خوابگردی دوره‌گرد

پیشنهاد بهمن دارالشفایی برای اسفند ایران

۳ اسفند ۱۳۹۴
پیشنهاد بهمن دارالشفایی

بهمن دارالشفایی حدود یک ماه پیش، ایمیلی گروهی برای دوستانش فرستاد که متن آن را با اندک حذف در ادامه می‌خوانید.

سلام به همه‌ی رفقا
امیدوارم خوش و سالم باشین. و مثل همیشه، اگر این ایمیل داره وقت‌تون رو می‌گیره، معذرت می‌خوام.
من پارسال هم همین ایمیل رو به‌تون زدم. چند تا از بچه‌ها برای عیدی شرکت‌هاشون همین کار رو کردن و این‌طور که به من گفتن، اونا هم بازخورد خوبی گرفتن. برای همین هم، همون متن رو دوباره می‌فرستم. فقط آخرش یه پیشنهاد مشخص هم دارم که این‌بار اضافه کردم…

نزدیک عید که می‌شه، معمولاً سازمان‌ها و بعضی از آدم‌ها به دیگران هدیه می‌دن. هدف من از زدن این ایمیل اینه که شما رو تشویق کنم که امسال تو هدیه‌هاتون، کتاب رو هم در نظر بگیرین. البته می‌دونم بیشترتون این‌کاره‌این و نیازی به این تشویق‌ها ندارین. در واقع، هدف اصلی این ایمیل، اون دسته از شمایین که احیاناً به شرکت یا سازمانی دسترسی دارین و می‌تونین تشویق‌شون کنین که کتاب رو هم جزو هدایای نوروزی‌شون یا کلاً هر جور هدیه‌ای که می‌دن در نظر بگیرن (اگر تا حالا نمی‌گرفتن).

خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌ها هستن که به کارکنان‌شون و یا مشتریاشون سررسید می‌دن، یا کتاب‌های نفیسی که ممکنه هیچ وقت لاش باز نشه، یا هدیه‌های دیگه مثل صنایع دستی و… اگر شما هم مثل من فکر می‌کنین کتاب جایگزین مناسبی برای این‌جور هدیه‌هاست، به‌شون پیشنهاد بدین.
یا مثلاً بعضیاتون که دکتر هستین و مطب دارین، می‌تونین یه تعداد کتاب (اعم از کتاب کودک و نوجوان و…) بخرین و تو یکی دو هفته‌ی آخر سال به مریضاتون هدیه بدین. (این کار رو هم پارسال یکی از دوستام که دندون‌پزشک متخصص کودکانه کرد و بچه‌ها خیلی خوش‌شون اومده بود. یه دوست دندان‌پزشک دیگه هم همین‌طور.) یا اگر تو مدرسه کار می‌کنین، مدرسه رو تشویق کنین که شب عید به بچه‌ها کتاب هدیه بده.

کتابا هم خیلی چیزا می‌تونه باشه. هم کتاب‌های نفیس و شکیل، ولی در عین حال خوندنی (مثلاً هزار و یک شب، کتاب مستطاب آشپزی، دانشنامه، دیوان‌های شعر خوش‌دست و خوش‌خون، فیلم‌شناخت ایران،…)، هم کتابایی که الزاماً شکل کادویی ندارن و ارزون‌ترن، هم کتابای ارزون‌تر برای هدیه‌های شخصی.

در هر صورت، اگر با اصل ایده موافقین و امکانی برای این کار دارین، من با کمال میل می‌تونم در انتخاب و تهیه کتاب‌ها به‌تون کمک کنم (اگر نیاز به کمک دارین، اگر نه که فبها). اگر هم کس دیگه‌ای به ذهن‌تون می‌رسه که ممکنه این امکان رو داشته باشه، ممنون می‌شم پیشنهاد رو بهش منتقل کنین.
قربان همگی
بهمن

پی‌نوشت:
البته بهمن دارالشفایی نازنین بیش از دو هفته است که بازداشت شده و، جز یک تماس یکی‌دودقیقه‌ای، هیچ خبری از او نیست، از دلیل بازداشت و بازداشت‌کنندگانش هم. پس، دست‌به‌نقد، روی کمک او نمی‌توانید حساب کنید. اما می‌توانید در پیشنهاد کتاب برای عیدی، سه کتاب ترجمه‌ی خود او را در نظر داشته باشید: «گیرنده شناخته نشد» کاترین کرسمن تیلور؛ «فلسفه‌ی سیاسی» دیوید میلر؛ «خرسی به نام پدینگتون» مایکل باند (برای کودک و نوجوان) هر سه کتاب را نشر ماهی منتشر کرده، که محل اشتغال بهمن دارالشفایی در دو سال اخیر هم بوده است.

 

⬅️ کانال خوابگرد در تلگرام➡️

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

۱ نظر

  • Reply کیانوش ۴ اسفند ۱۳۹۴

    چقدر غمگین. حتما این کار را خواهمیم کرد… دم شما گرم با این فکر خوب.

  • شما هم نظرتان را بنویسید

    Back to Top