیدکنندگان از وبلاگ‎ها نیست و گاه تفاوتی در حد ۱۵ هزار بازدیدکننده را می‎توان در آن‎ها دید.
۵- بیش‎تر وبلاگ‎نویس‎ها خاطرات بدی دارند از خطاهایی که به هنگام ارسال یادداشت‎ها و یا ویرایش قالب وبلاگ‎شان با آن‎ها روبه‎رو می‎شوند. این خطاها که ناشی از ضعف فنی سایت است، گاه وبلاگ‎نویس‎ها را ساعت‎ها پای کامپیوتر می‎نشاند تا بروز شکلی آن‎ها را برطرف کنند.
۶- گذشتن اجباری از مرحله‎ی ” بازسازی وبلاگ” به هنگام ایجاد هرگونه تغییر در وبلاگ، از دیگر کاستی‎های سایت شماست که چندین ماه است به هدف رفع اشکالات قبلی سایت درنظر گرفته شده اما حالا دیگر خودش برای خودش ماجرایی ست.
۷- شما برای تامین هزینه‎‎ی سایت، از فضای همه‎‎ی وبلاگ‎‎ها برای آگهی استفاده می‎‎کنید، اما کاربران خود را از مشکلات سایت نجات نمی‎‎دهید؛ سایت رقیب اما هیچ گونه تبلیغی را روی وبلاگ‎‎ها نمی‎‎فرستد و درعین حال رضایت خاطر کاربران را فراهم کرده است.
اقدام شما در راه‎اندازی سایت persianblog از نظر ما اقدامی بود جسارت‎آمیز و درخور تحسین. اقدام ما در امضای این نامه نیز از روی دلسوزی ست. با این حال اعلام می‎کنیم اگر خیلی زود به رفع مشکلات سایت نپردازید، خروج وبلاگ‎نویس‎های حرفه‎ای از سایت شما الگویی خواهد شد برای دیگران، و بعید می‎دانیم که شما چنین بخواهید.
با احترام
سید رضا شکراللهی ( خوابگرد )

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top