خوابگرد قدیم

راه‌های کمک به زلزله‌زده‌ها

۲۵ مرداد ۱۳۹۱

بهمن دارالشفایی: خیلی‌ها دارند داخل و خارج ایران پول و کمک جمع می‌کنند و می‌فرستند. به نظر من بهترین انتخاب این است که هر کس به هر کس اعتماد و دسترسی بیشتری دارد کمکش را به دست او برساند و اگر هم نه به هلال احمر اعتماد کند. بخصوص در مورد کمک‌های غیرنقدی. یکی دو نکته:

– این‌طور که من فهمیده‌ام بیشتر گروه‌ها آدم ماشین‌دار (به‌خصوص وانت یا کامیون)‌ برای فرستادن وسایل به منطقه کم دارند. اگر این‌کاره هستید که باهاشان تماس بگیرید.

– رئیس سازمان انتقال خون گفته به خون نیاز دارند بخصوص که در آینده نزدیک مملکت چند روز تعطیل است.

اما برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی، راه‌های قبلی کماکان باز است:

– حساب پی‌پل خود من برای ساکنان خارج از ایران ([email protected])

ایران‌چریتی: توضیحات بیشتر را قبلاً نوشته‌ام و در سایتشان هم هست. باید به‌شان ایمیل بزنید و بگویید چه‌جور کمکی می‌توانید بکنید و آنها به‌تان می‌گویند که چه کنید. [email protected]

کریم عابدی، معاون سابق استاندار آذربایجان شرقی و از اعضای جبهه مشارکت. من در فیس‌بوک دیده‌ام که سعید شریعتی و عبدالله رمضان‌زاده کاملاً ایشان را تایید کرده‌اند. رمضان‌زاده نوشته: “گزارش ساعت ۲۲ به نقل از آقای دکتر کریم عابدی از مناطق زلزله‌زده: کمک‌های خودجوش مردمی در راه است. مردم با حداقل امکانات خود برای کمک به منطقه آمده‌اند. کمک های مالی خوبی هم به حساب ایشان واریز شده است و دوستان مشغول هزینه‌ی آن برای تهیه لوازم مورد نیاز هستند.”

حساب جاری سیبای بانک ملی ۰۱۰۱۷۳۷۷۴۳۰۰۷
شماره کارت شتاب ۶۰۳۷۹۹۱۱۱۵۰۶۵۸۸۴ بانک ملی
هر دو به نام کریم عابدی

این راه‌ هم هست:

انجمن احیای ارزش‌ها
من آشنایی شخصی با این انجمن ندارم اما مدیرانش خسرو منصوریان و فاطمه فرهنگ‌خواه، از فعالان ملی-مذهبی، هستند که همین باعث می‌شود کاملاً به‌شان اعتماد داشته باشم. ضمن این‌که ظاهراً تجربه‌ی خوبی در زمینه کمک بعد از بحران دارند و بعضی از دوستانی که با آنها کار کرده‌اند کاملاً تاییدشان می‌کنند. گزارش‌هایی هم که روی سایت‌شان می‌نویسند این حس را تقویت می‌کند. این‌طور که نوشته‌اند اولین گروه‌شان به منطقه رفته و عکس‌هایی هم گذاشته‌اند.

شماره حساب ۰۱۰۵۶۶۹۶۷۲۰۰۲ بانک ملی شعبه امیرآباد، کد ۱۲۸  سیبا
شماره حساب  IR390170000000105669672002  شبا

کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز:
شیرخشک، شیشه شیر، پستونک، شیشه‌شور، غذاهای مکمل، پوشک، پماد سوختگی، پودر بچه، دستمال مرطوب، لباس، دمپایی، لباس زیر، نوار بهداشتی، دستمال مرطوب، بتادین، صابون، پودر لباسشویی، مسواک، خمیردندان، او.آر.اس ـ دمپایی، لباس زیر، لباس، دستمال مرطوب، مسواک، خمیردندان، اسباب‌بازی، مدادرنگی و دفتر نقاشی، بیسکویت، آب‌معدنی کوچک، پتوی سفری و انواع غذاهای کنسروشده و کمپوت‌های میوه

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top