خوابگرد قدیم

نخستین گزارش خبری مسابقه

۱۵ شهریور ۱۳۸۲

۱- با توجه به فعال‌شدن بخش خبری مسابقه که هرچند روز یک‌بار به‌روز خواهد شد، به همه‌ی عزیزان وبلاگ‌نویس پیشنهاد می‌کنیم اگر از لینک موقت برای انتشار خبر مسابقه استفاده کرده‌اند، با ثبت یکی از بنرهای مسابقه در ستون لینک‌های ثابت خود، امکان بازدید متداوم از سایت مسابقه را فراهم کنند. (کد بنرها را می‌توانید پایین صفحه‌ی اصلی مسابقه پیدا کنید.)

 

۲- استقبال از مسابقه‌ طی همین چند روز چنان بوده که احتمالا برخلاف بیش‌تر مسابقه‌ها، ما ناچار شویم تاریخ ارسال آثار را چند روزی فشرده‌تر کنیم. اگر به چنین تصمیمی رسیدیم از همین طریق اعلام خواهیم کرد.

 

۳- گرچه در شرایط شرکت در مسابقه اعلام کرده‌ایم، اما هنوز هستند دوستانی که بیش از یک قصه برای مسابقه می‌فرستند و یا در این‌باره سوال می‌کنند. باز تاکید می‌کنیم که هر نفر تنها با یک داستان کوتاه می‌تواند در این رقابت شرکت کند. اگر ایمیلی برسد که بیش از یک قصه، ضمیمه‌ی آن باشد، آن را به صاحبش بازمی‌گردانیم.

 

۴- از زمان انتشار فراخوان تا پایان روز شنبه ۱۵ شهریور ماه(پنج روز اول)، بیش از ۲۵ داستان به صندوق ایمیل مسابقه رسیده که از میان آن‌ها ۱۷ داستان، شرایط تعیین‌شده(فرمت ارسال و ذکر مشخصات لازم) را رعایت کرده‌اند و اکنون به مسابقه راه یافته‌اند.

اولین داستانی که به ما رسیده(به‌عنوان اولین رکورد!)، قصه‌ای‌ست از غلامعباس موذن که ساعاتی پس از انتشار خبر آن را برای ما فرستاده است.

به جز ایران، نویسندگانی مقیم کشورهای [متن کامل گزارش] انگلستان، کانادا، آمریکا و سوئد آثار خود را برای مسابقه ارسال کرده‌اند. از کشور ایران نیز تا کنون نویسندگانی از شهرهای تهران، مشهد، بندر ترکمن، اصفهان و قزوین در مسابقه شرکت کرده‌اند.

مسن‌ترین نویسنده‌ای که تا کنون خواهان شرکت در مسابقه شده، نویسنده‌ای‌ست ۶۲ ساله که از خارج از کشور قصه فرستاده است. چهره‌های شاخصی هم در میان نویسندگان دیده می‌شوند که زودتر از دیگر نویسندگان حرفه‌ای اقدام کرده‌اند.

همچنین به دلیل ذات اینترنتی بودن مسابقه، به طور غیرمنتظره‌ای با قصه‌ای روبه‌رو شدیم که به خط فینگلیش ارسال شده! به‌ناچار همین‌جا اعلام می‌کنیم که دیگر دوستان از فرستادن داستان به این شکل اجتناب کنند.

 

۵- و اما بازتاب مسابقه

ذکر همه‌ی وبلاگ‌ها و سایت‌ها و نشریات چاپی که خبر مسابقه را منتشر کردند، به‌دلیل تعداد بسیار زیادشان، کار دشواری‌ست؛ اما برخی از مهم‌ترین این بازتاب‌ها به قرار زیر است:

گزارش تحلیلی جمشید برزگر در سایت فارسی بی‌بی‌سی

خبرنامه‌ی گویـا

سایت آی‌تی‌ایران

نشریه‌ی الکترونیکی کاپوچینو

نشریه‌ی الکترونیکی آهوی سه‌گوش
خبرگزاری ایسنا
روزنامه‌‌های آفتاب یزد، یاس نو، انتخاب، همبستگی، شرق و اعتماد

همین‌جا سپاس بی‌دریغ خود را از همه‌ی این عزیزان و نیز همه‌ی وبلاگ‌نویسان بزرگوار که حامیان معنوی و ناپیدای ما هستند، ابراز می‌کنیم.

  

۶- جوایز مسابقه هم‌چنان درحال تکمیل شدن است و به‌زودی نوع و میزان آن را اعلام خواهیم کرد. فقط این را بدانید که جوایز مسابقه به‌جز کالاهای فرهنگی، بیش‌تر نقدی و احتمالا به صورت سکه‌ی طلاست. ناشران محترم کشور هم اگر مایل باشند، می‌توانند با کمک به تکمیل جوایز، در ردیف حامیان مسابقه قرار بگیرند.

 

۷- و آخر این که اگر هنوز داستان خود را برای مسابقه نفرستاده‌اید، دست‌به‌کار شوید و به دیگر دوستان خود نیز اطلاع دهید. لطفا به‌جز نام و نام‌خانوادگی، حتما سن، کشور و یا شهر محل اقامت و آدرس ایمیل شخصی خود را هم در پایین قصه ذکر کنید و چنان‌چه فارسی‌زبان غیرایرانی هستید نیز حتما به ما خبر بدهید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top