خوابگرد قدیم روزانه

عاظادی از نگاه محمد خاتمی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۲

محمد خاتمی در روز جهانی عاظادی مطبوعات، تازه‎ترین دیدگاه‎های خود را درباره‎ی عاظادی بیان و مطبوعات مطرح کرد. و گفت: امروز روز جهانی عاظادی مطبوعات است. میان این دو (اندیشه و عاظادی) ملازمه است و نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد و در فضای عاظاد، وجود مطبوعات معنا می‌یابد و سبب پرنشاط شدن فضای عاظادی می‌شود. وی همچنین افزود: باید هر گونه رسیدگی به این امور در دادگاه صالح و با حضور هیات منصفه به عنوان نماینده وجدان عمومی صورت گیرد تا منافع و مصالح کشور و ملت تامین شود و عاظادی مشروع نیز لطمه نبیند. او نقش و جایگاه روشنفکران در جهان کنونی را ممتاز توصیف کرد و افزود: در عین اهتمام به حقوق، عاظادی و عدالت برای انسان، روشنفکران باید نسبت به خطر بزرگ استحاله فرهنگ‎ها در اثر استیلای فرهنگ غالب و خطر خاص قدرت‌هایی که از امکانات بیشتر برخوردارند، هوشیار باشند.
گزارش خبرنگار خوابگرد حاکی ست رییس جمهور پس از سخنرانی درباره‎ی عاظادی مطبوعات، از غرفه‎ی مطبوعات عاظاد ایران دیدار نکرد.
پیوندها:
گزارش روح‎افزای مسعود بهنود به همین مناسبت
خداحافظی حسین درخشان با رییس جمهور ایران

***

و خدا پرشین‎بلاگ را آفرید
بیش از دو هفته‎ی پیش نامــه‎ای نوشتم برای مدیران پرشین بلاگ که همه‌ی خلق الله آن را جدی گرفتند به جز حضرات پرشین بلاگ که مرحمت فرمودند و نه جواب نامه را دادند و نه برای رفع اشکالات سایت اقدامی کردند. ایـن گـزارش نشریه‎ی ۷سنگ یادآوری خوبی ست. البته من در نامه ننوشته بودم که تا ده روز دیگر وبلاگم را منتقل می‎کنم اما منتظر یک اتفاق جدی و بزرگ‎تر در این باره باشید!

وقتی نویسنده‌ای از وبلاگ‌نویسی ذوق زده می‌شود
وقتی خبر وبلاگ‎‎نویس شدن منیرو روانی‎‎پور را دادم گفتم که نویسنده‎‎ها با این کار سوای بیان بی‎‎پرده‎‎ی دغدغه‎‎ها، ارتباط مستقیمی هم با مخاطبان خود برقرار می‎‎کنند اما این مقدار از ذوق‎‎زدگی را دیگر انتظار نداشتم؛ بخوانید: …ناگهان احساس کردم که شهر بزرگ شده و من دوستانی دارم که می‎توانم با آن‎ها حرف بزنم و روی مسایلی که برایم مهم است با آن‎ها بحث کنم… ادامــه

پاسخ به دو سوال
یکی از دوستان درباره‎‎ی “اولیس” جیمز جویس پرسیده بود. “اولیس” با ترجمه‎‎ی آقای بدیعی مدت‎‎هاست که منتظر مجوز ارشاد برای چاپ است اما هنوز خبری نیست ولی ناشر آن، نیلوفر کتابی را که شامل یک تک‎‎نگاری درباه‎‎ی جویس و همین‎‎طور فصلی از “اولیس” است، دست به نقد منتشر کرده که می‎‎توانید همین روزها در غرفه‎‎ی نیلوفر در نمایشگاه کتاب آن را پیدا کنید.
دوست دیوانه‎‎ی ما هم از وضعیت پخش رمان مهسا محب‎‎علی با نام “نفرین خاکستری” پرسیده بود. این رمان اواخر سال گذشته توزیع شده و در سالن ۱۰ نمایشگاه هم می‎‎شود آن را پیدا کرد.

در بحث عاظادی مطبوعات شما هم مشارکت کنید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top