خوابگرد قدیم

پایگاه انجمن رمان ۵۱

۲۸ دی ۱۳۹۳

خبر خوب:
رمان ۵۱۵۱ داستان‌نویس گرد هم آمده‌اند و انجمنی برپا کرده‌اند به نام «انجمن رمان ۵۱». نام گیرایی ست. اعضای این انجمن پیشتر دور هم جمع می‌شدند و از رمان‌های خودشان و دیگران می‌گفتند و یحتمل توی سر و کله‌ی هم می‌زدند. اما به مرور به تصمیمی سودمند رسیدند: برپاکردن وب‌سایت انجمن رمان ۵۱. تا به قول خودشان، به یُمن حضور همه‌ی آنانی که در هوای رمان فارسی نفس می‌کشند، از این پس، حرفی اگر درباره‌ی رمان دارند، آشکارا بزنند و دیگران را هم به مشارکت دعوت کنند.

آن‌ها ۵۱ نفر نیستند؛ ۵۱ نفر بودند. و از امروز هر یک از شما خوانندگانِ مطالبِ ایرانی و خارجی این سایت‌ـ‌مجله، عضوی از این ۵۱ نفر خواهید بود. وب‌سایت انجمن رمان ۵۱ در همین آغاز راه، مطالب به‌دردبخور کم ندارد. افزون بر آن، چه خوب که از شلختگی‌های معمول سایت‌ها و مجله‌های ادبی در آن خبری نیست. از ویراستاری حداقلی متون گرفته تا سر و شکل و ساختار این وب‌سایت. نگاهش کنید و بخوانیدش. [+]

خبر بد:
وب‌سایت ادبی دوشنبه که زمان زیادی از نونوار شدنش به همت امیرحسین شربیانی نمی‌گذشت، متأسفانه مسدود (یا همان ف.ی.ل.ت.ر) شده. مزه‌ی مسدود شدن را بارها چشیده‌ام. هم برای زنده‌یاد هفتان در سال ۸۷ و هم برای همین خوابگرد، چند بار. سایت دوشنبه از معدود وب‌سایت‌هایی ست که باید برای خودِ ادبیات سرپا بماند. و الا اغلب اهل ادبیات، که مصرف‌کنندگان اصلی این جور سایت‌ها هم هستند، معمولاً نه کنش جمعی خاصی دارند نه واکنشی فعالانه حتا در حد همدلی. امیدوارم مدیر این سایت با همه‌ی باری که تنهایی به دوش می‌کشد، دلسرد نشود و به زودی چراغ دوشنبه را دوباره روشن ببینیم.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top