خوابگرد

نقد و بررسی موسیقی «کنعان» و وضعیت موسیقی در سینما

دوازدهمین نشست موسیقی شهرکتاب، به بهانه‌ی انتشار موسیقی متن فیلم کنعان و با نگاه به وضعیت موسیقی در صنعت سینما، با حضور کریستف رضاعی (آهنگسار فیلم کنعان) و مانی حقیقی (کارگردان فیلم کنعان) شنبه نهم مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

فیلم کنعان که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار فیلم برگزیده تماشاگران شد، دومین همکاری مانی حقیقی و کریستف رضاعی در عرصه‌ی سینما محسوب می‌شود. همکاری نخست این دو هنرمند در فیلم آبادان نیز همانند کنعان با نقدهای مثبت و استقبال مخاطبان همراه بود.

 مانی حقیقی (۱۳۴۹) فارغ ‌التحصیل رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی از کانادا است و تا کنون ساخت فیلم‌های آبادان، کارگران مشغول کارند، هامون‌باز‌ها و کنعان و همچنین همکاری در تالیف فیلمنامه چهارشنبه سوری و بازی در چند فیلم از جمله در باره الی، آسمان محبوب و ورود آقایان ممنوع را در کارنامه‌ی خود دارد.

کریستف رضاعی (۱۳۴۵) در آهنگسازی‌های خود همواره در تلاش است تا عناصر موسیقی ایران و غرب را به یکدیگر نزدیک کند. در کارنامه هنری او علاوه بر پروژه‌های مستقل (آلبوم سیر یا جزیره قشم) و سرپرستی گروه نور، آهنگسازی برای فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند ایرانی و فرانسوی و همچنین تئاتر به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.