خوابگرد قدیم

در سالگرد فیلترشدن هفتان، خوابگرد هم فیلتر شد

۱ بهمن ۱۳۸۸

این‌جا خوابگرد است، صدای زین‌پس فیلترشده‌ی من؛ سیدرضا شکراللهی.

آدرس فید مطالب خوابگرد(از طریق فیدبرنر):
http://feeds.feedburner.com/khabgard/SmCN

آدرس فید لینکده‌ی خوابگرد (از طریق فیدبرنر):
http://feeds.feedburner.com/khabgard/xgSB

آدرس فید مستقیم مطالب خوابگرد:
https://www.khabgard.com/rss.asp

آدرس فید مستقیم لینکده‌ی خوابگرد:
https://www.khabgard.com/linksrss.asp

پیوســـــــتن بـــــــــــه گـــــوگـــل‌ریــــــــدر

نحوه‌ی استفاده از فید
اگر تا به حال از فید استفاده نمی‌کردید، این نوشته را بخوانید و وقت وب‌گردی یک روزتان را صرف آشنایی با آن کنید، مطمئناً پشیمان نخواهید شد و در آینده از روزی که در آن با فید آشنا شدید به نیکی یاد خواهید کرد. کافی ست فقط یک جی‌میل داشته باشید.

فید چیست؟
اگر لوگو و اضافات گرافیکی و تبلیغات هر سایت را حذف کنیم و فقط مطالب جدید هر سایت را باقی بگذاریم، چیزی که باقی می‌ماند، فید سایت است، به عبارت دیگر، فید، نسخه‌ی فقط متن سایت‌ها و وبلاگ‌ها ست.

اگر مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید، می‌توانید به راحتی فیدها را با گوگل‌ریدر بخوانید.

۱- مرورگر اینترنتی خود را باز کنید: با همه‌ی مرورگرهای رایج می‌توان از گوگل‌ریدر استفاده کرد، تفاوتی نمی‌کند که اینترنت اکسپلورر داشته باشید یا فایرفاکس. با این همه استفاده از مرورگر فایرفاکس را به شما توصیه می‌کنیم. با توضیحاتی که بعداً خواهیم داد، متوجه خواهید شد که چرا فایرفاکس را ترجیح می‌دهیم. مرورگر فایرفاکس را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

۲- با مرورگرتان به گوگل ریدر بروید. اگر تا به حال حسابی در گوگل برای خود باز نکرده‌اید، یک حساب برای خود باز کنید. [همان نام کاربری Gmail]

نام کاربری و پسورد خودتان را بدهید تا وارد گوگل‌ریدر شوید.

۳- آدرس فید سایت یا وبلاگ مورد نظر را پیدا کنید: حالا به مرحله‌ای رسیدیم که باید آدرس فید سایت‌ها و وبلاگ‌ها مورد نظرتان را به گوگل‌ریدر بدهید. اما چگونه باید آدرس فید را پیدا کرد؟ برای پیدا کردن آدرس فید یک سایت یکی از این کارها را انجام دهید:

الف -شما اگر به سایت یا وبلاگ مورد نظرتان بروید، در صفحه‌ی سایت، آدرس خروجی فید سایت را پیدا خواهید کرد. در سایت مورد نظرتان، دقت کنید، ببینید که کلماتی مثل فید، RSS، خوراک یا تصاویری مثل یکی از این‌ها:

به چشم‌تان می‌خورد؟ اگر چنین چیزهایی پیدا کردید، کافی ست که آدرسی را که این تصاویر یا لینک‌ها به آن اشاره دارند، کپی کنید و به صورتی که خواهیم گفت وارد گوگل‌ریدر کنید.

ب- با یک روش دیگر هم می‌توانید فید سایت را پیدا کنید؛ اگر از مرورگر فایرفاکس یا اپرا استفاده می کنید، به نوار آدرس توجه کنید. آیکون فید سایت را در آن‌جا خواهید دید. کافی ست، روی این آیکون کلیک کنید و به فید سایت برسید.

۴- حالا باید فید را به خورد گوگل‌ریدر بدهیم: در ستون سمت چپ گوگل‌ریدر و در قسمت بالا روی Add a Subcription کلیک کنید:

چنین کادری ظاهر می‌شود. در این کادر می‌توانید آدرس سایت را وارد کنید تا خود گوگل‌ریدر دنبال آدرس فید بگردد و یا این‌که سرراست‌تر، آدرس فید را وارد کنید:

حالا روی Add‌ کلیک کنید و کمی صبر کنید.

مثلاً آدرس فیدهای خوابگرد از این قرار است:

آدرس فید مطالب خوابگرد(از طریف فیدبرنر):
http://feeds.feedburner.com/khabgard/SmCN

آدرس فید لینکده‌ی خوابگرد (از طریق فیدبرنر):
http://feeds.feedburner.com/khabgard/xgSB

هر دو آدرس را (البته جداگانه و یکی یکی) داخل کادر بگذارید و Add را کلیک کنید. حالا شما مشترک فید سایت خوابگرد شده‌اید و قسمت بیش‌تر کار را انجام داده‌اید. از این به بعد نوشته‌ها و پست‌های تازه به صورت خودکار وارد گوگل‌ریدر می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را بدون دردسر استفاده از فیلترشکن به راحتی مطالعه کنید.

نکته‌ی مهم
اگر احیاناً با پیام You don’t have permission to view this feed روبه‌رو شدید، نگران نشوید، کافی ست در آدرس اصلی گوگل‌ریدر، به جای http بزنید https. یعنی همیشه صفحه‌ی گوگل‌ریدر را با https باز کنید.

حالا مراحلی را که توضیح دادم، برای دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه‌ی خودتان انجام دهید. شاید مشترک شدن فید همه‌ی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که دوست دارید و احیاناً در لیست علاقه‌مندی‌های شما در مرورگرتان قرار دارند، در روز اول وقت‌گیر باشد، اما به نتیجه‌ی کار فکر کنید؛ تصور کنید که چه میزان در روزهای بعدی می‌توانید در وقت و انرژی و هزینه‌ی خودتان صرفه‌‌جویی کنید و در عین حال پشت دیوار فیلتر هم نمانید.

جزئیات بیش‌تر و سودمندتر را در راهنمای کامل در این آدرس بخوانید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top