خوابگرد قدیم

عطار نیشابوری و منوچهر مرتضوی در شهر کتاب

۱۳ شهریور ۱۳۹۱

در هفته‌ی جاری، دو نشست و درس‌گفتار در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی مقام علمی و فرهنگی استاد منوچهر مرتضوی اختصاص دارد که با سخنان استادان محمدعلی موحد، فتح‌الله مجتبایی، مفتون امینی، حسن انوری، اصغر دادبه و توفیق سبحانی برگزار و یادنامه‌ی مرتضوی با عنوان «سایه‌ی سرو سهی» رونمایی می‌شود.

در روز چهارشنبه پانزدهم شهریور نیز سی‌ودومین مجموعه‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی عطار به بررسی «عطار و روزگار ما» اختصاص دارد که با حضور مریم حسینی،  غلامرضا خاکی و مهدی محبتی برگزار می‌شود. در این درس‌گفتار پرسش‌هایی از این دست مطرح می‌شود: چرا باید کلاسیک‌ها را خواند؟ عطار برای عصر ما چه حرف‌هایی دارد؟ چه نکات تازه‌ای برای مخاطبان در دوران مدرن مطرح می‌کند؟ آیا طرح عرفان و سخنان عطار باعث عدم ‌پیشرفت جامع است و انتقادهایی که از سوی پژوهشگران و شاعرانی چون علی دشتی و حمید شیرازی و  … به عطار شده است تا چه حد وارد است و چه پاسخ‌هایی می‌توان به منتقدان عطار داد.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه‌ها می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top