خوابگرد قدیم

آقای منتظری سرطان حنجره ندارد!

۲۹ بهمن ۱۳۸۱

بیماری آقای منتظری
حسین درخشان به نقل از بازیگر آماتور خبرداده که«بنا به اطلاع موثق بیماری آقای منتظری «سرطان حنجره» است. بیماری ایشان در مرحله ۳یا ۴ بیماری است و بسیار پیشرفته.»
من نمی‎دانم وثوق خبر ایشان از کجاست و آیا انگیزه‎ی خاصی از پخش آن داشته یا نداشته اما پس از خواندن آن بلافاصله با منابع موثق در قم تماس گرفتم و معلوم‎شد که آقای منتظری نه تنها سرطان حنجره ندارد که احتمال بیماری هپاتیت او هم کاملا منتفی شده و تنها خبر جدید این است که در یکی دو سه روز گذشته از ناحیه‎ی قلب احساس درد دارد و از این نظر هم دایما زیرنظر پزشک متخصص است. همین‎جا توصیه می‎کنم اگر به هرنیتی پیگیر خبرهای آقای منتظری هستید خیلی راحت می‎توانید یک شماره تلفن تصادفی را با کد شهر نجف‎آباد (۰۳۳۱) بگیرید و از هرکسی که گوشی را برداشت، آخرین اخبار را بگیرید. البته خیلی دوست داشتم از واژه‎‎ی “منابع موثق” استفاده نمی‎‎کردم اما توضیح درباره‎ی منابع موثق خوابگرد هم در این‎جا ممکن بود سوءتفاهم ایجاد کند! پس از خیرش گذشتم.
***
حل‎شدن مشکل چند سایت
خوشبختانه مشکلی که برای سایت‎های پندار ، ۳۰نما، نقیبی اینفو و چند سایت ایرانی دیگر پیش‎آمده‎بود حل شد(حداقل فعلا!)، حواشی آن هم چندان مهم نیست(حداقل برای ما)، مهم این است که بازدیدکنندگان دوباره به آن‎ها دسترسی دارند. مستدام باد این دسترسی!
***
قیمت چاپ جدید رمان پیرزاد
آوات گلایه کرده بود از قیمت جدید رمان “چراغ‎ها را من خاموش میکنم” و چند و چون آن را پرسیده بود. چاپ ششم این اثر(رمان سال۸۱) به بازار آمده و این جای بسی خوشحالی‎ست اما انتشارات مرکز قیمت چاپ جدید را به شکل “نامعمولی” افزایش داده. این که می‎گویم “نامعمول” به خاطر این است که همیشه در چاپ‎های جدید ناشر می‎تواند قیمت را تاحدودی معقول اضافه کند اما انتشارات مرکز با افزایش بیش از حد متعارف، این تصور بد را ایجاد کرده که با این کار قصد سودجویی داشته. خوب است این را بدانید که بهای تمام‎شده‎ی هر کتاب حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کم‎تر از چیزی‎ست که پشت جلد زده می‎شود تا هم بتوانند به فروشندگان تخفیف بدهند و هم به خاطر خواب سرمایه در انبار تا فروش نهایی کتاب، ناشر متضرر نشود. اما این را هم بدانید که معمولا هزینه‎ی چاپ کتاب در مرحله‎دوم به بعد به دلیل کسر هزینه‎های آماده‎سازی نزدیک ۵۰% کاهش پیدا می‎کند و با توجه به این که در یکی دو ماه گذشته بازار کاغذ و مقوا هم تغییر آن‎چنانی نداشته، افزایش قیمت نامعمول این رمان متاسفانه بوی سودجویی می‎دهد که البته نویسنده‎ی اثر هیچ نقشی در این ماجرا ندارد. هرچند با هر افزایشی دستمزد نویسنده نیز بنا بر درصد حق‎تالیف بیش‎تر می‎شود اما نه ناشر نیازی به تامین نظر نویسنده در تعیین قیمت دارد و نه خانم پیرزاد نیازمند چنین پول‎هایی‎ست و نه هیچ نویسنده‎ی دیگری که همچون او فرهیخته است!
***
شاهد از غیب رسید
“…بی‌تردید حضور آقای جعفری جلوه (در انتخاب فیلم “دیوانه از قفس پرید” به عنوان فیلم برتر جشنواره) موثر بوده است چرا که ایشان دوستی دیرینه‌ای با آقای معتمدی(کارگردان فیلم) دارد . تصور شخصی من این است که ایشان تاثیر مهمی در انتخاب این فیلم داشته‌اند…”
این حرف ها را “معارفی” کارگردان تلویزیون در گفتگو با ایسنا گفته و به بنده هیچ ربطی ندارد!

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top