خوابگرد قدیم

دوره‌های آموزشی شهرکتاب در پاییز ۸۸

۲۸ مرداد ۱۳۸۸

۱) مبانی زبان‌شناسی و ساخت زبان فارسی
تحولات بسیار زبان‌شناسی در یک قرن اخیر، آن را پیشرو همه‌ی علوم انسانی قرار داده است. از این رو، آشنایی با مبانی این علم برای همه‌ی دانشوران و پژوهشگران لازم و بلکه ضروری است. زبان، این خصیصه‌ی ممیز انسان از دیگر جانوران، چیست؟ از چه ساخته شده است و چگونه عمل می‌کند؟ زبان‌شناسی چه راه‌های تازه‌ای برای شناخت بهتر و کاربرد آسان‌تر زبان فارسی گشوده است؟ مترجمان و ویراستاران چگونه می‌توانند از دستاوردهای زبان‌شناسی در پیشبرد کار خود استفاده کنند؟

استاد «ابوالحسن نجفی» در دوره‌ی آموزشی «مبانی زبان‌شناسی و ساخت زبان فارسی» به تفصیل به توضیح پرسش‌های طرح شده، می‌پردازد. این دوره‌ی آموزشی در روزهای یک‌شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود و آغاز آن از ۱۲ مهرماه خواهد بود.

۲) نشانه‌شناسی ادبیات
هم‌چنین، مرکز فرهنگی شهرکتاب دوره‌ی آموزشی «نشانه‌شناسی ادبیات» را زیر نظر دکتر فرزان سجودی برگزار می‌کند. در این دوره‌ مباحثی چون مبانی نشانه‌شناسی، کاربرد نشانه‌شناسی در مطالعات ادبی، تاریخ نشانه‌شناسی ادبیات، مفهوم متن، متن و رمزگان، نشانه‌شناسی خواندن، وجه شمایلی در ادبیات، جهان‌های داستانی، ادبیات در حکم بازنمایی، تفسیر و تالیف بررسی خواهد شد.

این دوره‌‌ی آموزشی روزهای شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود و آغاز آن از یازدهم مهرماه خواهد بود.

علاقه‌مندان به حضور در هر یک از این دوره‌ها، فقط تا هفتم شهریور ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، پلاک ۸ مراجعه کنند.  بدیهی‌ ست اولویت با کسانی ست که زودتر نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند. پس از تکمیل ظرفیت هر دوره، از پذیرش افراد جدید معذوریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۸۸۷۲۳۳۱۶ تماس بگیرید.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top