خوابگردی دوره‌گرد

سردار شرمندگی و عذرخواهی!

۲۱ بهمن ۱۳۹۴
سردار شرمندگی و عذرخواهی

عذرخواهی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد از حسین شریعتمداری، مدیر روزنامه‌ی کیهان، نه تنها در حد نامزدی برای ثبت رکوردِ عذرخواهی و اظهار شرمساری ست که آن‌قدر غلیظ و پرتعداد است که به‌نظرم می‌توان آن را به‌طور معکوس به‌جای عذرخواهی کیهان از انبوه کسانی تلقی کرد که در ۲۲ سال اخیر مورد نوازش برادرحسین قرار گرفته‌اند. از عزت‌الله سحابی و عبدالحسین زرین‌کوب و هوشنگ گلشیری گرفته تا هر جنبنده‌ی اصلاح‌طلب یا روشنفکر تا حتا اصولگرای متدینی چون علی مطهری. در کنار لقب سردار قلم که در طی این درازنامه‌ی عذرخواهی به برادرحسین اعطا شده، شاید بد نباشد که لقب سردار شرمندگی و عذرخواهی هم به مالک سریال شهرزاد اعطا شود. و اگر در قسمت بعدی سریال شهرزاد شاهد سکانس عذرخواهی از حسین شریعتمداری بودیم، آن‌وقت ما هم جملگی می‌شویم سردار خنده‌های ملی!

مشتی از خروار عذرخواهی:

سیدمحمد هادی رضوی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد با اشاره به تصویری که از حسین شریعتمداری در قسمت هفدهم این سریال در میان عکس‌هایی از چند بازیگر عضو حزب توده دیده می‌شود، گفت: افتخار همیشگی من این است که هم تحلیل‌های وی را می‌خوانم و هم روزنامه‌ی کیهان را مطالعه می‌کنم و از علاقمندان وی هستم. بنابراین قرار دادن این عکس سهوی بوده است و من قطعاً باز هم موضوع را جویا می‌شوم و با عوامل آن در صورت عمدی بودن برخورد می‌کنم.

به طور قطع انگیزه‌ای نسبت به این‌که بخواهیم عکس آقای شریعتمداری را در کنار اعضای حزب توده قرار دهیم نبوده است. او جزو افتخارات نظام است. من شاگرد آقا عسگراولادی هستم و خطاب وی در باره‌ی شریعتمداری این است که او «استاد قلم» است و ما هم همین دید را داریم.

هرگونه بی‌احترامی که به شریعتمداری شده باشد من شخصاً عذرخواهی می‌کنم و البته هم‌چنان معتقد هستم این برداشت که او را در کنار اعضای حزب توده قرار داده‌ایم کاملاً غلط است و باید عکس وی را در کنار سایر بزرگان قبل از انقلاب قرار می‌دادیم. همان‌طور که گفتم این اتفاق یک اشتباه سهوی بوده است و اگر تلقی توهین باشد قطعاً خودم عذرخواهی می‌کنم همان‌طور که آقای فتحی هم از عذرخواهی نسبت به آقای شریعتمداری سخن گفت.

این یک کار سهوی بوده است. شریعتمداری افتخار ماست و قبل از انقلاب از سردمداران مبارزه با استکبار بوده است و بعد از انقلاب هم همین مشی را داشته است. او یک اسلامگرای واقعی و به نظر من او اسطوره‌ و عصاره‌ی انقلاب است. اگر سهواً هم شائبه‌ی عمداً داشته باشد همه‌ی عوامل موظف به عذرخواهی هستیم و اگر حتا لزومی داشته باشد که سکانسی ساخته شود و در آن سکانس از حسین شریعتمداری عذرخواهی شود، این کار را انجام می‌دهیم.

من معتقد هستم عذرخواهی و دلجویی از شریعتمداری اولین گام ما ست. هیچ‌کس حق اهانت به سردار قلم جمهوری اسلامی ایران را ندارد و هر کسی اهانت کند، قطعاً با او برخورد می‌شود. این اعتقاد من و همه‌ی عوامل است. آقای شریعتداری به شدت مظلوم است و ما نباید کاری کنیم که این اتفاق دستاویزی برای هجمه‌ی ضد انقلاب به وی شود. من محکم جلوی این اتفاق خواهم ایستاد که به دلیل اشتباه یک فرد ناآگاه در پرینت گرفتن از عکس شریعتمداری برای وی حاشیه درست شود چراکه او در حوزه‌ی فرهنگ و انقلاب زحمت بسیاری کشیده است.

با جرئت می‌گویم ای‌کاش خدا به من هم روزی توفیق دهد در عرصه‌ی حمایت از انقلاب، حسین شریعتمداری دیگری و خار چشم دشمنان نظام مقدس باشم.

متن کامل عذرخواهی را در خبرآنلاین بخوانید. [+]

[ کانال خوابگرد در تلگرام ]

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

بدون نظر

شما هم نظرتان را بنویسید

Back to Top