بایگانی لینکده


سفارش آگهی آگهی

شهرکتابققنوس
کتاب دوشنبه

برخی آشنایان

امشب دیگر به حس زیبایی‌شناسی خودم شک کردم. پارسال که عکس‌های میترا حجار بی‌روسری را دیدم، به روی خودم نیاوردم. امشب اما که عکس‌های گلشیفته فراهانی را دیدم و به یاد نقش‌هایی افتادم که از این دو بازیگر خوش‌سیمای دوست‌داشتنی دیده بودم، شک کردم. به نظرم می‌رسد حجاب (روسری)، فارغ از حاشیه‌های فرهنگی و سیاسی و دینی و تاریخی‌اش در ایران، در مورد «برخی» بازیگران ایرانی، نه تنها زیبایی‌های پنهان‌شان را نمی‌پوشاند که، انگار به «بعضی»‌ها زیبایی پنهانی هم می‌دهد. یا درست‌تر بگویم، نازیبایی‌شان را گم می‌کند. قصدم اصلاً ورود به بحث حجاب و تحلیل در این باره نیست؛ خیلی ساده این که، تصورم از زیبایی این بازیگران به هم ریخت، همین. درست برعکس مثلاً بازیگر خوش‌سیمایی چون ژولیت بینوش، که همیشه او را بی‌روسری دیده بودیم، و وقتی هم که به ایران آمد و روسری بر سر گذاشت، هم‌چنان زیبا می‌نمود!

پیوندها:
:: چرا گلشیفته سوّمین گزینه را انتخاب کرد؟ [ایمایان]
:: سخنی با کامنت‌گذارانِ پای این یادداشت [مریم نبوی‌نژاد]
:: برخورد از نوع سوم [زنانه‌ها]
:: گلشیفته به راز یا به فاش؟ [محمدعلی مؤمنی]
:: فضای باز و بازتر [کافه داستان]
:: حضور باوقار گلشیفته [عباس معروفی]
:: قصه فقط روسری ست؟ [ملکوت]


نظرات خوانندگان
۰۲:۵۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ جناب شکرالهی ببخشیدا! با تمام احترامی که برای شما قائلم باید بگم:
این حرفاتون از اون حرفای خاله زنکی بودا!!!
بازم ببخشید!
راستی پست آخر وبلاگمم یه نگاهی بکنید
مفتخر میشیم! راجع به کافه پیانو!!!
۰۴:۰۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ شرمنده سید. با نظرتان موافق نیستم. فکر می کنم که هر دو هم باحجاب و هم بی حجاب خوش چهره اند. گلشیفته که البته کاملا خوشگل است.
اگر اجازه بدهید می خواهم بگویم چیزی که درباره گلشیفته توی این عکس ها بد است مدل لباس است که یک حالت دخترانه معصومانه ای را بهش داده است که با آنچه ما می خواهیم در ذهن از او داشته باشیم مختل می کند. پیشنهاد می کنم عکس ها را یک بار دیگر ببینید این بار از کمر به بالا می بینید که خوشگلی اش بر می گردد.
۰۵:۱۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ داستان باور به وجود نسخه و صورت اصل در پس هر گونه حجابی را احتمالا می توان تا جهان ایده های افلاطونی رد زنی کرد. اما اگر با نیچه همدلی کنیم شاید که اساسا هر چه هست همین ظاهر و رویه ی دیدنی و دریافتنی باشه.
در جهان شایعه های هالیوودی - از آن جایی که مقوله ای به اسم حجاب اسلامی در کار نیست- چنین قصه هایی درباره ی یک پرده آن طرفتر از ظاهر قابل رویت، یعنی قصه های جنسی هنرپیشگان، بازار داغی داره. جالب اینکه خاطرات هالیوودیها از هم، این باور عمومی را به شدت زیر سئوال می بره و باز هم نشان میده که اتفاقا هر چه هست همین رویه و ظاهر هست که دیده میشه و پشت پرده اگه به نمایش دربیاد غالبا موجب حیرت مخاطب میشه.
طولانی شد، ببخشید اما این نکته در حوزه اندیشه و ادبیات هم حداقل برای نسل ما تکرار شده. اینکه "فلانی" بسیار عمیق و ذو وجهی معرفی شده و از آن جایی که پدیده ی سانسور اجازه نشر افکارش را نداده خود به خود بهره ای از درستی، حقیقت و باریک بینی را در هاله ای از بهترین صفات به "فلانی" بخشیده تا آن روزی که پرده بر افتد و تو به عنوان مخاطب بیش از هر چیز از شرایط حقیقت ساز و زیباساز و ... و حس اشتباه خودت به حیرت افتی.
به هر حال نکته ای بود جالب که سعی می کنم درباره شرایط و تاثیر ساختارها در فرایند معنا از زاویه مطالعاتی خودم چیزی درباره اش برای وبلاگم در همین هفته بنویسم. ممنونم از شما و این نوشته.
۰۶:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ دوست من
فقط پارامتر "سلیقه " را فراموش کردی شما... شما با حجاب را بیشتر پسندیدی اما حکم کلی نیست ..شاید کسی نپسندد...نه؟
۰۷:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ iهمانطور كه مثلا نداشتن قرض خودش يكجور ثروت محسوب مي شود يا نداشتن خرخ خود دخل است، زشتي هم در هر اندازه كه پوشيده باشد و به چشم نيايد خودش يك نوع زيبايي است. حالا هي بعضي از اين دختر خانمها و خاانمها نق بزنند و از جمهوري اسلامي انتقاد كنند كه اين چه چي چيزي است كه بستي به سر ما يا پوشاندي به تن ما. البته واضح و مبرهن است كه بعضي هاي ديگر واقعا حق دارند كه اين انتقاد را بكنند..
۰۸:۲۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ chon cheshmat adat karde zan haye iranio 2 goooni bebini
age zanhaye iran ham azad budan zibaeehahsono be chehsmat adat mikard
۰۹:۰۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ حس‌هاي زيباشناسي در همه‌ي افراد و همه‌ي شرايط كه يكجور عمل نمي‌كنند. بعضي‌ها چلو كباب را دوست دارند بعضي‌ها قرمه‌سبزي با قورباغه را. كمااينكه ظاهرا ريدلي اسكات و لئوناردو دي كاپريو به اين گروه اخير تعلق دارند.
۰۹:۱۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ بالاخره یکی حرف من رو در یک جمله زیبا گفت
۰۹:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ ارواح عمه ات خواستی بگی که خیلی متفاوتی! نه؟‌ اگر در مورد گل شیفته میخوای بگی که چیزه مزخرف و احمقانه های مانند حجاب٬ زیباترش می کند و یا نازیبایی اش را گم می کند٬ باید در مورد مخت تجدید نظر کنی. فعلان کسانی که در این زمینه صاحب نظر و عقیده هستند٬ چیزی متقاوت تر از تو بعنوان یک آدم بی نظر و گمنام دارن میگن. به نظر من کلا به خودت باید شک کنی٬ آخه آدمی مثل تو که نمی دونه زیبایی چی هست که نمی تونه حسش رو داشته باشه٬ تازه بهش شک هم بکنه. ضمنا میدونم که جرات نداری این نظر رو اینجا بزاری. ابله............
۰۹:۳۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام جناب خوابگرد. من فکر نمی کنم بحث روسری ارتباطی به زیبایی یا نازیبایی داشته باشد بلکه در باره حق انتخاب است. و چه کسی گفته که هنرمند حتمن باید زیبا باشد؟ چرا گلشیفته ی فراهانی و هرکس دیگری باید زیبایی اش را به آزادی اش ترجیح دهد. با احترام باید بگویم که در این برخورد شما نه تنها برخوردی مردسالارانه که من فمنیست نیستم بلکه برخوردی علیه آزادی های انسانی و حق انتخاب وجود دارد فارغ از زشتی و زیبایی. یعنی این که اگر خانم پینوش برای زیبایی روسری بگذارد هیچ اشکالی ندارد اما اگر مجبور شود بگذارد خیلی اشکال دارد و فکر می کنم اگر از او هم بپرسید برای این که ثابت کند حتا با روسری هم خوشگل خواهد بود، روسری نخواهد گذاشت به اجبار. متشکرم و من هم مثل شما معتقدم که گلشیفته با روسری زیباتر است اما حق دارد همانی باشد که هست. بازم ممنون
۰۹:۳۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام
با شما کاملا موافقم دو مثال بجا و درستی زدین.
من هم به شخصه در رابطه با بی حجابی بازیگران مذکور که به اونها اشاره داشتین تصویر ذهنی بهتری داشتم که با دیدن این تصاویر باید مثل شما دچار تردید بشم ....
۰۹:۳۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ :: باز صد رحمت به گلشیفته، یه لباسی پوشیده که آبروریزی توش نداره به اندازه‌ی بد لباسی میترا حجار!
:: اگه قبل از فرش قرمز می‌دیدم‌اش، بهش می‌گفتم پنج دقیقه، فقط پنج دقیقه تمرکز کنه روی این‌که توی ایران نیست، و می‌تونه جلوی دوربین‌ها غوز نکنه. از بس که زن‌های ایرانی با غوز تو دنیا راه رفتن آدم احساس می‌کنه همه فهمیدن این‌جا چه خبره و چرا هیچ‌کس با شونه‌های صاف نمی‌تونه یه جا واسته!
:: در ضمن به اصغر فرهادی هم تسلیت می‌گم!
۰۹:۴۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ فوق العاده جذاب تر از قبل به نظر میرسه اتفاقا
بهش تبریک میگم
۰۹:۵۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ khob pas age hejab zeshteiha ro mipooshoond va lozooman ba bardashatne hejab hame khoshgeltar nemishan .. moredi nabayad bashe to bardashtanesh.. chon falsafeye ke migan yeki ine ke zibye o bepooshooni ??!! doorst migam?
۱۰:۰۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ نگاه «سيد رضا شكراللهي» [خوابگرد] به مساله‌ي «حجاب» شديدا عوامانه [بخوانيد متجرانه] است.
او محافظه‌كارانه مي‌‌نويسد: «به نظرم می‌رسد حجاب (روسری)، فارغ از حاشیه‌های فرهنگی و سیاسی و دینی و تاریخی‌اش در ایران، در مورد «برخی» بازیگران ایرانی، نه تنها زیبایی‌های پنهان‌شان را نمی‌پوشاند که، انگار به «بعضی»‌ها زیبایی پنهانی هم می‌دهد. یا درست‌تر بگویم، نازیبایی‌شان را گم می‌کند...»
آقاي شكراللهي عزيز!
يعني حجاب [آن هم از نوع روسري‌اش]،زيبايي‌ها را افزايش مي‌دهد و بي‌حجاب بودن باعث مي‌شود تا نازيبايي‌هاي «بعضي»‌ها آشكار نشود؟
وقتي نگاه زيباشناسانه [!] شما تيديل به نگاه اروتيك و جنسي مي‌شود و البته زن را هم چون يك كالا آناليز مي‌كنيد،عاقبت همين مي‌شود كه شما در جمله‌ي داخل گيومه بالا فرموديد.
حالا تكليف من مخاطب چيست؟ حجاب را باور كنم يا ترس «بعضي»ها را از «فيلتر» نشدن «سايت»هاي‌شان؟
...
اين كامنت مختصر و مفيد، در «بالاترين» [زير لينك همين مطلب] انتشار يافته است.
http://balatarin.com/permlink/2008/10/6/1414528#comments
يا علي
۱۰:۰۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ نه جان دل ایراد از گیرنده است. این نگاه عادت کرده ماست که بر زیبایی کادر می بیندیم. چند بار که میترا و گلشیفته بی روسری را دیدیم آنوقت حتی روسری دار بودن آنها را فراموش می منیم و طرحی نو ین از زیبایی در می اندازیم. این شوک وارد شده بر خود را نا زیبایی نام نگذار لطفا.
۱۰:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ زمانی که مادرم می گفت اگر این خانمهایی که تو خیابون به هزار ویک قلم روتوش هستند یکبار ساده و بی حجاب ببینی از زنها سیر می شی باورم نمی شد اما الان باورم شد! این جمهوری اسلامی به نفع هیچ کس هم کار نکرده باشده به نغع زنهای ایران بوده! هیکلهای بدشون را زیر مانتو و چادر قایم می کنند و موهای کم و ناجورشون را طوری کاکل می کنند که انگار حوری بهشتن!!
بیچاره ما مردهای ایرانی هستیم که مجبوریم گول این خانمها را بخوریم به خدا گلشیفته خانم از مامان بزرگ من هم بدتر جلوه کرد!!
تو حجاب بود که جذاب بود!! نه قد داره نه هیکل نه ...!
۱۰:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ گه خوردی! خیلی ام خوشگله!
۱۰:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام
موافقم!
یک بار در مترو بودم یک خانمی هم با یک روسری ساتن قرمز روبرویم بود... داشتم با خودم می گفتم که این خانم چه قدر به چشم خواهری... که روسری ساتن لیز خورد و از سر خانم مذکور افتاد، افتادن روسری همان و فروریختن زیبایی خواهرمان همان!
آیا واقعا حجاب به خاطر این است که خانمها کمتر مورد توجه قرار بگیرند؟!
۱۰:۴۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ احتمالا با چادر خیلی خوشگل تر هم میشوند. اصلا بفرمایند بروند توی گونی تا شما جایزه ملکه زیبایی را تقدیمشان کنید!
۱۰:۴۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ salam
shakke bejaaeist iranihaa dust daarand surate sefid bi-choruk baa lophaaye surati bebinand. taazeh kami baby face ham baasheh behtareh!
zan zibaa az did modern kheili baa chehrehaaye miniatory zaman hafez o sadi motefavet ast...
۱۰:۵۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ جالبه دوستان گیر دادن به مسئله حجاب
فکر نمیکنم منظور آقای شکراللهی تو این متن دفاع و یا رد حجاب بوده باشه
ایشون بنا به سلیقه شخصی شون میگن که ایکس با حجاب، به نظر خوشگلتر میاد از وقتی که بی حجابه همین
که منم باهاش موافقم
۱۱:۰۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ harkas az gusheye cheshmash be in donya va mardom nigah mikone,mage ishoon edoaye MALEKEYE ZYBAEE karde,ishoon ba TAWANAEEHAYE bala tuneste nardebanhaye taragheero kheyli zoodtar az maha va digaran tey kone,barash behtarinharo az khodaye mehrabun khastaram
۱۱:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ منم به شدت باهات موافقم. شما فقط نظرت رو گفتی و با چه اتهامات و اهانت هایی از جانب این مردم روشنفکر دموکرات طرفدار آزادی مواجه شدی.... ولی من هم فکر می کنم روسری بعضی از ایرادات شکل صورت گلشیفته را می پوشاند که حالا دیگه برای همه رو شده...
۱۱:۱۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ من با حرف شما کاملا موافق‌ام. فرصتی دست داد که خانم آتنه فقیه‌نصیری را سال‌ها پیش بی‌حجاب ببینم و به رغم این که چهره ایشان چندان در تصاویر تلویزیونی جذاب به نظر نمی‌رسد، بسیار زیبا بودند. به نظرم بعضی از هنرپیشه‌های ما خصوصا آن‌هایی که صورت‌های گردی دارند با حجاب چون صورت مجال بیشتری برای بروز پیدا می‌کند، زیباترند. در صورتی‌که صورت‌های کشیده و استخوانی چنین حالتی را ندارند . من هم با نظر شما درباره گلشیفته و میترا حجار موافقم و خوشحالم که شما هم گفته‌اید «برخی» از بازیگران چون اگر می‌گفتید تمام بازیگران به شدت با حرف شما مشکل پیدا می‌کردم
۱۱:۱۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام - گرچه با شما موافقم و حجاب به بعضیا بیشتر میاد ولی خب این یه مساله سلیقه ای هست و من گلشیفته خانوم رو با این موهای فرفری پسندیدم با این موها نمدی و چشما و لبخند نازنینش شبیه یه عروسکه
۱۱:۱۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ پس مادر بزرگ سپهر و عشق است
۱۱:۱۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ وای به حالی که بگندد نمکی..!!
ینی شما به زیبایی درون اعتقاد بیشتری ندارین؟
هنرمند یا بازیگر رو از ظاهر انتخاب میکنید؟...ینی شما ژولیت رو صرفا بخاطر ظاهر زیباش می پسندین و اگه ژولی ظاهر زیبایی نداشت مسله فرق میکرد؟...دستم درد نکنه../...
۱۱:۲۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ be nazare man ke intori khoshgeltare :) salighe shoma dochare marizie mazhabi shode ke nashi az backgrounde pooside va mazhabie 1400 saleye hameye maa iranias ke tahamole khoshhaal boodane hamsayamoon ro nadarim
۱۱:۲۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ مبتذل ترين، بى ربط ترين چشم چرنانه ترين نقد ممكن بود. واقعا بضى مشكلاته خود را با جلب توجه درمان ميكنند!!
۱۱:۳۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام دوستان.بدون در نظر گرفتن اینکه نظر کدوم طرف صحیح هستش,نکته ای جلب نظر کرد که خواستم بگم.اینکه ما ایرانیها چرا نمیتونیم با هم و در کنار نظرات مخالف هم که همگی البته ابراز میشن راحت زندگی کنیم و بزاریم هر کسی تا وقتی به حریم دیگری تجاوز نکرده با نظر شخصیش خوش باشه.چرا بجای اینکه فقط نظرمون رو بگیم و منتظر قضاوت دیگران باشیم برای اثبات نظر خودمون نظرات دیگران رو میکوبیم؟؟!!
۱۱:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ این بحث‌ها بیهوده است. به‌نظر من این‌طور که شما می‌گویی نیست. من خیلی‌ها را می‌شناسم که بی‌حجاب زیباترند پس بیایم بگویم زنان ایرانی را در بقچه کرده‌اند که کسی زیبایی‌شان را نبیند؟ بر اساس سلیقه نمی‌شود حکم داد. بر اساس یکی دو نفر هم نمی‌شود حکم داد. البته این حکم کلی برای همه‌ی آدم‌ها، چه زن چه مرد و چه ایرانی و چه غیر ایرانی، صادق است که اگر کم دیده بشوند ذهن بیننده زیباتر می‌انگاردشان اما درباره‌ی زنان ایرانی؟ مگر شما تحقیق کرده‌ای که می‌گویی بیشتر زنان ایرانی حجاب به نفع زیبایی‌شان است؟ حرف بی‌حسابی‌ست و بر اساس سلیقه. و البته اگر این اجازه را داشته باشم مطلب بسیار زردی هم بود! صدالبته هر انسانی یه لایه زردی هم دارد!!
۱۱:۳۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ از اين پس به جاي تركيب «دموده» و كهنه شده‌ي روسري بگوييد «عيب‌پوش».
ضمنا، آقا رضا! علف بايد به دهن بزو خوش بيايد. ظاهرا ريدلي اسكات و لتوناردو دي كاپريو نظري مخالف نظر شما را داشتند.
۱۱:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ صرفنظر از موافقت/مخالفت با حجاب ، حرف جالبي بود.البته فقط در مورد ايشان.
گلشيفته مي توانست با آرايش بهتر موي خود ، و لباسي گيراتر (!) نظر شما را كاملا عوض كند !
۱۱:۴۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ واقعا این کسانی که اینجا دارند کامنت می‌ذارند نوشته شما رو میخونند؟ شما گفتید همه کسانی که حجاب دارند زیباترند؟ به نظرم همین مساله خودش کاملا یادآور این است که هر کسی فقط می‌خواهد مخالفت کند حالا با هر لحنی و کلامی
۱۱:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ دوست من ! به اين ربط داره که شما زيبايي رو چي ميدونيد! زيبايي اين کاراکترها با شخصيتشون ارتباط مستقيم داره، اگه کسي دوستشون داشت زيباتر ميبيندشون! و بلعکس! ظاهراً به دليل عدم رعايت حجاب اسلامي از چشم شما افتادند و نتيجتاً مثل سابق دوستشون نداريد! همين و بي تعارف!
۱۱:۵۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ چرا وقتیکه خارجیهابه ایران می آیند برای احترام به فرهنگ ما باید روسری سر کنند ولی وقتیکه ما به آنجا میرویم نباید به فرهنگ آنها احترام بگذاریم؟
۱۲:۰۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ دوباره متن را خواندم و خب، شما روی "برخی" تأکید داشتید که من شاید از روی احساسات و چون به‌نظرم گلشیفته بی‌حجابش زیباتر بود آن را ندیدم. در هر صورت آن بخش از حرف‌هام را که به حکم کلی در مورد زنان ایرانی است پس می‌گیرم. ببخشید.
۱۲:۰۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ واقعاً به نظر شما ژولیت بینوش با اون چهره ی کریهش خوشگله
۱۲:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ اولا" شما این گل افشانی ها رو برای خودت نگه دار دوما" آقا سپهر ا توکه اینقدر حجاب و دوست داری بهتر اون صورت و هیکل کریهتو زیر چادر قایم کنی که خانمها وقتی میبیننتوخشت نکنن از خود رازی عقب افتاده اگرم نیمیتونی زیبای خانم های بی حجاب زیبای ایرانی رو بیبینی بهتر بیری داهاتتون زندگی کنی همرو با چار قد گلدار بیبینی که اونم از سرت زیاد دفعه آخرت باشه در مورد خانمها نظر میدی منگول.
۱۲:۴۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ ایراد از گیرندست. به فرستنده ایرادی وارد نیست. به نظر من بدون حجاب به مراتب زیباترند. عزیز جان زیبایی فقط در صورت نیست. مو و اندام هم هرکدام زیبایی وجذابیت خود را دارند البته اگر شما را یاد سکس نندازند!
۱۳:۰۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ نظر جالبی بود ...
۱۳:۱۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ به نظر من تمام کسانی که گفتن زشت شده، به دو قسمت تقسیم میشن: 1) مردها که حسودیشون شده یکی از زنهای ایرانی بالاخره در سن پایین مورد توجه خاص پسندهای هالیوود شده 2) زنها که حسودیشون میشه گلشیفته از اونا خوشگلتره....
۱۳:۱۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ دمش گرم .اسن چادر مسلمین رو باید انداخت سطل آشغال .زن ایرانی چادر و حجاب سرش نمی کنه
۱۳:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ خوب ، اينهايي كه به جنابعالي انتقاد مي كنند ، متأسفانه خارج نرفته به نظر مي رسند. اگر حتي يك بار به خارج سفري كنند و از نزديك دختران اروپايي ،‌ شرقي ... را ببينند خواهند فهميد كه زيبايي يعني چه و زيبا كيست !؟ اينها كساني هستند كه به همين حداقل هم راضي هستند . خوب بزار خوش باشند . گناه دارند بنده خدا ها . ولي دقيقاً فرمايشات جنابعالي دقيقاً چيزي بود كه با نگاه اول به عكسهاي ايشان ،‌ به ذهنم خطور كرد .
۱۳:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ الحق که خوابگرد برازنده امثال تو است . برو بیشتر از این شعر نگو
۱۳:۴۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ این خیلی طبیعی است که هنرپیشه‌هایی که با حجاب انتخاب می‌شوند، شاید بی‌حجاب‌شان به آن قشنگی از آب درنیاید و این هم به خاطر مدل موی آنهاست. ولی این دلیلی برای تایید حجاب نیست. اتفاقا اشکال کار این است که در کشورهای دیگر هنرپیشه‌ها بی حجاب انتخاب می‌شوند و فقط در ایران است که هنرپیشه‌ها با حجاب انتخاب می‌شوند. یکی دیگر همین خانم نیکی کریمی . واقعا باید بی‌حجابش را ببینید، به دلیل پیشانی بلند و موهای کمی که دارد زشت تر از وقتی است که حجاب می‌گذارد. ماجرا این است که این خانم به درد هنرپیشگی توی ایران می‌خورد و هیچ کجای دیگر دنیا تو هیچ فیلمی راش نمی‌دادند. البته در مورد خانم کل‌شیفته این طور نیست. توی این عکس‌ها این طور است. من گل‌شیفته را از نزدیک دیدم، واقعا بی‌حجاب زیباتر است و گرنه هالیودی‌ها مغز سر خر که نخورده‌اند که انتخابش بکنند.
۱۳:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ آره موافقم باهات...حالا صورت و لباس و...همه به کنار این گلشیفته نمیتونست قبل از اینکه بیاد تو مراسم یه آرایشگاه بره که موهاش اینجوری مثل دخترای بومی آفریقا نشه؟! البته صورت قشنگی داره که من خیلی میپسندم ولی تو این عکس ها همه چیش افتضاح بود از لباس و ژست عکس هاش گرفته تا همون موهاش که چیزی فرای افتضاح بود همون یه روسری مینداخت سرش سنگین تر بود والا!
۱۳:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ زیبایی ظاهری اهمیتی ندارد. انچه اهمیت دارد ان است که پوشش اش را ازادانه انتخاب کرده است. ورای تمام زیبا یی ها یا نازیبایی های ظاهری، من از دیدن آزادی در چهره اش بسیار لذت معنوی می برم. امیدوارم همه روزی ازاد زندگی کنیم
۱۳:۵۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ واقعا از شما انتظار نداشتم. درست مثل این است که بگوییم بعضی از مردها هم اگر لباس عربی بپوشند ریخت‌شان بهتر می‌شود از وقتی که شلوار می‌پوشند. بله حتما هم بعضی مرد‌ها با پوشیدن لباس عربی ریخت‌شان بهتر می‌شود ولی این دلیل می‌شود که کسی به شما بگوید چی بپوشی و چی نپوشی.
۱۳:۵۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ تا حالا رو در و دیوار میخواندیم که حجاب زیبایی زن است و حالا در خوابگرد. اما اصلا به اینهاش کاری ندارم. من از این جنبه حجاب بیشتر از همه آنهای دیگر، مثلا اینکه برای ما زنها یک جور قوز روحی است، حساسیت دارم. همین که مردها را عادت میدهد فوری راجع به شکل ظاهری زن اظهار نظر کنند. "خوشگله؟ گمان نکنم. باید بی روسری دیدش." ما مجسمه نیستیم که با یک روسری زشت شویم یا زیبا. روح و اندیشه ماست که در چشمهای ما منعکس میشود و ما را زیبا یا زشت میکند. دفعه دیگر به چشمها نگاه کنید نه به موها... یا جاهای دیگر...
۱۴:۰۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ بد سلیقه! جذابیت یک شخصیت بیشتر از ظاهر به باطنش مربوط میشه
۱۴:۰۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام دوست عزیز
چرا تنها به زیبائی یا زشتی چهره گلشیفته اندیشیدی؟
به اینکه چرا به محض اینکه هنرمندان ما پایشان به اونور اب میرسه بی حجاب میشن فکر نمی کنی؟
به نظر شما چند درصد از مردم ما به محض خروج از ایران بی حجاب میشن؟و علت اونو در چی می بینید؟
ضعف فرهنگی؟
اجبار در با حجاب بودن در داخل ایران؟
بی ایمانی و یا و......
بهتر است بجای زیبائی این و یا ان هنرپیشه به این موارد فکر کنیم
یا علی
۱۴:۱۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ این همه بلاهت را ار کجا آورده ای؟ که این چنین زینتش می دی به کلمات زیبا.
۱۴:۴۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ شقایق خوشگلتره
۱۴:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ خب بازیگرهای ایرانی یاد نگرفتند چه جوری لباس بپوشن..چه جوری نگاه کنن و طرز عکس گرفتن..چه جوری راه برن حتی...چون هیچ وقت این برنامه ها تو ایران نبوده...نوع آرایش و مدل مو هم مهمه...این دو نفر خیلی ساده هستند از بابت آرایش و لباس و و مدل مو..مثل بازیگرهای هالیوودی نیستن مثلمن..
۱۴:۵۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ دیدن زیبایی این بانوی گرامی چشم بصیرت می خواهد عزیز که شما ندارید.....
۱۵:۰۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ نظرمن هم همينطور بود و اين چندمين بار است كه به اين نتيجه مي رسم! يك بارهم چند وقت پيش كه بعد از سالها فيلم بدون دخترم هرگز را مي ديدم متوجه تفاوت فاحش بين قيافهاي با حجاب و بي حجاب شدم. اصولاً‌حجاب هم مثل لباس بايد با دقت انتخاب شود و رنگ بندي و مدل خيلي تاثير زيادي روي زيبا به نظر اومدن مي كنه. به نظرم مدلي كه به موهاش هم داده اين تاثير بد رو گذاشته و به نظر زشتش كرده. به نظرم اگر موها رو از اين حالت ژولي پولي در مياورد و مي خوابوند و محكم مي بست همانطوري مي شد كه ما قبلاً هم مي پسنديديم
۱۵:۱۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ حیف شد...خیلی هم حیف شد...
۱۵:۲۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ چقدر همه برای نظر مخالف دادن آماده هستند اصلا یکی نیست بگه گلشیفته خوشکله یا زشت به شما چه مربوطه یه نفر نظرش رو نوشته اینهمه تعصب برای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۵:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ می‌خوام به تمامی خوانندگاه این مطلب عرض کنم که:
هر ایرانی، با هر دیدگاهی، با هر ابزار ارتباطی و در هر مقام علمیی، بخاطر نوع تربیتش باز هم جهان سومی فکر میکنه.
این متن بهترین نمونه برای پاسخوگیی به جامعه‌ شناسان محترم و عزیزیه که یه کمی هم فکر میکنن و میخوان بدونن تاثیرات جمهوری اسلامی و دین اسلام بر تفکرات ایرانیان در موقعیت ‌های مختلف چیه.
-----------------------------------------------------
اینقدر این مطلب حرفه‌ای نوشته شده که با اینکه میخواد یک نظریه کلی رو غالب کنه اما در نگارش تنها یک نظر شخصی بنظر میاد... این مورد دست اشخاصی مثل من رو برای حمله کردن به این نوشته کاملا بسته.
یا خوش شانسی یا خیلی عاقل........!!!!!! احتمالا دومی
۱۵:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ فکر کنم ظرافت رو با زیبایی اشتباه گرفته باشید.
و اینکه زیبایی مفهوم به شدت نسبی ای هست.
در ضمن مدعوین رد کارپت که با گلشیفته و میترا حجار مقایسه شده اند غالبا آرایش عروس می کنند.
۱۵:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ خانم مریم مهتدی واقعا متاسفم که شما از کلمه‌ی بدلباسی استفاده کرده‌اید. چطور شما هنوز نمی‌دانید که همین چارچوب‌هایی که برای پوشیدن تعیین می‌کنید و همین چیزی که ازش به اسم بدلباسی و آبرو یاد می‌کنید، باعث عقب افتادگی ماست . اگر مثلا می‌گفتید لباسی که متیرا حجار پوشیده به نظر من لباس قشنگ و مناسبی نیست باز یک چیزی. نمی‌دانم چرا از شما این توقع را نداشتم. فکر می‌کردم بیشتر از این حرف‌ها هستید.
۱۶:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ " قصدم اصلاً ورود به بحث حجاب و تحلیل در این باره نیست"
پس بفرمایید از این نوع دفاع از "روسری" و "حجاب" آنهم در پشت لفافه ی "زیبایی شناسی" منظورتان چیست؟
لازم نیست منظورتان را بگویید. من که ح. ش نیستم که از شما بازجویی کنم. لطفا عقایدتان را برای خودتان نگه دارید.
گل شیفته فعلن باعث غرور ملیون ها ایرانی شده. شما چه کرده اید؟
۱۶:۵۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ I am so sorry for you, you are supporting a tradition that has been torturing iranian women for 30 years!just remember what they used to say in the first years of ISLAMIC revolution: YA ROOSARI YA TOOSARI.
۱۷:۰۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ به نظر می رسد شما از آقايان باشيد و من هم با شما موافق هستم... من هم اين مورد در برخی از بانوان حس كرده ام و من هم نمی‌دانم چرا... حتی برخی از بانوان با مقنعه جذابتر اند تا با روسری شالی!!!
چون بانوان از درك فرمايش شما عاجز هستند، چندان به نظر ايشان در اينجا توجه نكنيد، ولی اميدوارم بانوان به نظرات آقايان در اينجا توجه كنند و به دنبال اين بروند كه چهره ايشان در چه حالتی جذاب تر می شود
بك نكته اين كه موی مشكی دختران شرقی نسبت به موی بلند جدابيت بيشتری دارد حتی برای مردان شرقی. فكر كنم نظر بانوان هم در مورد مردان مو مشكی همين طور باشد.
۱۷:۱۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام بر سید عزیز، می‌دانم چه می‌گویی، اما به گمان‌ام بیش از هر چیز، عادتِ ماست. ما ایرانی‌ها عادت کرده‌ایم که هنرپیشه‌های ایرانی را با روسری ببینیم. به هر حال، این،‌امری سلیقه‌ای‌ست. و از این جهت، نظر شما هم سلیقه‌ای‌ست محترم
۱۷:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ البته که حجاب نه تنها خانم ها را زیباتر ،که سکسی تر هم می کند. به نظرم اصلا فلسفه ی وجودیش همین باشد.
۱۸:۱۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ من بیشتر از همه به حال و روز اصغر فرهادی و توقیف احتمالی درباره الی فکر می کنم.
۱۸:۲۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ اگر مثل این مورد همه تظرات رو بخونی و منتشر کنی پس از مدت کوتاهی سر عقل مییای
۱۸:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ من هم با شما موافقم.
... اما گویا خیلیها که حساسیت به این مسائل دارند، بدون اینکه احتمالاً متوجه نظرتون بشن، سریعاً موضوع رو سیاسی کردن!
(:
۱۸:۴۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ راستش منم يه خرده جا خوردم اما خب اينها همه سليقه است. در ضمن اينجا چه خبره؟ آقاي شكرالهي فكر كنم اگه دم دست خيلي از اين افراد كامنتر بودي نمي تونستي سالم در بري. فقط متاسفم كه شايد ديگه گلشيفته رو بر روي پرده سينماهاي ايران نبينيم. چقدر دلم مي خواست "درباره الي" اصغر فرهادي رو ببينم كه بعيد مي دونم بايد منتظر DVD اش باشم و ديدنش تو كامپيوتر ...
۱۸:۵۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سید عزیزِ،
فقط میتونم بگم متاسفم برای این قبیله روشنفکر نما که حتا نمیتونن اظهار نظر یک آدم رو بخوانند و کارشان به فحش و دیکتاتور بازی نکشد.
با اینکه تا حد زیادی با نظر شما موافقم ولی واقعن مثل اینکه هر چند وقت یکی خوب موضوعی رو مطرح میکنی و حسابی آمار نظرات رو بالا میبری.
موفق باشی
۱۹:۲۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ شاید هم از بس که این روسی رو پوشیده موهاش این ریختی شده ولی فکر کنم علت کمکی زشت شدنش از آن لباس ضایع و پیرهن کج و معوجش باشه نه از قیافه و صورتش
۱۹:۴۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ shoma ye mosht bimare jensi hastid
۱۹:۵۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ خوشم می‌آد حتا یک‌نفر از این جماعت فحاش، با اسم و آدرس و مشخصات فحاشی نکرده! دوستانی که جرات ندارن حتا یه فحش رو هم با هویت خودشون بدن، بهتره کمتر ابراز نظر کنن. درضمن من یه سئوال برام پیش اومد. چطور اسکارلت جانسون تو ۲۴ سالگی از نظر دوستان «سن پایین» نداره ولی گلشیفته تو ۲۵ سالگی بچه‌ و طفلکی‌ست که کسی طاقت دیدن پیشرفت‌اش رو نداره؟ واقعاً که ملت مسخره‌ای هستیم!
۲۰:۲۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ با این حال تکرار می‌کنم که بعضی از مردها اگر لباس عربی بپوشند حتما تو لباس عربی هیکل و ریخت‌شان بهتر از وقتی است که شلوار می‌پوشن، خب پس بهتره بعضی از مردها این کار را بکنند، آن وقت ممکن است تو رژیم جمهوری اسلامی به عنوان هنرپیشه هم انتخاب بشوند.
۲۰:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ اینکه زیباست یا نیست، سلیقه است. ولی اینکه مانکن از او ساخته اند، باید گفت در این حدها هم نیست(حداقل ما که اینطور دیدیم او را).
در مورد حجاب هم جمله ات واضح و صحیح است: در مورد «برخی» بازیگران ایرانی...
برخی یعنی "نه همه".
۲۰:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ برو فیلم مصاحبه‌ی گل‌چهره را ببین، آن وقت می‌فهمی که چقدر شیرین و بانمکه. همون‌طور که گفتم هالیودی‌ها مغز سر خر نخورده‌اند که بیخودی کسی را انتخاب کنند.
۲۰:۲۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام
منم نظر شما را دارم.در مورد میترا حجار که من اصلا ایشون را نشناختم بدون روسری.گلشیفته هم با آرایش نکردن موهایش بد شده بود قیافه اش.
۲۰:۴۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ با سمیرا کاملا موافقم !
نویسنده این وبلاگ هم هرکسی هست بیچاره زیادی عقده داره !
ببین ریشو جون به من و تو و هیچ کس دیگه ای ربطی نداره که حانوم ها چی بپوشن و ملای وبلاگ نویس که دارای ادای مثلا
روشنفگر هم در میاری خحالت هم گاهی خوبه ! وبلاگ زهرا رو هم دیدم حسادت از این بیشتر نمیشه بابا به گلشیقته بیچاره چه ربطی داره که مثلا زهرا بد ریخت بی هنر و احتمالا ترشیده هست ؟ هنر مندی گلشیفته با تمام محدودیت های مزخرف توی ایران بازم در فیلم هاش نمایان هست
۲۱:۱۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ سلام .یه جورایی منظورتون رو گرفتم و فهمیدم چی میگید و موافقم .من هم فکر نمی کردم قیافه گلشیفته بدون حجاب اینطوری باشه .
----------------------------
اول - ملاقات با محمود احمدی نژاد
یکی از کارهای جالبی که از هشت سال پیش برای خودم شروع کرده بودم نوشتن شرح حال دیدار با افراد و اشخاص مختلف بود .
اولین شرح را ریسک کردم و به دیدار با محمود احمدی نژاد اختصاص دادم .دیدارهای دیگری هم داشته ام با افرادی چون سید محمد خاتمی ،سعید حجاریان ،عطا ا...مهاجرانی،غلامحسین کرباسچی،فاطمه حقیقت جو و...ازجماعت سیاست پیشگان و محمد رضا شجریان ،حسن علیزاده ،کاوه یغمایی،خشایار اعتمادی،شادمهر عقیلی و..از دلدادگان موسیقی و بهرام بیضائی،رسول ملاقلی پور،نیکی کریمی،رسول صدر عاملی،فریدون جیرانی،کمال تبریزی و...از جماعت ،محمد قوچانی،عماد الدین باقی،اکبر گنجی،ابراهیم نبوی،علیرضا رجائیان،نیک آهنگ کوثر و..
ادامه ماجرا را اینجا بخوانید و نظر بدید .
۲۱:۳۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ مشکل همینجاست!گلشیفته یا هر زن ایرانی که مجبور به حجاب میشود دیگر خودش نیست.حجاب زیبایی پنهانی ایجاد نمیکند.ماسکی بر زیبایی یا ((خود))زن است و زن مجبور است پوشانده شدن زیبایی طبیعی خودش را به شکل غیر طبیعی و مصنوعی در یک وجب صورت جبران کند و این میشود ندیدن چهره واقعی و ((خود))یک زن و نتیجه میشود دو چهره کاملآ متفاوت از یک زن باحجاب و بدون حجاب.
۲۱:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ اتفاقا گلشیفته به نظر من بی‌حجاب خیلی زیباست! چهره گلشیفته واقعا یک معصومیت و زیبایی منحصر به فردی دارد. البته در مورد میترا حجار به شما حق می‌دم.
ضمن اینکه فکر می‌کنم مردهای ایرانی این‌قدر زن‌های ایرانی را پوشیده دیدند و درباره‌شان رویاپردازی کرده‌اند که توقع دارند همه زن‌های ایرانی بی‌حجاب مثل پری باشند!
۲۲:۰۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ متأسفم. از شما انتظار بیشتر از این را داشتم( حالا یا عیب از من است یا از شما!). شبیه نشریات زرد شده‌اید، مواظب باشید.
۲۲:۰۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ مهم نیست که زشته یا زیباست،مهم اینه که الان میتونه خودش باشه ، با همه زشتی و زیبایی اش،و به نظرم گل شیفته خواسته آهسته پیش بره وگرنه با یه لباس کمی تنگ تر ( نه مثل این که شبیه لباس حاملگی است ) و با " یه کمی " آرایش ، " خیلی " زیبا تر از این حرف ها نمایان می شد .
۲۲:۱۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ یه کلام هم از مادر عروس بشنویم ! زهرا اچ بی هم اومده در دفاع از نویسنده این متن اظهار فضل کرده :))) دختر [...] و متحجر وبلاگستان اگه تو گلشیفته را بدون حجاب قشنگ ندانی جای تردید داره .
۲۲:۱۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ داری ... زیادی میخوری!
تو نیگاه نکن خب. لیاقتت همین فاطی کماندوهان دیگه! راستی میگن یه موقعی طلبه بودی. راسته؟
۲۲:۳۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ من با نظر شما موافقم ومعتقدم كاش اصلا نمي اومدم اينجا تا عكسارو ببينم و همه چي خراب بشه...
۲۲:۵۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ وقتی که سنتوری رو دیدم در جشنواره به دوستانم گفتم هانیه خود گلشیفته بود...
برای سرسپردگی اش متاسفم
۲۳:۱۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ عالی بود. من که آدم مشهوری نیستم خجالت می‌کشیدم این‌قدر صریح این را بگویم... آن‌وقت شما که انسانِ صاحب‌نظر و تأثیرگذاری هستید، این‌قدر راحت و بی‌پرده به این مسئله اشاره کردید!
مرحبا! آفرین! احسنت... چیزی دیگر نمی‌توان گفت واقعاً. کاملاً موافقم...
http://axsazi.wordpress.com/2008/10/08/reza-attaran-2ghadam/
۲۳:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ گلشیفته با گریم جلوه داشته و گذشته از اون خیال کرده با این رونمایی فرصت انتخاب شدن از سمت کارگردان های هالیوودی را دارد گر چه در مقایسه با آرایش و پیرایش چند هزار دلاری هنرپیشه های هالیوودی چنگی به دل می زند اما از منظر سیاسی و استفاده از یک زن مسلمان بعید هم نخواهد بود به درجات عالیه برسد !!!
۲۳:۳۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ bad hair do i think that is the problem
۲۳:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ چه خبره!
بابا، اين بيچاره چيزي نگفته كه! گفته گلشيفته خانم و ميترا خانم با روسري خوشگلترند تا بي‌روسري. والا من هم نظرم همينه. شما هم قدر اين روسري‌ها و قناس‌گيرهاتان را بدانيد و اينقدر ناشكري نكنيد! نمي‌گويم همه‌تان كه اينجا به شكراللهي فحش مي‌دهيد زشت هستيد يا مثل گلشيفته و ميترا با روسري خوشگلتريد، اما بالاخره بعضي‌هاتان كه هستيد.نيستيد؟
۲۳:۵۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۶ حجاب چیزی است که قاعدتا باید زیبایی را بپوشاند چون ظاهرا مردان مسلمان قدرت کنترل خودشان را ندارند. پس آن حجابی که باعث زیبا تر شدن زنی بشود حجاب نیست. من فکر می کنم بهتر بود این پست را نمی نوشتی. همانقدر که نظر شما درباره گلشیفته بدون روسری عوض شد نظر من هم درباره شما عوض شد.
۰۰:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ پس بهتر نیست که حجاب نداشت تا مردان بخصوص ایرانی دچار دوگانگی نشن؟
زشتی و زیبایی نسبی است و باید خدا را شکر کرد و به کار خدا احترام گذاشت.
در ضمن چرا از باری اش چیزی نمی گین و چسبیدن به ظاهر قضیه؟
۰۰:۱۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ آیا به نظر گلشیفته احترام گذاشته شده؟ میدونید تحت چه فشاری مجبور به ترک ایران شده؟ اگه به حریم خصوصی افراد در ایران تجاوز نشه این مسائل بوجود نمیاد. به شما چه ارتباطی داره که گلشیفته بی یا با حجابه؟ نمیتونید بدون فضولی به کار دیگران زندگی کنید؟
۰۰:۱۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ اصلاحیه : چنگی به دل نمی زند !!!!!!
مثل این می مونه که آنجلینا جولی بیاد با چادر اخراجی های 2 رو بازی کنه !!!!
فقط متاسفم. همین .
۰۰:۳۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ بابا چه خبره؟ چه حساسیتی! کی گفت حجاب خوبه یا بده یا باید باشه یا نباید باشه یا خوشگلی خوبه یا ایرانیا زشتن یا خوبی به خوشگلیه یا گلشیفته کار بدی کرده یا ....؟!
این ارتباط روسری و زیبایی یا کلا حجاب و جذابیت، مدتیه توجه منو جلب کرده. و دست کم می دونم که نظر چند تا دیگه از دور و بریهام هم همینطوره. یعنی مثلا قبل از سفر یه سری آدم رو می بینی، در بلاد کفر که روسریهاشونو بر می دارن اغلب جذابیتشون کم می شه. البته نه همیشه. ولی این رو باید از کسانی که در کشورهای بدون حجاب اجباری هم بزرگ شدند پرسید. ممکنه گیرنده های زیبایی ما تغییر کرده باشه. اگه معلوئم بشه همه جا همینطوره یا نه، بهتر میشه راجع به علتهای احتمالیش فکر کرد.
۰۰:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ کی فکرشو می کرد که گل شیفته از این جا http://i36.tinypic.com/2lt0whx.jpg
به هالیوود برسه ! !!!!!!!
۰۰:۵۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ صد تا پیام ؟
نمیدونم اصلا وقت میکنی این کامنت ها را بخوانی یا نه ، و نمیدانم اصلا مسئله ای را حل میکند یا نه. خوب اولین بار است که برایت کامنت میگذارم. منظورت را هم میفهمم که نظرت ابدا تایید حجاب نیست.
در مورد زیباتر دیدن خانم گلشیفته با حجاب و یا بی حجاب هم یک سلیقه است.
ولی لینکی که دادی ، در مورد برگزیدن سومین گزینه توسط گلشیفته من نمیفهمم مشکل آن دوست در مورد لباس گلشیفته چی بود ؟یا در مورد لباس خانم حجار . یعنی واقعا در ایران لباس آستین حلفه ای برهنگی است ؟
مسئله ی دیگری که من با آن کنار نمی آیم قرار دادن حجاب در فرهنگ ایرانی است. چرا ؟
سی سال است که حجاب در ایران اجباری شده است. اگر بخواهیم سنگ کورش و داریوش را هم به سینه بزنیم ، حجاب چزو فرهنگ ما قرار نمیگیرد. و سی سال اجبار ابدا فرهنگ سازی نمیکند.
چرا مردان روشنفکر ما به تحمیل و اجبار روی خوش نشان میدهند و این مسئله را جزو فرهنگ قلمداد میکنند ؟
آیا پس فردا میخواهیم اعدام و هزار ناروایی های ضد حقوق بشر را هم مسائل فرهنگی خود اعلام کنیم ؟
با این حرفها راحت کنار نمی ایم.
نکته : مشابه این کامنت را در وبلاگ ایمانیان هم میگذارم چون اصل حرف من در مورد فرهنگ با اوست و نه با نوشته ی تو.
۰۱:۳۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ ناامید کننده است، همان نگاه همیشگی مرد ایرانی ،مرد جهان سوم. نمی تونستی یک کم منطقی تر بنویسی تا حداقل آدم رو وادار به لحظه ای تامل کنه.
۰۱:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ این حرف خطرناکیه... همون حرفیه که توی نشریات جعلی پلی تکنیک نوشته بودن
۰۲:۴۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ درود. خوابگرد جان بحثت به کنار بیشتر از همه چیز از خواندن کامنت ها لذت بردم. ازاول که شروع می کنی به خواندن یکجایی می مانی، یکجا می خندی و یکجا گریه ات می گیرد. برای خودش بحث جالبی شده است.
۰۹:۰۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ با نظرت موافقم من هم كه ديروز ديدم عكسها رو با خودم گفتم با حجاب زيبا تر نبود؟
۰۹:۱۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ اون قدر به زیر مانتو و چادر بودن عادت کردیم که دیگه حتی یادمون میره یه کم به خودمون برسیم.وقتی می بینیم که باسن های از ریخت افتاده و یا شکم و پهلوهای بیرون زده از هر طرف رو میشه به آسونی زیر مانتو پوشوند معلومه که دیگه به هیکل و یا ورزش اهمیت ندیم....
۰۹:۲۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ gozidiii dada, alhagh ke yek dokhtare mohajebe ba sibinile sharma nazari to, to adam nisti ke befahimi khoshghigelii yanii chiii. har kas salighe khodesh ra dare [...], mifahmi ya na? man khodam nemifhmam, man ham yeki mesle to kharam
۱۰:۱۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ ببخشید قربان فکر کنم فهمیدم شما چه نوع زیبایی شناسی ای دارید.. زیبایی شناسی غربی... ادمهای سفید کم مو از نظر شما زیبا هستند حتی در شکل و شمایل ژولیت بینوش که در بهترین حالت یک آدم با قیافه معمولی است که وقتی در بعضی از نقشهاقرار می گیرد و از هوش درونیش هم که در ایفای نقش کمک می گیرد آدم جذابی به نظر می رسد...و نه بخاطر ظاهر خاصش...ژولیت بینوش وقتی به ایران امده بود من به هرکس عکسش را نشان می دادم می گفت شبیه داهاتیهای ماست!!!! حالا اینکه از نظر شما جذاب و زیبا بوده حتما برمی گردد به زیبایی شناسی شما که ادمهای بور و سفید و کم مو با هر ترکیب صورت جذابند اما هم نژادان خودتان که پرمو و سبزه اند در این زیبایی شناسی جایی ندارند!! در ضمن چه کسی گفته بود میترا حجار زیباروست؟!!!!!!!
حالا بگذریم که بحث کلا خاله زنک/عمومردک است ولی به نظر من در این عکسهایی هم که لینک داده اید هم همچنان گلشیفته زیبا و جذاب و ساده و معصوم است.
۱۰:۱۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ "سلام دوستان.بدون در نظر گرفتن اینکه نظر کدوم طرف صحیح هستش,نکته ای جلب نظر کرد که خواستم بگم.اینکه ما ایرانیها چرا نمیتونیم با هم و در کنار نظرات مخالف هم که همگی البته ابراز میشن راحت زندگی کنیم و بزاریم هر کسی تا وقتی به حریم دیگری تجاوز نکرده با نظر شخصیش خوش باشه.چرا بجای اینکه فقط نظرمون رو بگیم و منتظر قضاوت دیگران باشیم برای اثبات نظر خودمون نظرات دیگران رو میکوبیم؟؟!!"....
برای اینکه اینجا از چیزی دفاع شده که 30 ساله مردم رو بخاطرش میکوبن..!!
رسما باید عرض کنم...بعد از محسن نامجو...شما دومین مفری هستین که ضدحال اساسی به ما زدین...دست خوش/.
۱۰:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ ببین ببند یا به عبارتی آقیزتو باقلا کن (ترکی بود زیاد زور زدی؟)
۱۰:۳۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ ست شما درد نکنه آقای شکراللهی با این مزلبی که نوشتید باب مطالعه ای رو برام باز کردید که بهترین منبعش تنوع کامنت های اینجاست!!!
LOL
۱۱:۰۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ رفتم یک دور نظرات رو خوندم و بعنوان یک زن واقعا برای خودم متاسف شدم....
می دانید در واقع موضوع اینست که قرار نیست زنها حتما زیبا باشند .این موجودات نگون بخت فقط یکی از دو جنس موجودی به نام انسان هستند با همان شکل و شمایل فقط کمی ظریف تر وکوچکتر... این از فرهنگ مردسالارنه – چه مدرنش در غرب و چه سنتیش در ایران – می آید که زن را یک عروسک برای لذتهای جنسی مردان می داند.اگر هدف از افرینش زن این بود پس این همه زن با قیافه زشت یا معمولی و غیر جذاب در کار نبود یا این همه مرد زیبا... دقت کنید که در افسانه های قدیمی هم ان کس که چنان زیبایی عجیب و غریببی داشته که برایش دستهایشان را پوست می کنده اند یک مرد بوده نه یک زن! اگر قرار بر زیبایی زن بود که اینهمه ارایش و و در روزگار ما جراحی پلاستیک برای چیست؟ نخیر قربان... زن عروسک مردها نیست که بنابرسلیقه و خواست مردها خودش را درست کند و به معرض دید بگذارد. خود گلشیفته در مصاحبه اش هم گفته بود که زیبایی عروسکی ندارم. اگر منظور شما از زیبایی زیبارویان،آن عروسکهای مصنوعی غرق در زرق و برق هالیوودی است... مگر گلشیفته رفته که مانکن بشود؟!
راستی اگر حجاب زشتی زنها را می پوشاند مردها چرا از این نعمت استفاده نمی کنند؟ یعنی فقط شما مردها حق دارید زیباییها را ببینید و ما زنها باید از حظ بصر محروم بمانیم؟!!!!!!!
۱۱:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ اين مطلبتون كاملا به درد روزنامه هاي زرد و مجله هاي درپيت و چيپ مي خوره!
متاسفم!
شما مدير هفتان و خوابگرد هستين؟
شك كردم...
۱۱:۳۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ سلام
گلشفته برای رضایت بعضی ایرانی‌ها حجاب نگذاشته بود و برای نا رضایتی بعضی دیگر از همان ایرانی‌ها حجابش را بر نداشت.
هم حجاب و هم بی حجابی، مصلحطی بیش نبود.
در پس آینه طوطی صفتش داشته‌اند!
۱۱:۵۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ به نظر من كه گلشيفته درهر دو حالت زيباست وپر نشاط وجوان و من اكثر ِ بازی هاش را دوست داشته ام.
اما راستی اينجا چه خبره ؟ برای خودمون بايد متآسف باشيم كه اينقدر كوته فكر هستيم كه فقط زيبايی را در چهره و اندام آدم ها ميبينيم وتصور می كنيم همين طرز فكر درسته .
۱۲:۴۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ اين ارسلان دوم من نيستم. اين ارسلان ديگري است.
اينجانب كاملا با نظر آقاي شكراللهي موافقم و ايشان را مدير شايسته‌اي براي هفتان و خوابگرد مي‌دانم‌ و معتقدم كه انسان بسيار شريف و فهميده‌اي هستند.
۱۳:۰۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ واقعا که خیلی بی شعوری.نظر شخصی خودتو واسه خودت نگه دار.این آشغال دونی رو هم تکلیفش رو روشن کن که وب لاگ تخصصی است یا محل ابراز اظهار سلیقه های شخصی متحجرانه.
۱۳:۳۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ والا تا جايي که ما يادمونه خدا گفته حجاب بگذاريد که زيبايي‌ها نمايان نشه، نه اينکه حجاب بذارين چون با حجاب خوشگل‌تر مي‌شويد و نقص‌ها پوشانده مي‌شه.
البته اين قضيه رو در نظر بگيريد که شما مدتها اين چهره رو در حجاب و روسري مي‌ديديد و بهش عادت کرده بوديد.
ضمنا اگر گير قضيه به حجاب است ايشان در ساير فيلم‌ها حجاب کامل نداشته‌اند...هميشه گوشه موي فرفري‌اي معلوم بوده‌است. پس حجاب کامل زيبايي آفرين نبوده، شابد چون غالبا دوست داريد/داريم/دارند که از هر جلوه‌اي معمايي بماند روسري با يک گوشه موي فرفري بيرون زده را ترجيح مي‌دهيد به تمام موي فرفري که در واقع کل ماجراست.
شايد اگر ايشان ابروها رو نازک کرده بود و موها رو هم صاف کرده بود، به مذاق خيلي‌ها خوش‌تر مي‌آمد.
۱۴:۰۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ تو نمونه واضحی از این حماقتی هستی که کار همه مان را به این بنبست رسانده که فرار تنها راه باقی بماند
۱۴:۰۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ اتفاقن من هیچ وقت از قیافه ی گلشیفته زیاد خوشم نمیومد. به نظرم لوس بود. ولی این عکسا رو که دیدم نمی تونستم ازش چشم بردارم. خیلی ملوس و معصوم و ناز و جذاب بود.
از اینها گذشته این پستتان بودار بود. فکر می کنم بدتون نمیومد یه بحثی راه بندازید.
۱۴:۰۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ به نظر من ميترا حجار با روسري قابل تحمل بود و بي روسري افتضاح ولي گلشيفته در هر دو حالت زيباست.
۱۵:۴۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ من فکر میکنم اگه مث دخترای جلف توی ایران صد قلم آرایش میکرد یه لباس سکسی هم میپوشید به نظر شما که سلیقه تون در همین حد دخترهای جلف تهرانیه دیگه زشت نبود
۱۶:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ بعضي‌ها طوري از گلشيفته در برابر اظهار نظر رضا راجع به او دفاع مي‌كنند كه انگار گلشيفته به عنوان همسر به او پيشنهاد شده و او رد كرده است. نه؟
۱۷:۵۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ من نمیفهمم سید این‌ها که هی میاند و فحش میدند و دری وری میذارند اصلا چرا میاند و چرا مینویسند؟ وقتی من از کسی این‌همه بدم میاد که حالم از نظر شخصی اش هم به هم میخوره غلط میکنم بیام پستهایش هم بخونم. این نشون میده هنوز هم تاثیر گذاری پیرمرد!
۱۹:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ این کپی / پیست کامنتیست که برای وبلاگ زندگی دوگانه اینانا گذاشته بودم .. همان لینک دوم که آن بالا داده اید.. :
با شما کاملاً موافقم و از خواندن کامنتهای پست اخیر خوابگرد متأسف شدم .. البته به نظر من این پست آقای شکرالهی از جنس یک نظر سلیقه ای و جنجالی با شناختی که از جامعه ایرانی و واکنشهای احتمالی ایشان نسبت به چنین اظهار نظرهایی دارند با توجه به موقعیت حساس خانم گلشیفته فراهانی ، به شخصیت محافظه کار و محتاط ایشان نمی آید .. راستش کمی متعجب شدم !.. :(
۲۰:۴۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ از نظر زیبایی شناسی، و نه سلیقه حرفتان کاملا درست است. کاملا
۲۰:۵۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ باز هم منم آقای خوابگرد! خسته شده‌ایم، خسته. خسته از این‌که در کشوری زن هستیم که جنس دوّم که چه عرض کنم، جزء هیچ یک از ابنای بشر محسوب نمی‌شویم و همه، از حکومت و مذهب گرفته تا پدر و مادر و برادر ِ دینی و همسایه و بقّال به خودشان حقّ می‌دهند که درباره‌ی شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین امور حیات ِ ما، نه فقط ابراز نظر ِ بی‌غرض که تکلیف تعیین کنند.
آینده‌مان را بسازند و خراب کنند و به ... بکشند و فکر نکنند که زن جماعت قیّم نمی‌خواهد! شما در این کشور گل و بلبل زن به دنیا نیامده‌اید ولی شاید بتوانید یک روز از زندگی یک زن را تصوّر کنید. شاید بتوانید!
۲۲:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ متاسفم که رویاهات در مورد زیبایی گلشیفته به هم ریخته . تنها چیزی که در مورد حضورش در عرصه سینمای جهانی تونستی بگی همین بود؟با روسری قشنگ تره یا بی روسری به تو چه مربوطه؟
۲۳:۲۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ خوب ، چیزی در مورد نوشته ی زیبایی شناسانه ی شما نوشتم. در دفاع از شما نیست. به شما اصراری ندارم که به آن لینک بدهید. فقط خواستم بدانید .
۲۳:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ من هرچی توی این دو روز این کامنت‌ها رو بررسی می‌کنم، بیشتر متاسف می‌شم! یعنی واقعیت‌اش اصلاً نمی‌فهمم چطور آدم‌هایی که با فحش دادن و ادبیات چاله‌میدون اومدن اینجا نظر دادن و هوار هوار کرده‌ان که نویسنده غلط کرده می‌گه گلشیفته خوشگل نیست و هرکسی یه نظری داره و سلیقه‌ای؛ متوجه نمی‌شن که نویسنده هم دقیقاً نظر و سلیقه‌ی شخصی‌اش رو گفته. گناهش فقط اینه که سیدرضا شکراللهی و صاحب خوابگرده و تو چشم یه سری آدم!
۲۳:۴۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷
آقای خوابگرد، من نمی فهمم منظور شما از آن حرفها چی‌ بود، ولی چرا شما می‌‌خواهید موجود به این زیبایی رو پشت پرده نگاه دارید؟. بهتون توصیه می‌‌کنم اولا از خواب بیدار شوید، بعد یکبار دیگه به اون لبخند جادویی نگاه کنید و در اخر اون چشم ها ............ بگیر منو
۲۳:۵۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۷ ووی شوما نجف بادی هستی؟ هم شری ممد علی منتظری؟ چوم چرا شلوغش کرده ی ؟
۰۳:۳۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ درست شب پیش با دوستان بحثی داشتیم سر اینکه دخترها وقتی پوشیده اند بسیار جذابتر و تو دلبرو تر اند و وقتی عریان تر میشوند آن زیبایی را ندارند و فقط به آدم احساس شهوت میدهند.
وقتی شب عکس خانم فراهانی را دیدم به نتیجه ای که چند ساعت قبلش با دوستان گرفتیم ایمان آوردم
۰۴:۵۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ و اما بعد..خب خوبيه اينكه ميگن براي خيلي چيزها به جاي عقل به دين پايبند باشيد همينه كه نيفتيد تو اين اراجيف كه حجاب خوبه چون خوشگل مي كنه يا بده چون تنگ و سخته..دين گفته زن بايد حجاب داشته باشه..يعني حقي براي زن در اين باره قائل نيست...مگه خدا براي مسلمونها اين حق رو قائله كه شماره نمازهاي يوميه رو بالا پايين كنند...در هر حال مسلمان زاده شدن و مردن اين حرفها رو هم داره..پس اين اشتباه تاريخي رو نبايد در بحثها مرتكب شد چرا به زنها حق پوشش داده نميشه..زنها مي تونن رنگ چادر يا مانتو يا جورابشون رو انتخاب كنن ولي خود حجاب رو خير..چون خدا اونها رو با حجاب زاييده...اصولا در اين زمينه حقي وجود ندارد...چون خداوند چنين حقي را به رسميت نمي‌شناسد...حالا بشر مي خواهد خوشش بيايد يا نه...مشكل بشر بودنش است...اين از اين..
اما اگر بخواهيم عاقلانه هم نگاه كنيم حجاب نه تنها زشتي زنها را قايم مي كند كه به انها امنيت مي‌بخشد..به اين سريالهاي خارجي نگاه كنيد عجوزهايشان چه حال به هم زن هستند...و انها را با پيرنهاي چادر به سر دوست داشني خودمان مقايسه كنيد...اين مثال براي جماعت معاند حجاب بس است..در ضمن زنان خودمان را ببينيد...آقا چقدر ميان دخترها و زنها بر سر بزك دوزك رقابته..ولي چرا در يمان زنان با حجاب كمتر است..چون بدحجابي و بيحجابي زنها را وارد مسابقه ناتمام زيباتر شدن و جذاب‌تر شدن مي كند..مسابقه اي كه در ان باخته‌اند..چون دست روي دست بسيار است..
يا همين گلشفته..دقت كنيد گلشفته نه گلشيفته...در هر حال حجاب زيبايي بخش زن است..استثنا هم ندارد..من يك پزشكم..هر وقت زني در برابر من گره روسري را مي گشايد جهت معاينه تيروييد حالم از هر چه زن است به هم مي خورد...چرايش را نمي دانستم ولي حالا فهميدم..
برخي رفقا ادعا كرده‌اند كه بحثهاي سيد كمر به پايين است..راحت و صريح بگويم اگر گوينده مرد بوده كه بايد گفت احمق جان اكثر مردها به زنها كمر به پايين نگاه مي كنند تو اگر اين طوري نيستي مشكل داري..ما توي كتابهامون خونديم مردي كه با ديدن زن ياد غريزه جنسيش نيفته مريضه بيا يه دكتر خوب بهت معرفي كنم
اگر هم گوينده زن بوده كه خب هرجي نيست..اصولا زنها هميشه در اين جنگ ازلي ابدي با مردها هستند تا انها را به خاطر خودشان دوست داشته باشند نه دور كمر و سينه و...ولي خب آب در هاون كوبيدن است..چون همين زنان تا تقي به توقي بخوره مثل گلشفته بزك دوزك مي كنند چون فكر مي كنند اينطوري جذابترند..
و اما اخر از همه..علما..بين جذابيت با زيبايي فرقه..ارايش با برهم زدن تعادل و كنتراست چهره زن رو جنسي مي كنه ولي حجاب با برگردوندن تعادل اون رو باشكوه...حالا بانوان گرامي خودشون قضاوت كنن ميخوان [...] تشريف داشته باشن يا مادر
يا حق
۰۶:۳۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ سلام من از خوانندگان ايمايان هستم. عيىار( يا همون ايماگر) جوابكي به يكي از دوستان خودش داده كه با اجازه ش براتون نقل ميكنم:
سلام
دو قطبي شدن جامعه‌ي ما دردي است كه دارم تلاش مي‌كنم براي آن صفت بي‌درمان را نياورم. يا - از ديد منتقدان- خشك مغز و مذهبي و ريشو و قدرت‌مداري يا آزادانديش و مظلوم و طرفدار آزادي. يا- از ديد معتقدان- بي‌دين و لاابالي و طرفدار لختي بازي و بي‌بندو باري و غربزده‌اي يا مؤمن و اخلاق‌گرا و لاجرم جانفداي آستان ولايت. مي‌بينيد حدّ وسطي نيست!
ديروز من گفتم حالا كه دختران و زنان هنرمند ايراني مي‌توانند با ظاهري آزادتر از وضع موجود در ايران به گونه‌اي در مجامع غربي ظاهر شوند كه هم نشاني از طرّاحي زيباي ايراني در آن باشد و هم امكان برگشت و زيستن و كار در ايران را داشته باشند، چرا اين امكان را از خود دريغ مي‌كنند. يكي تا داريوش و كوروش عقب رفت، ديگري گفت كه آيا تا به حال با روسري در گرما بوده‌ام و خانمي از تفكّرات اروتيك من پرده برداشت و آقايي توصيه كرد كه يكي دوتا مجسّمه‌ي يوناني ديد بزنم بلكه از اين وضع اسفناك نجات يابم و آخري هم گفت كه من و همفكرانم! دست از سر ايران برداريم و برويم!( احتمالاً جايي خارج از ايران كه ابندا از آنجا آمده بوديم!) اينها مهم نيست مهم اين است كه ما قدرت درك هم را از دست داده‌ايم به جز ايماخوانهاي حرفه‌اي فقط آقايي به نام حميد- كه ممكن است ايشان هم از دوستان قديمي باشند- نوشت كه من از زاويه‌ي فرهنگي و اجتماعي به كسي كه قرار است نماينده‌ي ايران در عرصه‌ي جهان باشد دوستانه توصيه‌اي كرده‌ام. اين دوستان واقعاً درباره‌ي كدام متن نظر داده‌اند؟ ما پيش از دموكراسي ‘ آزادي و حتّي عقايد مذهبي به« اخلاق» نيازمنديم...
۰۸:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ همه بیایید تصور کنیم فقط تصور کنیم که یکی از کارگردان های هالیوود هم همین نظر را داشته باشد طفلک گلشیفته دوباره دچار همون اختناق می شه منتها این دفه از اونوری. متاسفم برای مردهای ایرانی. اینم اهل قلم و "روشنفکر"امون. مثل این که این خانم هنرپیشه فقط یک صورت بود و آقای خوابگرد همین جور نشسته بود نگاه می کرد ببینه که کی گلشیفته روسری شو در می آره تا ایشون نظر بدند.
۰۹:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ جناب دکتر ارنست شما یک بیمار روانی هستید. جهت شفای آلام شما صمیمانه در خدمتم.
۱۰:۱۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ ضمن تسلیت به آقای اصغر فرهادی
می خواستم بگم من کاری با گلشیفته فراهانی ندارم فقط قبول کنید ژولیت بینوش قیافه اش افتضاح است
۱۰:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ کامنتها را دوباره خواندم !... از حق نباید گذشت .. این پست جسورانه و شیطنت آمیز از هر روانکاوی بهتر می تواند ذهنیت ها و شخصیت ها و عقده ها و عقیده های هم وطنان را رو کند .. از این لحاظ چندان هم بد نیست . .. ;) ..
۱۰:۴۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ با سلام احتراما
من دوباره پست شما رو خوندم. شما صحبت مشخصي از حجاب نکرديد. بنظرم کامنت‌هاي بعضا عجيب غريب در مورد اينکه مادرم گفته بود تا دختر را فلان شکلي نبينم گولش را نخورم و غيره آزاردهنده‌تر است و شايد بسياري از کامنت‌گذارها از همچين صحبتهايي آزرده‌تر شده باشند. و به همين دليل لحن‌ها عجيب غريب شده.
به‌هرحال در کامنت قبلي من صحبت از دليل حجاب شده بود که با توجه به توضيح شما در متن پست‌تان، نمي‌تواند خطاب به شما باشد.
آن بخش حجاب براي زيباتر کردن نيست را خطاب به حضراتي مي‌فرمايم که گفته‌اند واويلا که ما چه گولها خورده‌ايم از آن زيبايي که حجاب ايجاد کرده.
به‌هرحال پست شما سليقه‌ايست، هر کس مي‌تواند پست بگذارد که من از فلاني با لباس قرمز خوشم نمي آيد و وقتي آبي مي‌پوشد قشنگ‌تر است. دليل بر برتري آبي و قرمز نمي‌شود.
شايد اگر اين پست کلا مطرح نمي‌شد بهتر بود، شايد بهتر باشد کار نداشته باشيم به اينکه اصلا چه پوشيده بود و چه شکلي شده بود.
خانم نبوي‌نژاد يه چيزي را راست گفته‌اند.
حتي اگر قانون اساسي‌مان همين الان عوض شود و پوشش آزاد باشد باز هم ما اسير حرف‌هاي خودمان هستيم. سليقه و اخلاق و ناموس و فرهنگ و دين و همه‌چيزمان آنقدر در هم تنيده شده که هرجايش را بگيري يک طرف ديگرش ار کنترل خارج مي‌شود.
ولي در کل بنظرم بهتر است کاري به چهره و لباس نداشته باشيم و نگذاريم اين بحث‌ها پيش بيايد، چون در نهايت نه کسي چيزي آموخته است و نه چيزي عوض شده...فقط چند نفر حرص خورده‌اند و حرفي زده‌اند و چند نفر جواب داده‌اند و رفته‌آند و خلاص.
۱۱:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ سلام
تو ایران این حجاب باعث شده بد هیکل بودن
و خیلی زشتیهای بدن پوشیده بشه تازه هیچ زن و دختری به خودش زحمت یه شونه کردن و یا سشوار کردن و اصلا حموم کردن نمیده.
گلشیفته از این قاعده مستتثنی نیست .
خداییش با روسری یه چیزه دیگس
۱۲:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ زرررررررررررررررررررر زدی اساسی ها. آخه میمون تو رو چه نظر دادن در مورد پری ها.
۱۲:۵۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ سرسري نگذريم از اين حجاب اجباري سي ساله كه معيارهاي زيباييمان را خواهي نخواهي تغيير داده است. آنقدر كه «زيبايي» حجابي اجباري را بر زيبايي آزادي انتخاب نوع پوشش حتي براي هنرپيشه اي هزاران كيلومتر دورتر از ايران ترجيح مي دهيم و غصه مي خوريم از اين كه اين «ناموس» ايراني در آنجا بي حجاب شده است يا غصه مي خوريم از اين كه زشتی هایش عیان شده و ديگر دختري نيست پوشيده شده كه با اين ذهن فرمت شده مان راحت تر در موردش رويا پردازي كنيم.
۱۳:۲۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ من با نظر شما موافقم اما چرا دوستان توجه نمی کنن که این نظر شخصیه...
این کامنتای عجیب و غریب که عقده ازش می زنه بیرون چیه آخه؟
این که یکی میگه فلانی یه مدت طلبه بودی؟ این راسته؟ و اینا چیه؟
خب بله منم موافقم با حرف خانم روشنک که میگه: این پست جسورانه و شیطنت آمیز از هر روانکاوی بهتر می تواند ذهنیت ها و شخصیت ها و عقده ها و عقیده های هم وطنان را رو کند ...
و بعد تاسف می خورم که قاطبهی مخاطبین خوابگرد مثلا اهل فضل و مطالعه و اینها هستن و ای کاش این طور نبود که روشنک می گفت و ای حیف که این طور هست
۱۴:۱۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ ريشه حجاب در اكثر جوامع حاصل ديد "فتيش FETISH" گونه مردان بوده است. بسيار ديده ام پسراني مذهبي را كه با ديدن دختران چادري حالشان دگرگون ميشود و بهمين دليل واقعا از دختران بي حجاب به خاطر اينكه غرايز فتيشي آنها را تحريك نمي كنند بيزارند!!
۱۷:۱۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ به نظر من اینگونه مقایسه کار درستی نیست . اگر ما در مورد لباس صحبت می کنیم باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشیم. کسی که در ایران بزرگ شده و با فرهنگ لباس پوشیدن ایرانی آشناست به راحتی می تواند نقاط قوت و ضعف آن فرهنگ را پیدا کند و بعد بهترین پوشش را انتخاب کند اما همین افراد وقتی با فرهنگ و پوشش کشورهای دیگر آشنا نیستند گاهی وقتها بصورتی ظاهر می شوند که در پایین ترین سطح پوششآن جامعه به نظر می آیند یعنی حتی از معمولی هم کمتر و بیشتر انها زمان طولانی احتیاج دارند تا بتوانند جزئیات پوشش را اصلاح کند ودوباره خوش سیما به نظر آیند. مطمئنا اگر تمام افرادی که شما مثال زدید کمی در تماس با الگو های پوشش غربی قرار بگیرند در ظاهر جدید خود دوباره موفق خواهند بود ... پس این فقط بر می گرددبه آشنای یا عدم آشنای آنها با پوشش قدیم و جدید خود ... بهتره ما همیشه با مسائل منطقی تر برخورد کنیم تا احساسی تر و همیشه تمام واقعیت ان چیزی نیست که ما می بینیم مخصوصا که نگاه دید ما محصور باشد به یک جامعه .. من خودم بسیار آدمهای خوش چهره خارجی را دیده ام که با حجاب ایرانی بسیار خنده دار به نظر می رسیدند و بعد از مدتها کار و رعایت جزییات به همان اندازه بدون حجاب خود وقار ظاهری داشته اند می خواهم بگویم عکی قضیه هم صادق است ....
۱۷:۲۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ اینقدر زورم میاد از این آدمای ندید بدید که تا یکی رو لخت میبینند بهش میگن خوشگل.
۱۷:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ به عنوان یک ایرانی که گلشیفته نماینده کشور من در این مراسم بوده(خانم نبوی نژاد شرمنده که با ایده شما مخالفم)اینو حق خودم میدونم که در این مورد نظر خودمو بدم و همینطور حق خوابگرد که اینو مساله شخصی تلقی نکرده.
با حجاب یا بی حجاب انتخاب شخصی گلشیفتست که به هیچکس ربطی نداره ولی <آراسته بودن> یک مسؤلیت بود به گردن گلشیفته که به نظر من خیلی بچه گانه از زیرش شونه خالی کرده.
خانم نبوی نژاد شما وقتی به یک عروسی تشریف میبرید همونقدر به ظاهر خودتون میرسید که دارین میرین بقالی سر کوچه؟
با اینهمه گلشیفته تازه اول راه جدیدیه که برای خودش انتخاب کرده و مطمءنم که تجربه زیادی رو در آینده بدست میاره.خیلی چیزا هم در مورد ایشون به زودی برای همه عادی میشه.
۱۷:۴۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ همین که آقای دکتر ارنست طرفدارتان است شما را بس است.از چشمم افتادی سید.
۱۷:۵۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ با شما موافقم
واقعا یعنی زیبائی شناسی خداوند از زیبائی شناسی منتقدین حجاب کم تر است.
به فطرت خود رجوع کنیم.
۱۸:۴۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ گلشیفته همیشه خوشگله،چه با حجاب چه بی حجاب.مهم نفس کارشه که شجاعانه است دوست عزیز!
۱۹:۴۸ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ يك كامنت «خصوصي» داشتم،حيف‌ام آمد تا «خوابگرد» مطلع نشود:
...
پنجشنبه 18 مهر1387 ساعت: 15:46 توسط:سیدرضا
آخه مردک یعنی این‌قدر خنگی که گلشیفته را این‌جوری قشنگ‌تر می‌بینی؟!
من متحجرم یا تو که مثل سنک(حجر) روی عقیده‌ی باطل و مزخرفت موندی!
...
اين كامنت خصوصي فقط اين‌جوري قابل درج بود ... نوع نگارش و نثر آن كاملا قابل شناسايي‌ست!
خودتان بايد قضاوت كنيد كه افسار فرهنگ ما دست چه كساني افتاده و باقي‌ماجرا..http://i38.tinypic.com/2r2unna.gifكه زير پست به‌يادگاري خواهد ماند...
ارادت‌مند
ح.ش
۲۰:۲۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ بابا زورتون به مملكت و رئيس جمهور نرسيده چرا سره اين گلشيفته مي ريزين به نظر من هر كس حق داره راه خودش را دنبال كنه حالا با روسري يا بدون روسري شما بايد افتخارم كنين كه اين بازيگر جوان ايراني تونسته پيشرف كنه خيلي ها تو خود هاليوود نتونستن با اين 2تا بازيگر بزرگ كه يدونشون جايزه اسكار برده اون يكيشونم كنديدا شده بود بازي كنه حالا بياين بزنين تو كاسه كوزه اين بازيگر نزارين پيشرف كنه به يه چيز ديگه هم فكر كنين تو ايران خيلي بازيگرا فيلم را برا اين قبول ميكنن كه پول ندارن اما يه بازيگر هاليوودي با چند تا فيلم بازي كردن تامينه در آخر به نظر من چه با روسري چه بدون روسري گلشيفته هم زيباست هم بازيگر بااستعداده {پاورقي:اما خداييش ميترا حجار بدون روسري اصلا خوشگل نيست}
۲۰:۴۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ موافقم .. واقعا گاهی روسری های رنگی یا شال های نیمه باز گل گل ای خیلی خیلی از اونچه که می تونه دختری باشه زیباتر جلوه اش میده و من هم درباره اینکه مثلا چهره گلشیفته توی ماهی ها عاشق می شوند خیلی بهتر از این عکس هست موافقم اگرچه روی هم رفته قیافه اش به نظر من قشنگ یا جذاب نیست : - ) .
۲۰:۵۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ مشکل فقط همین بود آقای شکرالهی؟؟؟؟
نگران نباشید گلشیفته تا آن تهیه کننده ی میم مثل مادر را دارد غم ورود به ایران و بازی در سینمای مرده اش را ندارد.
۲۰:۵۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۸ نمی دونم چرا این مطلب رو یک نو زیرکی شما دیدم که خواستید واکنش ها را ارزیابی کنید ورنه بعید است یا اینکه شوخی شوخی به فرع پرداختی.
۰۰:۱۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ هر زنی هم می تونه با حجاب زیبا باشه هم بی حجاب. انتخاب گلشیفته در مورد نوع ظاهر شدنش هم به خودش مربوطه. اما نکته اینجاست که گلشیفته اول تو ایران دیده شد و بعد به هالیوود رفت. به هرحال اینجا ایران است و درست یا غلط یه سری اصول داره که ممکنه خیلی ها رو به درد سر بندازه . پس فقط باید امیدوار باشیم که انتخاب گلشیفته مانع ادامه فعالیت هنری او در ایران نشه. چون سینمای ما به هنرپیشه ی زنی مثل او نیاز داره .
۰۱:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ خاک بر سرت با این عقایدت . متجر آخود زاده مزدور رذل وطن فروش خائن . لعنت زن ایرانی بر مادر و دودمانت
۰۱:۳۱ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ ای بابا حجاب يه انتخابه. من فكر می كنم به خاطر اينكه حجاب تخيل قوی می كنه خيلی ها با حجاب زيبا ر به نظر ميان.
۰۳:۴۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ در ضمن دوستان...ما تا پيش از آن رضاخان بيسواد عملا پديده‌اي به نام بي‌حجابي نداشتيم..نمي دونم چرا براي برگردوندن سنت ها به اصل بايد بحث كنيم..هزاران سال زنان در اين مملكت بنابر مصالح عرفي هر عصر محجبه بودند...يه چند وقتي از سال 1304 به خاطر بي غيرتي يه نفر به نام رضاخان اين سنت لق شد...حالا بعد از 53 سال از سال 1357 دوباره بچه با غيرتا اومدن اصل رو برگردوندن سرجاش...شما خونه ات رو كسي خراب كنه بهش عادت مي كني يا اصلاح مي‌كني..امثال گلشيفته ها هم زيادند..كسايي كه فكر مي كنن ته تجدد عريان شدنه...به مشت هم هستن كه اون رو با توجيهاتي مثل بازيگري نقش بازي كردنه و اون حريم خصوصيه و...مي خوان راست و ريستش كنن...اگه حريم خصوصيشه بگو چرا خودش خوشگل كرده اومده بيرون..چون مي‌خواد تصويري كه ازش توي عكسها ميفته مقبول من و تو باشه..اون البته هنوز يه كم از معصوميت اين سالهاي ايران رو داره..چند سال ديگه عكساش ديدنيه...خداييش به وضعه زناي خواننده ايروني لس آنجلس نظر بندازين ...يه مشت مترسك و عروسك جنسي...گلشيفته البته بهتر از اونها خواهد شد ولي اشتباه كرده اگر فكر مي كنه تو هاليوود حلوا حلواش مي‌كنن...يا بايد مثل شهره اغداشلو بره[...] بن كينگزلي كه در اين صورت نمي دونم دوستان چه جوري مي خوان توجيهش كنن يا مثل خيلي بازيگراي ديگر هاليوود تن به هزارتا كثافت كاري بده تا مطرحش كنن...به نظر من گلشيفته نه خودش كه نوع برخوردش حكايتي آموزنده از تباهي ايراني جماعته...كسايي كه فكر مي‌كنن دروازه‌ها اين طوري روي اونها باز ميشه...البته دلم برايش تنگ مي‌شود..براي مادر ميم مثل مادر
۰۹:۵۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ من هم با نظر شما کاملا مخالفم! اوووم هر چند می تونه این نگاه خیلی سلیقه ای باشه...
۱۰:۰۰ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ -
Link & New Pictures & Report
گل شیفته فراهانی و فیلم “مجموعه دروغ ها” Golshifteh Farahani & “Body of Lies” Movie
http://www.persiancultures.com/Film/body_of_lies/golshifteh_farahani.htm
All the best
-
۱۱:۲۹ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ جناب شکراللهی رنیس جمهورتان هم در سازمان ملل به مانند شما گفتند:
"زنان به عنوان مظهر جمال الهي و نقطه جوشش محبت ، عاطفه و پاكي ، دردهه هاي اخير دستخوش سوء استفاده گسترده اصحاب قدرت ، رسانه و ثروت شده است . در برخي از جوامع، اين وجود عزيز را در حد ابزار تبليغاتي ساقط كرده اند و همه پرده هاي عفت و حريم زيبائيها و پاكي ها را شكسته اند . اين يك خيانت بزرگ به جامعه بشري و نسل هاي متوالي و ضربه اي جبران ناپذير به پايه انسجام اجتماعي يعني خانواده است ."
شما هم با ظاهر یک انسان مدرن از قعر قرون دور میآیید جناب
۱۳:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ به نظرم ایشان نظر زیبا شناسی خود را گفتند زیبایی نسبی ست نه مطلق ، پس چرا به ایشان خرده میگیرید ؟ جز اینکه خودتان هم مطلق نگرید برخی از دوستان کامنت گذار
۱۴:۴۵ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ «جانا سخن از زبان ما می‌گویی!»
۱۶:۲۴ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ به جان خودم اين دكتر ارنست با كامنت‌هاش هممون رو گذاشته سر كار. فكر كنم واسه شوخی اينا رو نوشته. اگه هم واقعا جدی مي‌گه در جوابشون بايد بگم من يكی كه به عنوان يك زن كه هميشه اصول اخلاقی رو تو زندگيم رعايت كردم ترجيح میدم تو دسته بندی های ايشون [...] باشم تا مادر!
۱۶:۳۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ این وکیل مدافع خوابگرد دکتر ارنست بدجور داره حرص میخوره . نکنه طفلک شیرش خشک بشه :)))
۱۶:۵۷ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ بخش مختصری از صحبت های گلشیفته را در مراسم دیدم. آنقدر خوشم آمد که این زن جوان و هنرمند اینهمه "خودش" بود که اصلا یادم رفت ببینم که حجاب نداشت. میدانم به چه قیمت گزافی توانسته این باشد. آخر وقتی در یک سایت فرهنگی در مورد زن اینگونه میگویند در زندگی واقعی چه بلایی سر زن می آورند.
فقط جهت اطلاع دوستان میگویم که بعد از انقلاب آمار جرم "شوهر کشی" بسیار بالا رفته است. (طبق آمار وزارت دادگستری) خوب طبیعی است. وقتی انقدر غیر منطقی حرف بزنیم و عمل کنیم خشونت زیاد میشود و این بنفع هیچکس نیست.
۱۸:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۱۹ lkhabgard nazaresho goft nazarkhahio baz gozasht harkas nazaresho bege pas nazare hame inja bejast!va ama nazare man... chera ajale montazere tasavire dige bashid ba model haye dige az roo in tasavir nemishe nazare ghtei dad. roosari ya har poosheshi age bar asas zibaei shenasi dar pooshesh bekar bere khili jazabe va age be onvane hejabeeslami bekar bere zanande tasofbar va nabejast.dar in tasvir khanum bazigar mitoonet ziba tar bashe ke ehtmalan az nazdik hamintor ham hast.
۰۰:۰۳ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ مخالفم
دختر به این خوشکلی. حیف اینجوری میگید جناب شکرالهی
۰۰:۱۱ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ دکتر ارنست جان،
اولا گفتید "كسايي كه فكر مي كنن که تجدد عريان شدنه". آخه عزیز من، گلشیفته که عریان نشده! مثل این که شما خودتون مشکل جنسی دارید! خودتون هم بالاتر گفتین که مردها همه شون زنها رو عریان می بینند، واقعن که!
ثانیا "غیرت" و "ناموس" و اینها معنایی جز این نداره که زن باید مایملک مرد باشه. من خودم یه مردم، ولی فکر می کنم زن هم آزاده و می تونه آزاد فکر کنه و زندگی کنه بدون آنکه مردها مثل مایملک خودشون بهش نگاه کنن و اسمش رو هم بذارن "غیرت" یا "ناموس"!
۰۰:۱۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ شماها چه کار دارین که روسری داره یا نداره چرا خود شخص براتون ملاک نیست چرا به به عقاید مردم احترام نذاریم و اونا رو همونطور که هستن قبول نکنیم
۰۰:۴۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ این جانوری که به اسم دکتر ارنست کامنت می گذاره طرف صحبتمه:خیلی تهوع آوری. به معنی واقعی کلمه... دلم به حال زنهای دور و برت سوزید...
۰۲:۲۲ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ اي بگم چه كارت نكنه با اين پستت كه ما رو با يه شمت يول طرف كردي...آقا بله گلشيفته برهنه نشده...البته به زعم شما ولي گمون نكنم به قد ما فيلم‌باز باشي اگه بودي مي‌فهميدي تو هاليوود نقشها رو چه جوري مي نويسن..اگه اهل ديدن فيلم پرده اي باشي مي‌فهمي چه جور وقتي صحنه هاي جنسي فيلم ها شروع ميشه جووناي امريكايي تو سالن سينما كف و سوت ميزنن...پس حتي اين مسئله براي اونا كه مثلا ته چشم سيري هستند هم مهمه..اون وقت اگه گلشيفته خوشگل باشه بهش نقش مادر ترزا ميدن...
خودتون رو گوليدين يا عمه تون رو...
يه چيزهايي رو هم قطعي فرض گرفتيد كه از پايه سسته:
اول كي گفته سفير فرهنگي و افتخار ما يك بازيگره...كه چي بشه...اين كه بره تو بغل دي كاپريو ميشه افتخار ايران...يا فرض بگيريم بشه بهترين بانوي هاليوود چطور...مثلا ايراني جماعت مايه افتخار ميشه...اين قدر سطح فكري جووناي مملكت ساقط شده...
دوم از طرفي كي گفته غيرت داشتن يعني احساس تملك..و بعد احساس تملك بده...شما تا چيزي رو مال خودت ندوني حاضري براش خرج كني..يعني فهم اينكه زن مال توئه اينقدر سخت شده...بعد حالا ايم ماليت كي گفته يعني شيئيت زن...بچه مال بابا مامانشه..يعني شيئه مال اونا...حماقت تا كي..اين جوري بي غيرتي رو تئورزيه مي‌كنن و نمي دونستيم...البته نماد غيرت ايراني جماعت رو هر روز در كوي و برزن ايران و تهران مي‌بينيم..همين مانكن هايي كه تو خيابونها ولو هستند...طبق امار نيروي انتظامي بيشترين ميزان تجاوز به زنهاي بزك دوزكيه..دست كم براي حفظ خودتون هم كه شده ادم باشيد...
اين جا ايرانه...با متر و معيار تمدن غرب زندگي نكنيد..
۰۲:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ حالا جالبي قضيه اينه كه زنها مدعي هستند حجاب باعث شده به خودشون نرسن و باسنهاي مباركشون از قيافه بيفته و...قس عليهذا..اي خوره بزنه به اين استدلال چيني تان...شما احيانا از اون دسته آدمهايي هستيد كه معتقديد بايد پزشك ها رو جمع كرد چون با خطاي پزشكي باعث مرگ آدمها مي‌شوند..كي گفته بايد كل حجاب رو منكر شد چون زن جماعت به خودش نميرسه..اگه ادم بوديد و اهل مطالعه و متدين تو همون دينتون نوشته بود كه زن بايد براي شوهرش چقدر ناز و ادا بياد و ارايش كنه...يا پيامبر اسلام هم گفته من به سه چيز علاقه دارم نماز و عطر و زن...يعني چون عرضه نداريد و تنبليد به خودتون برسيد حجاب شد مانع خوشگلي...كل حجت شما براي رفتن به سمت برهنگي همين بود...
بي‌خود نيست با اين نسل نه انقلابي خواهد شد نه اتفاقي در اين مملكت خواهد افتاد...چون اصولا كمر به پايين نگاه مي كنند و از روي باد معده استدلال مي‌فرمايند...
۱۲:۰۰ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ اميدوارم با ديدن گفتگوي تلويزيوني گلشيفته فراهاني از شبكه VOA متوجه شده باشيد كه ارزش زن بودن و تفكرات اين هنرمند ايراني ارجحيت داره بر هر نوع پوشش!!!
در ضمن مطمئن باشيد كه روسري و حجاب نمي تونه نازيبايي ها را به زيبايي تبديل كنه
۱۲:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۴:۴۶ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ آقای شکر اللهی جواب من به شما در تکه ای از نوشته های نویسنده ی چیره دست دور از وطن مان ،آقای عباس صحرایی ،این طور آمده است :"وقتی خوشگلی باشد،حجاب کاری از پیش نمی برد .گیریم که مانع لرزش پیچش های مو بشود ولی اشارت های ابرو که هست و از آن مهم تر گردش نگاه هاست که کلمه به کلمه پیغام را بی بیان حتی یک کلمه با زبان ایما می رسانند و حالت باز و بسته شدن پلک ها و خواباندن مژه ها بر روی هم آتش لازم را می افروزند. نه ، حجاب با صورت زیبا کاری از پیش نمی برد.آنِ نشسته در صورت کار خود را می کند." این است که حجاب معیار حقیری برای بیشی و کمی" آن ِ زیبا شناسی" است.
۱۶:۳۴ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ به نظر من همچنان زیباست و کلاسیک
۱۸:۲۰ ۱۳۸۷/۰۷/۲۰ یعنی اینقدر موضوع زیبایی بدون روسری و با روسری این هنرمند مهم است! که وبلاگی مثل خوابگرد کلمه حرام اش کند؟؟؟!!
۰۲:۰۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ agha seyed bayad beduni ke 1.hejab tarikhe irani nadarad harchi bude male eslame tahmili be bad bude2,rusari dar farhange gharb 1noe tip zadane ke baziyaro khoshtip tar mikone vali bayad dunest ke hich vaght ziba shodan melake ejbari budane 1 chiz nist
zende bad irani va payande bad irane hamishe javid
۰۲:۲۷ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ اهاي سيد چرا كاممنتهاي من نيست...اين همه ديشب افاضات كردم
۰۳:۱۱ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ با چراغ سبز بعضي ها ،روزنامه كيهان بي‌حجابي گلشيفته فراهاني را به فاحشه گري او نسبت داد!
http://balatarin.com/permlink/2008/10/11/1418972#comments
۰۵:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ kash mardahayeh pashmalo va shikam gondehyeh irani ham hejab dashtan ta "NAZIBAYHAYESHON" poshideh mimond, vaghan bazi az in iraniha bikaran, hamione mamlekat aghab mondeh darim
۰۷:۱۲ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ وای بر ما که همچنان در خم یک کوچه ایم!!! چرا هیچ کس نگفت بازی اش چطور بود؟ چرا هیچ کس نفهمید ورای هر پرده و حجابی این آزادی و آزادی خواهی است و حق انتخاب است که اهمیت دارد نه شکل بازیگر. چرا؟ وای بر ما! همچنان که روسری از سر کسی می افتد همه نگاهها فقط به جعد گیسویش است نه فکر و نه اندیشه و نه...
رها کنید آقا. این حرفها بیش از حد کهنه هستند.
متشکرم از اندک کسانی که سرشان را کمی بالاتر آوردند و نگاهشان را از نوک پا دزدیدند!
۱۱:۳۷ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ برات متاسفم ارنست!
۱۳:۱۳ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ روشنفكر (!) فناتيك و ديكتاتور
۱۵:۱۹ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ من نمی فهمم این که کسی نظرش را راجع به چهره ی کسی(به خصوص وقتی آن کس،یک هنرپیشه باشد)انقدر زشت و بی ربط است که همه را شاکی کرده؟...شما که توضیح هم داده اید که به جنبه های فرهنگی قضیه کاری ندارید.حالا به فرض هم که نظرتان مایه های جنسی داشته باشد.خب داشته باشد،مگر همین ها توی وبلاگ هایشان -توی همین روزها اتفاقاً- از بوهای پاییزی و هوای دو نفره و بارون و بوس و بغل و این ها(!) نمی نویسند؟خب این ها اروتیک نیست؟
چه جالب که همه هم از ذهن روشن و ... دفاع کرده اند ولی نمی فهمند نظر شخصی توی یک وبلاگ شخصی یعنی چه!
۱۶:۱۷ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ اقای دکتر ارنست...من برای شما متاسفم...و برای جامعه ای که پزشک آن شما باشید.من هم علوم پایه خوندم .به نظرم شما اساسی مشکل دارید.و باید خودتون رو مداوا کنید.شما دچار بیماری سکس بینی شده اید که هر خانمی را میبینید کمر به پایین تجسم می کنید.البته این بیماری در جامعه ایران بسیار رواج پیدا کرده که ناشی از عقده های اجتماعی و کمبود فرهنگ و دانش است.
۱۶:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ فکر نمیکنی که به زیبایی همراه با حجاب آنها عادت کردی؟
۱۷:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ سلام
منم که اين عکساشو چند روز پيش ديدم بيشتر از قبل بدم اومد ازش
۲۰:۱۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ آدم وقتی وبلاگ می‌نویسد گاهی حتی یک بیان حس ساده‌اش هم با کلی تفسیر همراه می‌شود. یکی می‌گوید شکرالهی پاچه‌خواری سیستم را کرده و یکی یک چیز دیگر می‌گوید.
من هم وقتی عکس میترا حجار را دیدم به نظرم آمد قبلا در ذهنم خیلی زیباتر بوده. اما در باره گلشیفته نه این نظر را ندارم و به نظرم تفاوت زیادی نکرده!
۲۲:۳۳ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ قربان ما که از قضای روزگار در فرنگستان زندگی می کنیم خوب این نکته را می دانیم که زن و دختر ایرانی با روسری حریرش خیلی بهتر است. جنس و رنگ موی خاورمیانه ای چیزی نیست که باز گذاشتنش به خوبی موی بلوند شمال اروپا از آب دربیاد. لذا اجداد ما هم بیخود نبوده که رفته اند سراغ چارقد.
۲۳:۲۰ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ به آقاي شاهرخ كه گفته بود: براي بنده متاسف است بگويم كه با ابراز تاسف دردتان دوا نمي‌شود...عليكم بالحجه..دليل بياوريد..كل ادله روشنفكران اهل وب را در اين كاغذپاره مجازي سيد خواندم...در دفاع از بي حجابي كلا ادله كمر به پايين بود..عمدتا گفته بودند كه حجاب مانع توجه زن به جسمش ميشه و حجاب مانع بروز توانايي‌هاي زنه و ...
يكي نگفت با بي حجابي آيا كرامت و شكوه زن حفظ ميشه..خداييش تو با ديدن استلاي آرزوهاي بزرگ كه لباسهاش مال عهد ويكتوريا بود بيشتر عاشق ميشي يا با ديدن بريتني اسپيرز صد قلم سرخاب سفيداب كرده...حجاب به زن شكوه ميده..در درون مرد نسبت به اون ايجاد كنجكاوي مي كنه..زن رو دست نيافتني مي كنه...اين ها كمه براي ادم موندن..حماقتتان را در زير كلمات بشر دوستانه نپوشانيد...
۲۳:۴۰ ۱۳۸۷/۰۷/۲۱ به نظر مي‌رسد شماها براي خودتان يك جامعه فاضلاه اخلاقي بنا كرده‌ايد و در ان جامعه نفس مي‌كشيد در اين دنيا باشيد..در اين دنيا به زن به عنوان كالايي جنسي نگاه مي‌شود..در المپيك كه بايد همه چيز بر محور اخلاق و ورزش باشد به لباس ورزشي زنها و مردها خيره شده ايد..چرا لباس دوميداني يك زن بايد دست كمي از يك بيكيني يا مايوي شنا نداشته باشد..چون مقتضيات رسانه اي و تماشاگران اين را اقتضا مي‌كند كه ديدن اندام يك زن خوب است..شما در اين دنيا زندگي مي كنيد...بعد براي ما از دنياي خيالي خود كه در ان زنها به پاس زن بودنشان محترمند حرف مي‌زنيد..ادرس اين كره را بدهيد ما هم برويم ببينيمش..اين توهمات را غرب براي من و توي ساده شرقي رديف كرده است كه اگر زنها در رشته هايي چون كنگفو و ماشينراني و وزنهبرداري و كشتي و ووشو قهرمان شوند مايه افتخار است و نماد افزايش شعور اجتماعي..زن در وهله اول لطيف است ظريف و مهربان..ايا الودن او به اين گونه خشونتهاي دنيوي يعني ازادي...
سالها پيش كه دانشجو بودم وقتي صبحها به سر كلاس مي‌رفتيم با ديدن دختران ارايش كرده هم كلاسي بهت زده مي‌شديم كه ما به چه سختي از خواب بلند شده ايم ولي انها احيانا با توجه به حجم آرايششان از يك ساعت مانده به اذان صبح مشغول توالت بوده‌اند..حجاب اماده است تا زنها را از اين قيود ازاد كند..حجاب عين ازادي و صيانت است..درك كنيد تا ندركتانديم!
۰۰:۰۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ اگر منظورتون فقط جلب توجه و ایضا کامنت نبوده باید بگم که من و شما نگاه زیبا شناسانمون توی این مملکت لوچ شده و گرنه حجاب داشتن هیچکس رو زیبا تر نمیکنه شما به دیدن اون تیکه پارچه مضحک روی سر خانمهای هم میهنتون عادت کردین و حالا سعی میکنین این احساس تقلبی رو جهانی کنین و بینوش رو هم اینطور زیباتر ببینید.
۰۱:۲۹ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ سلام ، كاملاً با شما موافقم ، به نظر من چهره ي خانم فراهاني در نيوه مانگ يا اشك سرما واقعاً جذاب تر بود !
۰۳:۲۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ جان شما این کامنت ها خیلی خنده داره
۰۹:۴۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ اگر گلشیفته با حجاب زیباتره به نظرم کاری صد در صد موافق عرف و قانون مردانه ایرانی انجام داده ، چون هدف زشت تر شدنه که خوب انگار طبق گفته شما انجام داده. تقبل الله
۱۱:۵۲ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ سلام مطالبتو خوندم ولی هنوز عکسا ندیدم نمیتونم حرفاتو تایید کنم
در ضمن من خیلی گلشیفته را دوست دارم اصلا خوشم نیومد در موردش این طور صحبت کردی
عکسا کجا میتونم ببینم؟
۱۵:۰۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ شما مثلا مسلمانيد چرا با اون ديد به اين دخترا نگاه ميكنيد. ضمنا اين حرفتون هم مثل حرفاي دماغ سوخته ها ميمونه.
۱۵:۴۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ سلام. نقدتون کردم!
۲۳:۳۰ ۱۳۸۷/۰۷/۲۲
گلشیفته :
هنوز یادآور"میم" (ما) نسل سوم است
این مطلب را در پاسخ به متن مسیح علی نژاد در آخرین پستش نوشتم :
این روزها تب “گلشیفته نویسی” بدجوری توی دنیای وب بین دوستداران و منتقدان او بدجوری گرفته .این تب که از یک ماه گذشته با انتشار اولین اخبار و عکس های بازی گلشیفته عزیز در فیلم “مجموعه دروغ ها” در کنار“لئوناردو دی کاپریو” و “راسل کرو” ،شروع شده بود در چهل و هشت ساعت گذشته با انتشار عکس گل شیفته در اولین نمایش فیلم و فرش قرمز (یا همان ردکارپتی که قبل از اولین نمایش هر فیلمی با حضور بازیگران وعوامل برای آنها پهن می شود )به اوج خود رسیده است .
به جرات می توان گفت که در چهل و هشت ساعت اخیر بالای 15 میلیون نفر عکس های گلشیفته رو دیدن و........ادامه متن رو اینجا بخونید
http://talkhzibast.persianblog.ir/
۰۴:۴۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۳ خوب. این مساله انتخابه. من هم ترجیح میدم که نازیبا به نظر برسم و آزاد هر چی دلم خواست بپوشم تا به نظر آقایون زیباتر بیام و حجاب سرم باشه....
۱۲:۰۷ ۱۳۸۷/۰۷/۲۳ این بنده خدا اگر کشف حجاب هم نمی کرد سال هاست که در ذهن بیمار مرد های ایرانی کشف همه چیز می شود . واضحه که چه چیزی ما ایرانی ها را به این روز انداخته که با دیدن چند تار مو یا تنی که ربطی هم به ما ندارد اینقدر هیجان زدن می شویم . کجاست آن معنای بلندی که می گفت : حجاب زن ایرانی در چشم مرد ایرانی است . خدا رحم کند به ما .
۰۹:۲۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۴ سلام
به نظرم در این نوشته در عین کوتاهی حق مطلب را ادا کردید. حجاب در مورد بسیاری از بازیگران ایرانی نقش پنهان کردن نازیبایی های آنها را دارد و مصداق آن همان طور که اشاره کردبد میترا حجار و گلشیفته فراهانی می باشند. این بازیگران در زیر حجاب چهره مطلوب تری از خود به نمایش گذاشته بودند در حالیکه حضور بی حجاب آنها آن تصور دلنشین در مورد آنها را بر هم زد
۱۲:۳۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۴ فقط دوست داشتم گلشیفته رو توی سینمای ایران هم داشتیم...همین
۱۷:۳۵ ۱۳۸۷/۰۷/۲۴ به نظر من روسری سر کردن یا نکردن برای خانم گلشیفته فراهانی یک مسئله کاملا خصوصیه و دلیلی به این همه هیاهو نداره، به نظر من ایشون چه با روسری و چه بدون روسری برای من کاملا قابل احترامه و من به انتخابش ایمان دارم و براشون آرزوی موفقیت می کنم
ولی فارغ از کلیه مسائل خاله زنکی ، من وقتی به عنوان یک مرد و با دیدگاه زیبائی شناسی به این خانم نگاه می کنم، ایشون با روسری برای من بسیار زیباتر و جذاب تر جلوه می کردند در حالی نسبت به چهره بدون روسری ایشون اصلا همچین احساسی ندارم! خودم هم نمی دونم چرا!
البته دو نکته است که نیاز به توضیح داره:
- اول اینکه نوع حجاب در نشون داردن زیبائی زن نقش داره، اگر همون خانم گلشیفته فراهانی در فیلم های قبلیشون یه چادر سر می کردن و روسریشونو سفت می بستن ، مطمئنا فیزیک بدن و زیبائیشون به اون صورت نمایان نمی شد که الان خیلی ها بگن با روسریش قشنگ تر بود!
- دوم اینکه به نظر من پوشیدگی در حد عرف هر جامعه ای واقعا خوبه و حتی باعث جذابیت بیشتر میشه ، حالا حد جامعه ما پوشیدن یک مانتوی مناسبه و حد جامعه آمریکا نپوشیدن بیکینی ! مقتضای جامعه آمریکا حکم میکنه که خانم گلشیفته فراهانی روسریشون رو بردارن و هیچ اشکالی هم نداره
من دو سال پیش سوالی رو تو Yahoo Answers مطرح کردم که Why most of girls like to show their bodies? و ۹۰% از خارجی ها هم جواب دادن که دخترهائی که از حد عرف بیشتر لختکی می گردن به خاطر کمبود شخصیتشونه !
http://answers.yahoo.com/question/index;_ylt=AoRUZVcN۹xwfVg۰zr_YGD۵zsy۶IX;_ylv=۳?qid=۲۰۰۷۰۳۰۲۰۰۱۰۲۲AAfVjaH
۱۸:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۲۴ شاید هم اصلا مشکل از بی حجابی این دو هنرمند نباشد. شاید همان ژن معیوب که همه مان داریمش، آن که فرمان قتل امیر کبیر را داد، هی تو تنمان وول میخورد و مجبورمان میکند هرکس را که موفق شد بکوبیم. این ژن در محیط هنری و فرهنگی!! سرزمین ما بسیار فعال میباشد. به جهنم که کتاب خوب نداریم. در عوض این ژن را که داریم.
۱۹:۴۳ ۱۳۸۷/۰۷/۲۴ عجب! خیلی نظر سکسی ای بود!! حالا چقدر به میترا حجار لطف کردین واقعا!! جامعه ی هنری مدیون این همه نظرات ملوک الطوایفی شماست.
فقط نمی دانم چرا این لطف را در حق فرنگی ترها روا نمی دارید.
۱۹:۲۱ ۱۳۸۷/۰۷/۲۵ در هر حال مرگ بر آمریکا!
۲۲:۱۱ ۱۳۸۷/۰۷/۲۵ به به از اين مملكت كه مشكلش فقط مسله شخصي يه خانمه.جمع كنيد اين بند وبساط مسخره رو .توي تورم 29% بيكاري فقر...والله خيلي پروين
۰۲:۰۴ ۱۳۸۷/۰۷/۲۷ در مورد حجار با شما موافقم
در مورد گلشيفته نه، اين طوري زيباترست. مدل موهايش اما تعريفي ندارد
۱۰:۲۶ ۱۳۸۷/۰۷/۲۷ با شما موافقم. از این پسرای ایرانی بیکار که فقط فکر و ذکرشون مسائل سکسی است چه انتظاری می تونیم داشته باشیم.بجای اینکه برن اول به عیبهای بزرگی که خودشون دارند بپردازن میان در مورد دیگران نظر می دن چقدر کوته فکرید شما پسرای ایرونی متأسفم براتون.
۱۳:۳۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۷ خانم maria! منظور از اين "عيبهاي بزرگي كه خودشون دارند" چيست؟ اصلا مگر شما دخترها هم از اين جور چيزها و عيبهاي بزرگ نداريد؟
۱۶:۱۲ ۱۳۸۷/۰۷/۲۷ تو را خدا مي‌بيني؟ ببين يك موضوع كوچك را چقدر بزرگ كردن! اين جماعت اصلا عادت دارند كه يك چيز كوچك را بزرگ كنند!
۰۲:۱۶ ۱۳۸۷/۰۷/۲۸ سلام،
من با نطر نویسنده محترم کاملا موافقم که زیبایی خانم فراهانی با حجاب بیشتر بود!
دلیلش هم این است که زیبایی پسندی بیشتر ما ابرانیها با خارحیها که زیبایی دوستی شان تنها با تمایل به شهوت کاملا بدنی نسیت به طرف شکل می گیرد فرق دارد... من که هرچه دختر پاک نر حلوه کند نرد من ریباتر می تماید.
۰۲:۲۸ ۱۳۸۷/۰۷/۲۸ راسنی با جرفهای دکتر ارنست تا حدود زیادی موافقم!!
۰۲:۰۰ ۱۳۸۷/۰۷/۳۰ این دختر جماعت پیف پیفی، انگار به غیر از تاسف برای دیگران و اعلام تهوع اور بودن مردان کار دیگری بلد نیستن.
طبیعی است که نگاه زیبایی شناسانه ما در ایران شکل و شمایل خاص خودش رو پیدا کرده و صرف دیدن حجم انبوهی از عکس های اونور آبیها، نمی تواند تاثیرات مراوده روزمره با زنان در خیابان و جامعه را از بین برد.
آدم ها با همون زیبایی شناسی رسوب یافتشون، زندگی میکنن، عاشق میشن، ازدواج میکنن و می میرن.
شخصیت زن تپل و تنهای دایره زنگی را به یاد آورید:
چگونه این همه آدم ناز و شیرین اطرافش را پس میزند و در هرم ارتباط با چند تا شاغال اونوری میسوزد و بی تاب است برای خواندن خزعبلاتش.
اون با هون همه عطش در ارتباط گیری، بزک کردن و ... ، تنها یک چیز می خواهد: شوهر.
اما شوهری که آرمان های شکل گرفته اش می پسندد. خب معلوم است که آرمان هایش را چه چیزی شکل داده که هم وطن را بر نمی تابد.
تمام کسایی که اینجا با عریان کردن هویت عریان خواه جماعت نسل سومی، شروع به پیف و پاف کردن، هویتی بسیار غیر ایرونی دارن.
حجاب خوب باشد یا بد، ایرانی است و وقتی اون رو پس میزنی، در واقع عقبه ات رو پس زدی.
ببینید نگاه زیبایی شناسانه آدما چقدر احمقانه میشه ، وقتی گلشیفته همچین لباس مسخره ای رو می پوشه و بعد مجلات مد آمریکاای از ظرافت های مد لباسش تعریف میکنن. تعارف که نداریم، حکایت لباس نامرئی آن پادشاه لخت است.
حرف همونه که ننه سپهر گفته، خدا نکنه ملت با یه زن بدون آرایشو صاف و ساده مواجه بشن، ای جماعت صاف فقط یه چیزشون جذابه، سادگیو لطافتشان
۱۵:۰۵ ۱۳۸۷/۰۷/۳۰ به نظر من مشکل اصلی گلشیفته عدم رعایت اصول زیبایی شناسی در هنگام انتخاب لباس و آرایش چهره است و دقیقا به همین دلیل است که چهره بی حجابش چندان چنگی به دل نمی زند. اگر موقع انتخاب لباس یا آرایش مو دقت بیشتری کرده بود مسلما بهانه کمتری دست امثال شماها می داد که یک زن هنرمند و آزادمنش را بخاطر نقص پوشش ظاهری مورد انتقادهای بی مورد قرار می دهند.
۲۱:۲۰ ۱۳۸۷/۰۸/۰۱ چه جالب!
وقتي ميترا حجار را بي روسري ديدم اصلا نشناختمش! بعد كه عكسش را با روسري ديدم متعجب شدم كه اينجا چقدر زيبا و روي فرش قرمز آنقدر نازيبا!
در مورد گلشيفته هم هر چه عكسهاي قديمش را ديدم به نظرم خيلي زيبا تر بود!
من هم اصلا صحبتم در مورد داشتن يا نداشتن حجابشون نيست چرا كه عكسهاي قديمشون هم اگر چه روسري به سر دارند ولي عملا حجابي ندارند اما واقعا انگار همين روسري به قول شما نازيبايهاشون را پوشانده بود و يا شايد ...
نمي دونم علت چيه ولي با صحبت شما كاملا موافقم.
۲۱:۳۵ ۱۳۸۷/۰۸/۰۱ filmo didam ,vaghean haif shod,6 daghigheh bazi bikhod,akhare khat golshyfteh basheh,khoob molagholi pour ndid
۰۱:۱۷ ۱۳۸۷/۰۸/۰۲ جالبه آمریکائی ها تو مصاحبه و پستهاشون از زیبائی گلشیفته میگن اونوقت ایرانیها..... ؟!
۰۱:۱۷ ۱۳۸۷/۰۸/۰۲ حکما اگه میدونستی که حرف دلت این همه واست مایه ی حرف درآوردن میشه، کلن بی خیالش می شدی. به جای تو بودم تمام این کامنت ها رو نادیده می گرفتم. نیای بگی که نه، چه حرفی می زنی و از این بحثها! حرف دل، نظر برنمی داره. دله!
۰۰:۴۹ ۱۳۸۷/۰۸/۰۶ شکراللهی هیز است.
۱۱:۴۴ ۱۳۸۷/۰۸/۰۷ خوشبحال گلشیفته که رفت و از دست اینهمه اظهار نظر و حرف مفت خلاص شد
۱۳:۵۵ ۱۳۸۷/۰۸/۰۸ weblognevis, man to ro nemishnasam, vali alhagh ke bimanteghi, pishnahad mikonam dare blogo takhte koni
be omide shafaye ghalame marizet
۰۵:۳۲ ۱۳۸۷/۰۸/۱۴ به نظر من این موضوع بسیار وابسته به بافت است. یعنی چشم آدم عادت می کند به لذت بردن از زیبایی زیر روسری. اول که آمده بودم غرب احساس می کردم مقنعه و مانتو چیز سکسی و جذابی است که اینها ازش غافل هستند. بعد از یک سال نظرم جور دیگری شده. استثنائن هم که عکس هایی که جناب ایمانیان (؟) رو کرده اند دقیقن نمونه های ناقض غرض هستند. چون میترا حجار با حجاب ایرانی آنجا بدتر افتاده تا در آن لباس شب هالیوودی. ضمنن هر چیزی به جای خود. یک جا لباس ایرانی و یک جا هم لباس شب رسمی تر. ایرادش کجاست؟ سینه ی باز خانم و رگ غیرت نرینه ی ما مردم؟
۱۱:۱۵ ۱۳۸۷/۰۸/۱۸ گلشيفته زيبا و باشكوهه و بعضي‌ها نادانسته و يا از روي غرض اينو نمي‌بينن
۱۰:۰۶ ۱۳۸۷/۰۹/۱۰ مثل اینکه فراموش کرده اید که دارید در مورد یک انسان صحبت میکنید نه عروسک! شما مردای ایرانی که اینهمه ادعا دارید و هر زنی رو هم نمی پسنید و در ارزوی زنان اروپایی دست و پا میزنید! خود چه دارید؟ ایا شما هم مثل مردای اروپایی خوش تیپ و هیکل هستید؟ یا مثل اونا قد بلند و چهارشانه هستید؟ باور کنید ما زنان ایرانی هم حسرت به دل موندیم که یک مرد واقعی رو ببینیم... حتم دارم که زنای ایرانی از سرتون هم زیادن... چون چیزی تو چنته ندارید الا غرور کاذب و حال به هم زن...
در مورد پوشش گلشیفته هم باید بگم که به خودش مربوطه نه به من و شما.
۱۴:۰۷ ۱۳۸۷/۰۹/۱۵ از يك مرد ايراني نميشود بيشتر از اين توقع داشت
متاسفم
۲۱:۳۹ ۱۳۸۷/۰۹/۲۰ به گلشیفته بگین مردای خودمون کمه که رفته آمریکا
۲۱:۴۶ ۱۳۸۷/۰۹/۲۰ من متاسفم برای غیرت ایانیان
۰۳:۱۰ ۱۳۸۷/۱۰/۱۲ جمع كنيد بابااا
۰۴:۴۲ ۱۳۸۷/۱۱/۰۷ سلام به دوستان
به نظر من گلشيفته هنرمند توانايي هست چه با حجاب چه بي حجاب! ولي قبول دارم كه با حجاب زيباتر بود! حتما همتون ابراهيم تاتليس خواننده ترك رو مي شناسين قيافش كه تعطيله به قول دوستام شبيه صدام هست ولي يه صدايي خدا بهش داده كه محشره! هزار تا خواننده ي خوش تيپ مثل مهسون بايد در برابر صداش تعظيم كنن! پس لطفا به تيپ و موها ي گلشيفته گير ندين! از خيلي از بازيگراي ايران بهتره!
۲۲:۰۳ ۱۳۸۷/۱۱/۱۶ حررفاتون حکایت از واقعیت های جامعه دارد واقعا این دختره تو این لباس چقدر زشت شده وبرای بعضیها.......چقدر زیبا .
۰۹:۲۵ ۱۳۸۷/۱۱/۲۱ سلام منم اولین باره براتون کامنت میذارم گلشیفته بازیگر محشریه.چه با حجاب چه بی حجاب همه فیلملشو دیدم و میبینم ولی من فکر میکردم گلشیفته خیلی خوشگلتر باشه ولی... البته با نظر دوستان موافقم که اون انسانه نه عروسک که ما در موردش داریم اینطور نظر میدیم
۲۱:۱۲ ۱۳۸۷/۱۱/۲۹ من با اون دوستی که میگه گلی با روسری قشنگتره موافقم...بیاید همگی یه کم کلاهتون رو قاضی کنید و بدون هیچ تعصب خاصی خوب فکر کنید و منصفانه نظر بدیم.به روسری که خیلی از زنهای ایرانی بویژه هنرپیشه ها سرشون میکنن نمیشه گفت حجاب بلکه نقش یه پوشش تزئینی داره درست مثل کلاه و البته که خیلی از زشتیهارو خداییش به خوبی میپوشونه.بهتره به جای گارد گرفتن در برابر حقیقت یه سری به سایت YOUTUBE بزنید و کلیپ گلشیفته رو روی فرش قرمز ببینید من که دلم براش سوخت و شرمنده شدم چرا که اون میتونست نماینده خوبی از طرف همه ما باشه اما متاسفانه مایه خنده شد بهتره به شوهرش هم که دست به پشت زده هر از چند گاهی از پشت دوربین رد میشه هم یه توجهی بکنید ...تاسف باره...گلشیفته حتما خودش هم خیلی خوب فهمیده چه کار کنه تا بیش از این مضحکه نشه در برلین این بار هم روسری داشت هم موهاشو صاف کرده بود و خلاصه نواقص رو کم کرده بودکه دیگه اینبار به جای آمریکاییها آلمانیها از اون با نام ROTTEN TOMATO گوجه گندیده نام نبرن.
۲۱:۵۳ ۱۳۸۸/۰۱/۱۹ گلشیفته با روسری خوشگلتره
۲۳:۳۹ ۱۳۸۸/۰۲/۲۲ سلام خوب دیگه اونم میتونه انتخاب کنه که چی بپوشه یا کجا زندگی کنه یا چی بخوره
۱۲:۲۷ ۱۳۸۸/۰۴/۱۷ گلشیفته بدون روسری زیباتره
۲۲:۵۰ ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ با سلام من با نظرات دکتر ارنست موافقم اما ایشون باید نظر خودشون را بهتر می گفتند من درباره حجاب گلشیفته نظر نمی دهم چون او می دونه خدای خودش هرکس را هم توی قبر خودش می گذارند اما می خواستم بگم اونایی که از پیشرفت و خوشگلی گلشیفته تعریف می کنند(به فرض اینکه زیباترین و جذابترین زن بازیگر هالیوود شد و حسابی معروف شد) می خواستم بدونم این که اون دنیا هم خدا همین جور از ایشون تعریف و تمجید می کنه ومیگه خانوم فراهانی چون شما یکی از بهترین و زیباترین بازیگر هالیوود هستید بفرمایید برید به بهشت نه عزیزای من او میمونه و اعمال خودش اونوقت که نه هالییود به دردش میخوره نه شما ها که طرفدارشین خواهشنا یک کم واقع بین باشید.
۱۶:۵۹ ۱۳۸۸/۰۹/۲۴ من هم چهره گلشیفته با حجاب را بیشتر می پسندم
۱۵:۴۳ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ این پستتون رو مدتها پیش خونده بودم .همون ایامی که گلشیفته از ایران رفت و عکسهاش رو دیدیم .امروز دوباره هوس کردم نظرها رو بخونم
راستی چطور بینوش به نظرتون زیبا میاد با روسری ؟بیشتر شبیه زنهای خانه دار معمولیه .ونه حتی زنهای خانه دار توی فیلمهای ایرانی .

نام
ایمیل
وب‌سایت
پیام



صفحه‌ی قبل | صفحه‌ی بعد

طراحان :پشتیبانی
آرش خاکپور :طراحی
آیدین نصیری :اجرا
بازنشر کاغذیِ یادداشت‌های خوابگرد، بی اجازه، و بازنشر الکترونیکی ِ بی لینک روا نیست.