خوابگرد قدیم

دوره‌ی آموزشی «یونان، سرآغاز فلسفه»

۱۹ مهر ۱۳۹۱

یونان خاستگاه فلسفه است و بی‌شک ریشه‌ی هر شکلی از تفکر، در معنای فلسفی آن، به یونان بازمی‌گردد. اما آنچه به عنوان فلسفه‌ی یونان شناخته می‌شود، در حقیقت دربردارنده‌ی طیف وسیعی از رویکردهای مختلف است که در سرتاسر تاریخ یونان باستان امتداد می‌یابد. دوره‌ی آموزشی فلسفه‌ی یونان می‌کوشد تا مروری، هرچند اجمالی، بر پیدایش، رشد و فرآیند تکوین «عقل یونانی» از نخستین بارقه‌هایش نزد طالس و آناکسیماندر تا دقایق پایانی‌اش نزد افلوطین داشته باشد.

این دوره با تدریس محمدمهدی اردبیلی در هشت جلسه (دو جلسه پیشاسقراطیان، دو جلسه افلاطون، دو جلسه ارسطو، یک جلسه اپیکوریان و رواقیان و یک جلسه نوافلاطونیان) برگزار خواهد شد. شایانِ ذکر است که این دوره نخستین ترم از دوره‌ی آموزشی «تاریخ فلسفه‌ی غرب، از طالس تا هگل» است. مباحث آموزشی این دوره به گونه‌ای صورت‌بندی شده است که پاسخگوی مخاطبان مبتدی و علاقه‌مندی باشد که می‌خواهند مطالعه‌ی فلسفه را از ابتدا آغاز کنند. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی و علاقه‌مندان به آماده‌سازی جهت آزمون کارشناسی ارشد فلسفه نیز می‌توانند از این دوره استفاده کنند.

این دوره‌ی آموزشی روزهای یک‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن ۱۴ آبان‌ماه است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا ۷ آبان فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top