خوابگرد

در‌س‌گفتارهایی درباره‌ی سعدی، از فروردین‌ماه در شهر کتاب

بیش از دو سال است که در روزهای چهارشنبه، درس‌گفتارهایی درباره‌ی شاعران بزرگ فارسی در شهرکتاب برگزار می‌شود و با پایان درس‌گفتارهایی درباره‌ی فردوسی، از فروردین‌ماه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سعدی آغاز خواهد شد.

علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی شهرکتاب در این‌باره گفت: این درس‌گفتارها از روز چهارشنبه ۲۶ فروردین و در آستانه‌ی روز بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود و با برگزاری ۵۰ جلسه ادامه می‌یابد. وی‌ افزود: سعدی یکی از قله‌های بلند شعر فارسی و زبان سعدی مکمل زبان فردوسی است. آثار سعدی در کنار شاهنامه همواره در دل‌های مردم ایران نفوذ داشته است.

در این ۵۰ جلسه درس‌گفتار، درباره‌ی زندگی و روزگار سعدی، آثار سعدی، تصوف و زبان سعدی، پندها و اخلاق در آثار سعدی و طنز سعدی بحث می‌شود و سعدی‌شناسان و استادان برجسته به تفصیل گلستان، بوستان و غزلیات را شرح و تحلیل می‌کنند.

معاون فرهنگی شهرکتاب افزود که تاکنون ۱۱۰ جلسه درس‌گفتار درباره‌ی مولوی و فردوسی در شهرکتاب برگزار شده است و این حرکت در پیوند نسل جوان و مخاطبان با آثار کلاسیک فارسی موثر بوده است.

محمدخانی در پایان به فعالیت‌های فرهنگی شهرکتاب در سال ۱۳۸۷ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۷ در روزهای سه‌شنبه بیش از ۴۰ نشست ادبی، فلسفی و نقدکتاب برگزار شده و ۱۵ کارگاه و دوره‌ی آموزشی درباره‌ی رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی، ویرایش، فلسفه فیلم، ترجمه، نویسندگی خلاق، حکمت هنر شرق و درباره نویسندگانی چون بکت، بارت، دریدا، جویس تشکیل شده است.


از این پس، خبرهای شهر کتاب را می‌توانید در این آدرس ثابت پی‌گیری کنید.
https://www.khabgard.com/statics.asp?cat=20