خوابگرد قدیم

نگهداری هفتان با چنگ و دندان!

۱۲ تیر ۱۳۸۵

شاید کار احمقانه‌ای می‌کنم که گاهی این‌جا خبری یا نکته‌ای درباره‌ی سایت هفتان می‌نویسم. چون به تجربه فهمیده‌ام که تعداد کسانی  که حرفم را جدی می‌گیرند و توجه می‌کنند، به تعداد انگشتان یک دست هم نیستند! خیلی تلخ است، ولی واقعیت دارد که ما ایرانی‌ها به هنگام تنفس در هوای فرهنگ و هنر هم درست مثل زندگی‌روزمرّه‌مان عادت کرده‌ایم که فقط یا بیش‌تر «مصرف‌کننده» باشیم. سایت هفتان اگر باشد، خب مصرف می‌کنیم، نبود هم خب به درک، نمی‌کنیم!

با این مقدمه‌ی چندسطری که آن را پس از حدود یک روز فشار عصبی بسیار زیاد به خاطر مشکل پیش‌آمده برای هفتان و چندین ساعت کار و تلفن و آن‌لاین بودن و… می‌نویسم، برای همان تعداد عزیز کم‌تر از انگشتان یک دست می‌نویسم که سایت هفتان متأسفانه دچار مشکل شد. من که هیچ، نوید خادم مدیر فنی سایت هم هنوز دقیقاً نفهمیده که چه اتفاقی افتاده؛ هک بوده، اشکال فنی بوده، یا مرض سیستم! هر چه بوده متأسفانه مطالب و لینک‌های حدود یک ماه و نیم را از دست داده‌ایم؛ یعنی از یکم خرداد تا ۱۲ تیرماه. اما اکنون سایت دوباره فعال شده و در دسترس است.  امیدوارم خدا تعداد دوستانی را که گفتم تعدادشان کم‌تر از انگشتان یک دست است، افزون و افزون‌تر کند تا بتوانیم در آینده فکری اساسی برای سایت هفتان بکنیم و از این به دندان گرفتن کمی خلاص شویم. (الو! کسی اون‌جا نیست؟!)

پی‌نوشت:
مطالب و لینک‌های این یک ماه و نیم به شکلی زخمی احیا شده. طی چند روز آینده باید وقت بگذاریم و با حوصله، همه‌ی آن‌ها را ترمیم کنیم و به بایگانی هفتان بازگردانیم. این خبر، خودم را کمی آرام کرد. (راستی این پی‌نوشت را هم برای همان تعداد عزیز کم‌تر از انگشتان یک دست گفتم! خودتان را خدای ناکرده ناراحت نکنید؛ حیف است!)

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top