خوابگرد قدیم

گزارشِ مصاحبه با سوسن تسلیمی

۲۸ دی ۱۳۸۱

چند ماه پیش، درست وقتی که روابط مردسالارانه ی پدران مهاجر با دختران مسئله ی روز و بحث داغ جامعه ی سوئد است، فیلم “خانه ی جهنم” سوسن تسلیمی هم روی پرده ی سینما می رود. به همین بهانه مجله ی صبحگاهی تلویزیونی سوئد، تسلیمی و بازیگر مرد ِاین فیلم را به استودیو دعوت می کند و ضمن نشان دادن بخش هایی از فیلم، به بررسی رابطه ی بحث روز جامعه و مضمون این فیلم می پردازد. بازیگر فیلم دراین باره می گوید: این مرد در میان سه زن محاصره شده و در واقع خیر و صلاح اون ها رو می خواد اما روشی رو که انتخاب می کنه برای این کار، یک روش سختگیری شدید با نظارت همیشگی ست. اما وقتی دخترها بزرگ می شوند، زندگی این مرد به جهنمی تبدیل می شود… سوسن تسلیمی هم به عنوان کارگردان فیلم، نظرش را درباره ی خانواده های مردسالار این طور بیان می کند: در ایران و بیش تر کشورهای اون منطقه، به پدر به چشم یک سرور و آقا نگاه می شه و همه گوش به فرمان او هستند و مرد هم با روش خاص خودش می خواد که به خانواده اش برسه. در چنین خانواده ای پدر مثل رئیس یک شرکت تجاری ست که با کنترل بر تمامی جوانب می خواد که کار شرکت به خوبی پیش بره. بر این اساس اگه رئیس شرکت کنترلش رو از دست بده، این شرکت ورشکست می شه و این دقیقا چیزی ست که در بسیاری از خانواده های مهاجر رخ می ده… من قصد دارم در فیلم های بعدی ام هم به همین موضوع بپردازم.
سوسن تسلیمی اکنون درحال ساخت دومین فیلمش “رویاهای صورتی” ست.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top