خوابگرد قدیم

خوشگذرانی با شمایل لرزان مردها

۱۶ خرداد ۱۳۸۵

نمای جلد کتاب «شمایل لرزان مردها« نوشته‌ی هادی نودهیتازه‌ترین داستانی که در کتابخانه‌ی خوابگرد گذاشته‌ام، داستانی‌ست به نام خوشگذرانی از مجموعه‌داستان «شمایل لرزان مردها». نویسنده‌ی این کتاب «هادی نودهی»ست. این نخستین کتاب اوست به عنوان یکی از نویسندگان نسل جدید که بنا به خبر وبلاگ «نسل پنجم»، روز جمعه ۱۹ خرداد ۸۵، جلسه‌ی نقد و بررسی آن در کافه تیتر برگزار می‌شود. اگر داستان خوشگذرانی را خواندید و دیدید نثر داستان بین محاوره‌ای و کتابی می‌چرخد، حواس‌تان باشد که قهرمان داستان سرش گرم است از آن چه نوشیده، و نویسنده بی‌تقصیر است!

محمدحسن شهسواری قرار است در نشست روز جمعه‌ی نسل پنجم در کافه تیتر، درباره‌ی این کتاب صحبت کند. او حرف جالبی درباره‌ی هادی نودهی و داستان‌های کتاب «شمایل لرزان مرده‌ها» می‌زد؛ می‌گفت: “هادی نودهی در بیش‌تر داستان‌هایش پوست‌کنده داستان تعریف می‌کند و نیازی به ترفندهای روایتی و تکنیک‌های داستان‌گویی نمی‌بیند. که درستش همین است زیرا که واقعیت موجود، آن چه او در داستان‌هایش از تنهایی غربت غریب مردانش به نمایش می‌گذارد، آن قدر همدلانه‌اند که نیازی به واسطه و کاتالیزور ندارند.”

کتاب «شمایل لرزان مردها» در سال ۸۴ توسط نشر نیلا منتشر شد که باز هم بنا به خبر وبلاگ نسل پنجم، مدیر این نشر ۳۰ نسخه از این کتاب را با ۵۰ درصد تخفیف به کافه تیتر سپرده تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. داستان کوتاه «خوشگذرانی» از این مجموعه را می‌توانید این‌جا بخوانید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top