خوابگرد قدیم روزانه

غیرقابل چاپ در ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۲

معجزه‌ی سینمای مستند
قابل توجه کسانی که هنوز سینمای مستند را جدی نمی‌گیرند و قابل توجه مستندسازان وطنی که یا رفته‌اند تلویزیون و درباره‌ی شعرهای شیخ‌عطار فیلم می‌سازند و یا فقط دنبال بدبخت بیچاره‌ای می‌گردند تا بکنندش سوژه و برای جایزه گرفتن در جشنواره‌های خارجی فیلمش را بسازند. گزارشــی از یک مستند خارجی با یک موضوع کاملا وطنی!

گزارش دوهفتگی کتاب
خیلی دوست داشتم در هفته‎ی اول اردیبهشت ماه، اولین گزارش دوهفتگی کتاب در سال جدید را منتشر کنم اما بازگشایی نمایشگاه بین‎المللی کتاب وضعیت بازار فروش را کاملا تحت تاثیر قرار داده و گزارش دقیقی نمی‎توان به دست آورد. اگر امکانش فراهم شد گزارشی همانند گزارش‎های دوهفتگی خوابگرد اما این بار درباره‎ی وضعیت آثار ادبی عرضه شده در نمایشگاه تهیه خواهم کرد. پیشنهادی اگر دارید بنویسید.

آهای نویسندگان! از منیرو یاد بگیرید
منیرو روانی پور انتشار نوشته‎هایش در صفحات وب را با سایت خدابیامرز “سخن” تجربه کرده بود اما حالا یک وبلاگ دارد به نام خودش منیــرو . چه خوب می‎شد اگر همه‎ی نویسندگان و منتقدان چنین امکان مناسبی را برای بیان بی‎پرده‎ی دغدغه‎های خود و برقرای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود فراهم می‎کردند.

غیرقابل چاپ در ایران
دست این رضا قاسمی درد نکند که ترجمه‎ی کامل رمان “آهستگی” میلان کوندرا را در دوات گذاشته و انتظار ما را به سر آورد. آهستگی رمان کم‎حجمی ست که در شرایط فعلی به هیچ وجه قابل چاپ در ایران نیست. اگر خواننده‎ی آثار کوندرا هستید، بسـم اللـه!

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top