خوابگرد قدیم

دومین گزارش خبری مسابقه

۲۰ شهریور ۱۳۸۲

۱- استقبال از این مسابقه، هم در مورد انتشار خبر و هم شرکت در آن، هم‌چنان برای ما دلگرم‌کننده است. تا کنون بنر مسابقه در بیش از ۳۰۰سایت و وبلاگ ، که شماری زیادی از آن‌ها شهره‌اند، ثبت شده و شمار نامعلومی هم بدون استفاده از بنر، خبر آن را منتشر کرده‌اند. به جز سپاس چه می‌توانیم بگوییم؟

 

۲- به گمان ما حضور برخی نویسندگان نام‌آشنا و موفق که خاضعانه و دوستانه وظیفه‌ی سنگین و پرمسئولیت عضویت در جمع داوران را پذیرفته‌اند، یکی از دلایل عمده‌ی رونق‌گرفتن این رقابت ادبی‌ست. با این حال گویا برخی نویسندگان جوان‌تر با توجه به حضور همین نویسندگان برجسته در جمع داوران و پیش‌بینی سخت بودن داوری، در ارسال اثر خود برای شرکت در مسابقه دچار تردید شده‌اند. این تردید چندان محلی از اعراب ندارد. ما انتظار داریم که در جهت رسیدن به اهداف تعیین‌شده‌ی این رقابت، جوان‌ترها هم حضور چشمگیری داشته باشند، و مایه‌ی بسی شادمانی خواهد بود اگر آثار نویسندگان تازه‌کار و یا ناشناخته‌تر، با آثار نویسندگان حرفه‌ای‌تر برابری کند. قطعا خود داوران نیز از چنین اتفاق محتملی استقبال خواهند کرد. از نظر ما نویسنده‌ی حرفه‌ای و تازه‌کار هر دو به یک اندازه در دستیابی به اهداف این مسابقه، توان ایفای نقش دارند و چه بسا سرانجام این رقابت، درخشش نام یا نام‌هایی کاملا ناآشنا باشد. چه نویسنده‌ی حرفه‌ای باشید و چه جوان، خواهش ما این است که یک بار دیگر اهداف مسابقه را مرور کنید و به ارسال بهترین داستان کوتاهی که در چنته دارید، فکر کنید.

 

۳- از روز انتشار فراخوان تا پایان روز ۲۰شهریور، یعنی در مدت ۹ روز، بیش از ۵۰داستان کوتاه به نشانی ایمیل مسابقه رسیده که از این تعداد، ۳۸داستان برای حضور در رقابت ثبت شده و باقی به دلیل موارد زیر بازپس فرستاده شده‌اند:

– ارسال داستان به شکلی غیر از فایل ضمیمه در محیطWORD

– فرستادن بیش از یک داستان از یک نویسنده

– ذکر نکردن مشخصات کاملا ضروری مثل نام و نام فامیل و یا عنوان قصه

تقاضا می‌کنیم لطفا به جز رعایت موارد بالا، “سن”، “کشور” و یا “شهر” محل اقامت خود را هم حتما بنویسید و نیز اگر “فارسی‌زبان غیرایرانی” هستید، حتما برای ما مشخص کنید. و باز هم تاکید می‌کنیم از هرگونه آرایش صفحه‌ی داستان پرهیز کنید.

 

۴- هنوز در پی تکمیل جوایز این مسابقه هستیم اما آن چه تا کنون در چنته‌ی جوایز آمده …[متن کامل گزارش] مختصرا عبارت است از پنج سکه‌ی طلا و اعتبار خرید اینترنتی کتاب تا مبلغ ششصدهزار ریال. فکرهای غیرمالی هم داریم که در صورت به نتیجه رسیدن با شما درمیان خواهیم گذاشت. مسلم است که از هرگونه پیشنهاد برای تقویت جوایز استقبال می‌کنیم.

 

۵- مدت زمان تعیین شده برای ارسال اثر به قوت خود باقی‌ست و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد: ۲۰مهرماه ۱۳۸۲

 

۶- خوشبختانه در میان آثار رسیده، از فارسی‌زبانان غیرایرانی هم قصه دریافت کرده‌ایم. امید بسیار داریم که شمار این گونه آثار بیش‌تر شوند و نویسندگان فارسی‌زبان هم پابه‌پای نویسندگان ایرانی، در این رقابت ادبی شرکت کنند.

 

۷- تلاش ما از انتشار این گونه گزارش‌ها در مورد روند برگزاری مسابقه‌، برقرای ارتباط نزدیک‌تر با همه‌ی شماست و دوست داریم صدای شما نیز درباره‌ی چند و چون مسابقه، به وضوح شنیده شود. اگر برای گزارش‌های بعدی پیشنهادی دارید و یا پرسش عمومی، در این فضای دوستانه مطرح کنید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top