خوابگرد

بررسی آلبوم «سوییت‌ها» اثر پیمان یزدانیان در شهر کتاب

آلبوم «سوییت‌ها»‌ی پیمان یزدانیان، که اخیراً نشر موسیقی هرمس آن را به بازار موسیقی عرضه کرده است، با حضور آهنگساز و کیاوش صاحب‌نسق ، در نخستین نشست «نقد و بررسی موسیقی»  شهر کتاب مرکزی ارزیابی می‌شود. در این نشست که ساعت ۱۶:۳۰ شنبه، سوم مهر، برگزار می‌شود، ضمن پخش بخش‌هایی از این آلبوم، ویژگی‌ها و تمایزات این اثر نقد و بررسی خواهد شد.

پیمان یزدانیان آموزش موسیقی و نوازندگی را نزد استادانی از کنسرواتوارهای وین وگراتس گذراند و دوره‌ی پیشرفته‌ی نوازندگی را در مارسی فرانسه نزد پروفسور ژینت گوبر به پایان رساند و در سال ۱۳۷۹ به عنوان نوازندگی اول در پیانو در فرانسه دست یافت.

او برنامه‌ها و کنسرت‌های متعددی در ایران، فرانسه و ایتالیا برگزار کرده است و نیز برای فیلم‌های باد ما را خواهد برد(عباس کیارستمی)، از کنار هم می‌گذریم(ایرج کریمی)، بیگانگان(رامین بحرانی، آب و آتش(فریدون جیرانی)، ایستگاه متروک(علیرضا رئیسیان)، سربازان جمعه(مسعود کیمیایی)، یک شب(نیکی کریمی) و برای چند فیلم خارجی نیز موسیقی متن ساخته است.

کیاوش صاحب‌نسق دکترای موسیقی از اتریش دارد و استاد و مدرس موسیقی در دانشگاه هنر دانشگاه تهران است. در آهنگسازی چیره‌دست است و‌‌آثاری چون «لحظه‌ها»، «لالایی زیر‌آوار»، «… و اینجا سکوت» و «زرمان» به صورت سی دی از او عرضه عمومی شده است و علاوه بر آن آهنگ‌ها و قطعات مختلفی را برای ارکستر نوشته است که در ایران و اروپا اجرای عمومی داشته‌اند. او هم اینک به تدریس آهنگسازی، ارکستراسیون، هارمونی تحلیلی، آکوستیک، مبانی موسیقی قرن بیستم و سازشناسی در دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم قرار دارد و ورود عموم برای این نشست‌آزاد است.