خوابگرد

پایان مرحله‌ی نخستِ عضوگیری هفتان

ساعتِ ۲۴ امشب، مهلتِ ارسال ایمیل برای عضویت در هفتان تمام می‌شود. برخی از ایمیل‌های این چند روز، افزون بر اعلام درخواست، شوخی و طنزی هم چاشنی داشتند، که خستگی را از تن می‌زدود. مثلاً یکی از دوستان نوشته بود: “ما همه کردیم کار خویش را | خوابگرد، آخر بجنبان ریش را!”
دوست دیگری چنین نوشته بود: “این جانب … با اعلام انزجار از این که صفحه‌ی جی‌میل نیم‌فاصله را رعایت نمی‌کند (به خاطر نرم‌افزاری که ندارم) و با اعلام شعف از این که نیم‌فاصله را در ورد به دست آورده‌ام و از این بابت هم از جناب شکراللهی ممنون‌ام و هم عذاب وجدان ندارم؛ علاقه‌مندم در سایت هفتان عضو شوم.”
این یکی هم خیلی مزه داد که نوشته بود: “ممنون می‌شوم به من هم درجه‌ی «عضویت» را اعطا فرمایید و ایضاً به دریافت سردوشیِ یوزر و پسورد مفتخرم کنید.”

هفتان، سایتِ کوچک و جمع‌وجوری ست، و به نسبتِ سایت‌های وبِ دویی، امکانات محدودی دارد، ولی اعتبار و محبوبیت‌اش که حاصل تلاش و زحمت بسیار و پیوسته است، خوش‌بختانه کم نیست. خوشحال‌ام که شمار زیادی از خواهندگان عضویت در هفتان، افزون بر وبلاگ‌نویسان اهل فرهنگ و هنر، سردبیران نشریات و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خبرگزاری‌ها بوده‌اند. در میان خواهندگان، از استاد دانشگاه تهران هم بوده است تا دوستانی از شهرهای افغانستان و حتا برخی آی‌تی‌نویسان مشهور وبلاگستان. از توجه و احترام همگان به سایت هفتان صمیمانه سپاسگزاریم. تا این لحظه، ۳۶۶ نفر تقاضای عضویت فرستاده‌اند.  تک تکِ خواهندگان عضویت، طی چند روز آینده ایمیلی حاوی فایل توضیحات لازم و شیوه‌ی تأییدِ درخواست دریافت می‌کنند و به مرور تا پایان شهریور، نام‌های کاربریِ اعضای جدید فرستاده می‌شود. بنا به اعلام قبلی، درخواست‌هایی که پس از پایان امروز برسد، به هیچ وجه دیده نخواهند شد.