کتاب‌گرد معرفی و مرور

آس و پاس در پاریس و لندن

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

بهمن دارالشفایی: چند هفته پیش که ترجمه‌ی جدیدم منتشر شد، خیلی دوست داشتم این‌جا بودم و خوشحالی‌ام را با دوست‌هایم تقسیم می‌کردم. ولی خب نشد. حالا با کمی تأخیر چند خطی درباره‌ی کتاب می‌نویسم. و البته خوشحال از این‌که استقبال از کتاب در نمایشگاه خیلی خوب بود و «آس‌وپاس در پاریس و لندن» ششمین کتاب پرفروش غرفه‌ی نشر ماهی و پرفروش‌ترین کتاب غیرجیبی ماهی در نمایشگاه. بیش از ۵۰۰ نسخه‌ی کتاب در نمایشگاه فروش رفت و اگر استقبال در بازار هم همین‌قدر خوب باشد کتاب زود به چاپ دوم خواهد رسید.

asopas-2

آس‌وپاس در پاریس و لندن، جورج اورول، ترجمه‌ی بهمن دارالشفایی، ۲۴۰ صفحه، ۱۷ هزار تومان

آس‌وپاس در پاریس و لندن اولین کتابی است که از جورج ارول منتشر شده. ساختاری شبیه «به یاد کاتالونیا» دارد و روایت چند ماه از زندگی ارول است. زمانی که در پاریس زندگی می‌کرده و از سر فقر مجبور بوده در بدترین محله‌ها زندگی کند و گرسنگی بکشد و پست‌ترین کارها را انجام دهد. بعد هم که به لندن برگشته و مدتی با بی‌خانمان‌ها سر کرده.

جورج ارول نویسنده‌ی مورد علاقه‌ی من است و آس‌وپاس شاید محبوب‌ترین کتابش برای من. در مقدمه‌ی یکی از نسخه‌های انگلیسی آس‌وپاس نوشته که خیلی از طرفداران ارول این کتاب را بیشتر از همه‌ی کارهایش دوست دارند. کتاب قطعاً به شهرت ۱۹۸۴ و مزرعه‌ی حیوانات نیست و تا حدود زیادی ربطی به آن‌ها ندارد، ولی با این‌که رمان نیست، واقعاً جذاب و خواندنی است، به‌خصوص شصت درصد اول کتاب که در پاریس می‌گذرد. خلاصه که خواندنش را پیشنهاد می‌کنم.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

۱ نظر

  • Reply نقد فیلم آس و پاس | هفتاد و پنج نیوز ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    […] وقتی که جورج ارول آس و پاس بود – خوابگرد […]

  • شما هم نظرتان را بنویسید

    Back to Top