خوابگرد قدیم

راه حل!

۲۰ دی ۱۳۸۱

گاهی وقت ها لطیفه ها بدجوری به آدم نیش می زنند. این لطیفه ی بین المللی را بخوانید که خلاصه و مفید وضعیت فرهنگی سیاسی تمام دنیا را به نقد کشیده. ( امیدوارم آن را دقیق ترجمه کرده باشم. آخه یکی نیست به این حمید ستار که الان توی دانشگاه بوستون جا خوش کرده بگه لطفا مطالبی رو که می فرستی ترجمه هم بکن، می میری؟!)
ماه گذشته سازمان بین الملل نظر سنجی خاصی را انجام داد که یک سوال بیش تر نداشت:”لطفا صادقانه ترین نظریه ی خود را برای حلِ مشکل کمبود غذا در آینده ی دنیا ارائه کنید؟”
این نظر سنجی یک شکست کامل در پی داشت. چرا؟ ملت آفریقا پاسخ دادند که معنی “غذا” را نمی دانند. اروپای شرقی ها معنی واژه ی “صادقانه” را نفهمیدند. اروپای غربی ها هم تصوری از واژه ی “کسری و کمبود” نداشتند. مردم چین اما معنی” نظریه” را نمی دانستند. در آمریکای جنوبی کسی معنی کلمه ی “لطفا” را نفهمید. مردم ایلات متحده هم تصوری از “آینده ی دنیا” نداشتند و بالاخره خاورمیانه ای ها که خودمان هم از آن ها باشیم با واژه ی ” راه حل ” مشکل داشتند و معنی سوال را نفهمیدند!
—————————————————————————————————–
راستی امشب قسمت سوم مستند سرزمین عجایب از شبکه ۴ تلویزیون پخش می شه؛ درباره ی کشور سریلانکا. اونایی که پاورچین نمی بینند، ساعت ۸:۳۰ یادشون نره!
—————————————————————————————————–
همشهری جمعه ی دیروز رو هم که دیدین؟ جوونای قصه دارش بیان جلو اگه می خوان قصه شون تو این روزنامه چاپ بشه.(البته فقط با ایمیل بفرستین، خواهش می کنم!)

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top