خوابگرد قدیم

نقد و بررسی موسیقی «کنعان» و وضعیت موسیقی در سینما

۳ مهر ۱۳۹۰

دوازدهمین نشست موسیقی شهرکتاب، به بهانه‌ی انتشار موسیقی متن فیلم کنعان و با نگاه به وضعیت موسیقی در صنعت سینما، با حضور کریستف رضاعی (آهنگسار فیلم کنعان) و مانی حقیقی (کارگردان فیلم کنعان) شنبه نهم مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

فیلم کنعان که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار فیلم برگزیده تماشاگران شد، دومین همکاری مانی حقیقی و کریستف رضاعی در عرصه‌ی سینما محسوب می‌شود. همکاری نخست این دو هنرمند در فیلم آبادان نیز همانند کنعان با نقدهای مثبت و استقبال مخاطبان همراه بود.

 مانی حقیقی (۱۳۴۹) فارغ ‌التحصیل رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی از کانادا است و تا کنون ساخت فیلم‌های آبادان، کارگران مشغول کارند، هامون‌باز‌ها و کنعان و همچنین همکاری در تالیف فیلمنامه چهارشنبه سوری و بازی در چند فیلم از جمله در باره الی، آسمان محبوب و ورود آقایان ممنوع را در کارنامه‌ی خود دارد.

کریستف رضاعی (۱۳۴۵) در آهنگسازی‌های خود همواره در تلاش است تا عناصر موسیقی ایران و غرب را به یکدیگر نزدیک کند. در کارنامه هنری او علاوه بر پروژه‌های مستقل (آلبوم سیر یا جزیره قشم) و سرپرستی گروه نور، آهنگسازی برای فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند ایرانی و فرانسوی و همچنین تئاتر به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top