خوابگرد قدیم روزانه

چه می‌کند این مدرنیته!

۸ خرداد ۱۳۸۲

آیا محمود دولت‎آبادی در سن شصت و سه سالگی تغییر دچار تحول شده است؟ رمان “سلوک” تازه‎ترین اثر اوست که اخیرا منتشر شده و از تحولی فاحش در سیر رمان‎نویسی او خبر می‎دهد. این نویسنده‎ی به قول “نوش‎آذر” وفادار به واقعیت و قطورنویس در مصاحبه‎ای گفته است که در آثار ادبى جهان به چهار اثر علاقه‎ی فراوان دارد: در وهله‎ی نخست بیگانه آلبر کامو، پیرمرد و دریاى همینگوى، گرگ بیابان از هرمان هسه و بوف کور هدایت. حسین نوش‎آذر در یادداشتی کوتاه و دقیق با نگاه به این مصاحبه و نیز رمان “سلوک”، به اتفاق مبارکی که برای دولت‎آبادی افتاده، پرداخته است. بخـوانیـدش.

***

سپاس
همه‌ی عزیزانی را که به خاطر گزارش کتاب دلگرمی دادند، سپاس می‌گویم. این گزارش‌ها ادامه خواهد داشت و اگر پیشنهادی هم برای غنی‌تر شدن آن دارید، خبرم کنید.

***

بعثت حضرت آدم
چند روزی از دات کام شدن وبلاگ حسن محمودی می‌گذرد. محمودی به ساده‌ترین شکل ممکن این کار را انجام داده و خودش که می‌گوید خیلی هم از سرویسی که در اختیار دارد، راضی ست… الله اعلم! به هرحال او نه تنها تغییر مکان و موقعیت داده که انگار تلاش می‌کند در اطلاعات وبلاگش هم این تغییر را به نمایش بگذارد. موفقیتش را از خداوند منان مسئلت دارم!

***

تکذیب می‌کنم
در یادداشت روز شنبه ۳ خرداد خبر داده بودم که مشغول ویرایش تعدادی رمان و مجموعه داستان هستم که از آن جمله بود «کلاه لگنی» مجموعه‌ای از داود غفارزادگان. به توصیه‌ی ناشر محترم بدین وسیله خبر ویرایش مجموعه‌ی ایشان را قویا و شدیدا تکذیب می‌کنم.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top